12 retter på én dag! + Min aller mest populære oppskrift noensinne!

Reklame | The Kokkejævel

Fy søren så sliten jeg var da jeg kom hjem i går! En ting var selv fotograferingen, som var heftig nok, tok fem timer, fra 11:30-15:30, men jeg hadde styr fra klokka seks, for ikke å snakke om dagene før, for å rekke å bli ferdig med alt. Det dukket til og med opp en ekstra rett midt på dagen som jeg hadde glemt at jeg hadde laget, ha ha. Spennende å se hva som dukker opp førstkommende mandag, for da skal vi fotografere hele tjue retter!

 

Helt fantastisk flinke fotografer i Frikant Mediedesign! Frank Rune og Cecilie er et kjærestepar par, og  begge er veldig dyktige og utfyller hverandre, men slett ikke alltid like enige, så det er utrolig artig å høre på småkjeklingen deres i bakgrunnen mens jeg står og griller noe tørrfisk, he he.

 

Kaizer-Kokkejævel salat. Den mannlige fotografen er assistent. Artig hvordan tidene forandrer seg, he he,  men bildet ble fantastisk. (Ikke det JEG tok altså! 😉 )

 

Mens arbeidsbenken fortsatt så relativt strukturert og ryddig ut. Det ble verre, mye verre…

 

Det er et viktig poeng for mag at alt jeg lager skal kunne tilberedes på en hybelkomfyr. Virkelig god mat er ikke avhengig av fancy utstyr, men riktig sammensatte oppskrifter. Det gjør selvfølgelig ikke noe hvis du, i motsetning til meg, har en hybelkomfyr der begge kokeplatene fungerer, ikke bare den minste. Går litt raskere da 😉

 

Ingen grunn til å henge med geipen, for etter matfotograferingene skulle nemlig bildet som skal fryde selveste forsiden tas. På det tidspunktet hadde jeg så vondt i foten at jeg knapt klare å holde meg på beina, men smiler tappert likevel. For en mann! ( 😉 )

 

Endelig hjemme la jeg ut oppskriften på mine Grove havrevafler som smaker som FERSKE RUNDSTYKKER! aldri noensinne har jeg fått så mange lesere på en oppskrift! Man vet virkelig aldri hva som “slår an”. Fascinerende, men fantastiske vafler da! 😀

 

Nå skal jeg på jobb på Hoftepluss for å ta i mot varer fram til i ett-tiden. Da bærer det raka veien opp til  den lille nettbutikken med den store smaken, for pakking av bestillinger,  før jeg har aller siste frist i dag på å få punsjet de forferdelige varetellingslistene. Det er utsatt lenge nok og jeg drar ikke hjem før jeg er ferdig!!!!!

 

Lag en vakker dag!

 

 

11 kommentarer
    1. Har følgt deg via face’n en stund og må bare si du er forfriskende ærlig 😁 Nå håper jeg du og Kjærest får en nydelig dag neste helg 💛🧡❤️
      Neste gang vi er på ferie i nord så satser vi på å finne frem til restauranten din, og så får vi se hvilken rett (eller retter) vi skal prøve ut 🥰

    2. Haha, en utfordring å kokkelere på hybelkomfyr. Må få kasserollen på største platen oppkokt før du slår på bakerovnen, for da stenger største kokeplaten av…. og når ovnen har kommet opp i temperatur slår du den av en stund – så kan du koke videre. Joda, har gjort det sånn noen ganger. Digger kremmerånden og kreativiteten din. Er det frekt å spørre hvor mye du drar inn på Vipps på en god uke for oppskriftene dine? Forstå meg rett, det er deg vel fortjent 👍

      1. Jeg visste faktisk ikke det at den store platen ikke fungerte når ovnsrommet sto på, så jeg brukte bare den ENE hele tiden, på TOLV retter! Nei, hvorfor i all verden skulle det være frekt å spørre om det? Det blir penger av det, men de eksakte tallene er ikke klare før årsregnskapet for 2021. Du vet, både vipps, moms, skatt og regnskapskontor skal betales før jeg kan bade i pengene 😉

    3. Du vet at hvis stekeovn står på, kan du ikke bruke den store kokeplaten ? 🙈 Her må man velge 😉

    4. Blir spennende å se det ferdige resultatet 👍
      I natt drømte jeg at jeg laget vaflene dine, så jeg får vel teste de ut 😊
      Har vippset deg en hundrings for en tid siden, så satser på at jeg kan bruke oppskriftene dine med god samvittighet 😉
      Ha en fin tirsdag 😊🌞

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg