Alene igjen

Dette bildet har jeg brukt før. Mange ganger. Kommer sikkert til å bruke det med jevne mellomrom så lenge jeg blogger. Det sier alt. Absolutt alt.

 

Har akkurat kjørt henne hjem til mammaen sin. Det er like rart hver gang. Noe som ikke er riktig, faktisk helt feil, men det er prisen man må betale for samlivsbrudd. Det er en høy pris. Kanskje aller mest for henne.

 

Eller kanskje ikke. Hun har vent seg til dette livet. Unger gjør jo det. Hun har det bra begge steder. Er omgitt av folk og dyr på begge adresser som elsker henne. Venter på henne. Savner henne. Gjør alt for henne.

 

Beklager, men akkurat nå, mens jeg sitter her i sofaen og skriver, slo TVen seg på helt av seg selv. Jeg er alene. Kjærest har kjørt ut med noe ris. Ikke spør, men det er ingen andre her enn katta og meg. Jeg ba om besøk i morges. Tror jeg akkurat fikk det. Koselig og ikke skremmende i det hele tatt. Nå har den slått seg av igjen. Var bare på i noen sekunder. Det er mer mellom himmel og jord. Og det er jeg glad for.

 

Når Kjærest kommer tilbake fra den risrunden, igjen, ikke spør, så skal vi lage oss noe mat. Er ikke bloggmateriale, bare en kjedelig pizza av restene av det lammelåret fra i går. Og kanskje noe sopp. Vi elsker sopp. I alle fall hvis den er stekt ordentlig. Viktig å steike soppen i varm panne uten fett slik at vannet dampes bort først. Så tilsetter du godt smør, gjerne fra Tine, og smaker til med salt og pepper. Nydelig!

 

Dagen tatt i betrakting har jeg det egentlig ganske bra. Tablettene gjør jo at disse bunnene ikke er like dype som de normalt ville vært. Kjenner det både er positivt og negativt. Av og til er det godt å være på bunnen. Eller på toppen for den saks skyld. Kjenne at man er i live. Tablettene gjør at jeg bare flyter gjennom uten at hodet er under vann en gang. Det er neppe sunt i lengden, men det var, og fortsatt er, nødvendig, men jeg kjenner at jeg snart må få et “normalt” følelsesliv igjen. Det betyr nedtrapping. Den prosessen tar jeg med legen. Om en stund.

 

Jeg avlyste fotograferingen i dag. Hadde ikke forberedt meg godt nok. Hadde bare en, toppen to, retter klare. Vi tar det på mandag i stedet. Er tross alt påske. Påsken betyr noe. For mange. Også for meg. Da jeg var liten elsket jeg å se disse seriene om Jesu liv og lidelseshistorie som alltid gikk i påsken. Gjorde inntrykk. Savner dem. Skal sjekke om jeg finner noe på NRK etterpå. Påsken er mer enn påskekrim og corona.

 

Ønsker dere en fortsatt fin langfredag. Fyll den med det som er viktig for deg og dine. Har du dem rundt deg er du heldig. Fortell dem det. Ingen vet hva som skjer i morgen.

 

 

 

 

9 kommentarer
    1. Kjenner til det savne når man skal levere barn fra seg
      sitter som en stor klomp i magen men vær glad for at din datter har en uke hos deg og en uke hos sin mor
      da får du tid til å være der for henne 🙂
      tro meg det er hun også glad for
      klem solklem

    2. Slik gjør min tv også,står opp på morningen da et den på innimellom.Heldigvis husker jeg på heretter å stenge av lyden før jeg legger meg😜Nedtrapping går fint selv bare gi bedkjed til legen din,tok 3 uker på meg men i disse tider er det helt jævlig.
      Har 3 barn,to flyttet ut,en annenhver uke,kom i går fredag❤ Mine to eldste har alltid vært uten pappa,de har blitt sterke❤Ensom er du vel ikke,du har kjæreste,dere deler noe fint,dere er sammen,noe ikke jeg har,man blir veldig ensom.

    3. Mener du at soppen skal stekes først uten smør og altså tilsette smøret på slutten?😊

      Ha en god påske🐥

    4. Sikkert trist.Skjønner at det bli tomt.Du får tenk på at dere har det fint når ho er der.

      Ha en fin langfredag kveld.🐣🐥🐥

    5. Du er ikke alene, datter er bare hos sin mamma, kommet snart igjen vettu 😊 Jobbet sammen med ett flott menneske, fra ett annet land. Hun fortalte meg at skarpe gjenstander IKKE skulle brukes på Langfredag. Jeg spurte hvorfor? Svaret var : Jesus henger på korset, han kan ikke passe på deg 💙 God langfredag ønskes deg og dine, UTEN skarpe gjenstander 🐣

    6. Kjenner følelsen! Det samme skjer her når guttungen reiser til pappa!
      Heldigvis trives han begge steder!

      Ha ei riktig god påske sammen med kjæres!!
      Klem fra en søring!!

    7. Di er rundt oss, og verner om oss hele tiden – heldigvis 💖 ønsker deg og kjærest en nydelig påske. Ta vare på hverandre 🥰

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg