Alt kom ut av kontroll

Første februar i år kunne jeg stolt fortelle dere at det hadde forsvunnet vekt tilsvarende 16 store spekepølser (8-9 kg) fra kroppen min siden første januar. Målet mitt var å (igjen) komme inn i den dressen jeg gifta meg i for to år siden, til min datter skulle konfirmeres 7. mai. For å komme inn i (den svært romslige) dressen måtte jeg komme meg fra 141 kg til 125 kg på 4 måneder. Med en så god start lå alt til rette for at jeg skulle klare dette med god margarin.

 

Slik skulle det ikke gå. Ikke en gang i nærheten. Da jeg veide meg i dag morges stoppa ikke vekta før på 147,1 kg. Nesten 150 kilo! Skulle jeg falle om, (noe som kan skje når tid som helst), så må de fader meg leie inn en kraftig hjullaster for å løfte meg opp på båra.

 

Årsakene/unnskyldningen er selvfølgelig mange. Vedvarende vondt stress, depresjon, bytte av antidepressiva, bla, bla, bla, blabla, bla, bla, men hovedårsaken er selvsagt et usedvanlig mye høyere kaloriinntak sammenlignet med kaloriforbruk. Dag etter dag etter dag. Etter dag.

 

Dro på Dressmann i går etter jobb. Måtte jo kjøpe meg ny dress. Fikk imidlertid ikke en gang kranglet på meg den aller største dressbuksa de hadde. Ikke passa jakkene heller. Måtte bestille på nett sa han. Kjortel.no ble anbefalt. Håper den kommer fram i tide. (Og at den passer!)

 

Slik er ståa. Skal ta meg litt sammen framover. Komme meg mer ut. De to siste månedene har jeg faktisk gått hjem fra jobb, men det har  åpenbart ikke vært nok. Skal begynne å gå opp på Komsa et par-tre ganger i uka igjen. Det kommer til å hjelpe.

 

Litt. Det viktigste er dog å få kontroll over inntaket. Skape en balanse mellom nytelse og glede. Før dette går helt over styr, for stopper jeg ikke nå. Så dør jeg.

 

 

15 kommentarer
    1. Start på lavkarbo og hold deg til det for resten av livet. Noen av oss er bare skapt slik at vi ikke tåler karbohydrat. Du som er kokk har vel ingen problem med å lage god mat, kaker, desserter, snacks og sjokolade som er mer sunde. Du vil ikke savne noe. Lykke til👌

    2. Det er bare å prøve igjen – løpet er ikke kjørt 😊
      Husk å ikke føle ar du har mislyktes, for det har du ikke! (Det har du først når du slutter prøve igjen) Lykke til!

    3. Æ såg dæ for ei uka siden og de tallan der overraska, for det såg ikke ut som at vekta skulle tilsvare det den vise. Men det her klare du med glans. Lykke til

    4. Ojsann 🙈 Den der va itj heilt god. Men du ha klart det før, du klare det igjen 👍 Motivasjon e jo der allerede, så det e vel bare å hoppe seg uti det 😊 Lykke til kokken 🤞 æ har trua 😍

    5. Oj! Du må nok ta rev i seilan, for du e åsså i en alder kor hjerte ditt kan komme i faresonen! Men som eg kjenne deg (gjør jo ikkje det, men) så klare du nok å gå deg ned nån kilo, og å minske inntak av (mye) mat…..
      Eg har trua, Asbjørn! 👍🏻😊

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg