Asbjørn, kan jeg få snakke litt med deg?

Dere husker sikkert min aller største frykt for tiden, at de nye eierne plutselig skal dukke opp med et kamerateam bak seg og kauke: “Smil til det skjulte kamera, du har blitt lurt! Vi overtar ikke Hoftepluss likevel, ha ha ha ha ha!”

 

Jeg vet at alt er klart, kontrakten skrevet, pengene klarert og papirene sendt til Brønnøysund, men likevel sa han det på en slik måte at jeg svelget litt ekstra før han fortsatte:

 

“Wenche og jeg har jobbet med vaktlistene og vi får det til! Lørdag 14. august er din aller siste dag”.

 

Aller siste dag på Hoftepluss. Det hørtes så rart og endelig ut da han sa det. Ble fylt opp av en blanding av panikk og fullkommen lykke.

 

“Bra” svarte jeg nonchalant, “for merker jeg begynner å bli ferdig nå. Er klar til å dra på dagen når du gir meg beskjed om det sjef”.

 

Da er det altså helt slutt neste lørdag, Kjenner det er greit jeg 🙂

 

Hadde DU turt, i en alder av førti år og feitræv, å gi slipp på den ENE tingen du beviselig var god på, og som du hadde levd godt på i to tiår, til fordel for en egentlig usikker økonomisk framtid med et nystartet firma du ikke aner har livets rett før om et par år? Og det endatil med en bitte liten unge i vogna!

 

 

Kulinarisk hilsen

Kokkejævel

Idiot?

 

 

 

 

 

 

 

20 kommentarer
    1. Masse lykke til. 🥰 Jeg valgte å gå videregående og ta fagbrev i et helt annet fag enn jeg jobbet med da jeg var passert 40. Jobbet i det nye yrket noen år, så ble det litt begge yrker noen år, og har nå vært tilbake i gamleyrket i mange år. Men ville ikke vært de årene foruten.

    2. Altså, det er ikke helt det samme, men alikevel det der med å vende helt rundt…
      For 16 år siden, med to små barn, solgte min mann og jeg huset i bygdenorge, mannen min avvikla firmaet sitt og jeg sa opp lederjobben min i en kantine – og flytta til et tettsted nesten så langt syd du kan komme i Danmark – det eneste vi visste vi hadde når vi kom dit, var et hus😊 ingen av iss hadde jobb, ungene var ikke innskrevet i barnehage/ 1.klasse, men det har gått bra og vi trives 👍🏻 så ja, jeg tør ( var ikke over 40 og breiræva da😂)

      1. Så utrolig tøft! Fortell gjerne mer altså. Dere ser et idyllisk husk sør i Danmark og avvikler alt i Norge og bare reiser. Hvorfor? Hva drev dere? Hva reise dere fra? Sorry, men jeg ble så fanget av denne historien. 😀

    3. Jeg gjorde det! Og er veldig stolt over at jeg turte.
      Etter 34 år på samme trygge arbeidsplass, sluttet jeg. La bak meg grei lønn, gode pensjonsbetingelser, forsikringer og andre fordelaktige goder. Og det.. uten å ha noe fast jobb å gå til..men fant min vei..tok fagbrev (57år) og stortrives..
      Angrer ikke et sekund 👍 og det er aldri for seint.
      Sant som de sier: når du lukker en dør…så åpner det seg en ny.
      Lykke til ❣️

    4. Du finner nok din vei etter hvert. Hvil ut og bli operert og ta livet med ro og finn formen igjen så ordner det seg. Blir spennende å følge med deg på veien 🙂 Nyt familielivet og pust ut

    5. Ville vel vært mer idioti å latt være, sånn situasjonen er nå vel! Heller smarting enn idiot spør du meg 😀

      Du har litt tid på deg, kan lande litt i dette nye. Mulighet til å videreutvikle nettbutikken nå når du ikke har alt det andre.

      Og hvem vet, plutselig en dag finner du deg selv som en helt vanlig ansatt kjøkkensjef et sted🙊
      Nei, dette trur jeg du kan ha godt av😀

        1. kanskje du bare skal ta vare på de gode du har og glede deg til alt som kommer..hilsen bestemor til 3..snart til 4 og 5 barns mor..som har opplevd mye etterhvert..snart 56..å sliter ennå 💗

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg