Baconbakt loff

Alt blir bedre med bacon! I dag tenkte jeg å overraske Datter og Kjærest med rykende fersk baconloff med stekte egg til frokost. Nei, ikke spesielt sunt, men dette er ikke tiden for å bekymre seg over livstilsykdommer, he he 😉

 

Sett en vanlig loffdeig:

4,5 dl lunkent vann

1 pk gjær

1 ts salt

1 ss sukker

hvetemel til passe deig. Den skal være fast, men ikke hard. Kna godt. Jeg har faktisk ikke kjøkkenmaskin, så jeg bruker bare hendene. Jo lenger du gidder å kna, jo bedre blir det, men spises det helt nystekt spiller det egentlig ikke så stor rolle. Det er først og fremst på holdbarheten du merker om du har knadd for lite.

(Normalt bruker jeg også noen ss med olivenolje i loffdeigen, men dropper det siden vi ruller alt inn med bacon. Får være grenser liksom)

 

Hev deigen til dobbel størrelse.

 

Skjær til litt bakepapir og legg i bunnen. Spray/smør formen med fett

 

Noen er sikkert bedre på fletting enn meg, men jeg gjorde det på denne måten

 

Legg deigen i formen og hev en halv times tid før du lukker den inn med bacon

 

Ja, igjen, det er sikkert noen som er flinkere enn meg hva fletting angår. Husk å fjern eventuelle katthår som klistrer seg til baconet.

 

Etter 45 minutter på 200 grader varmluft ser baconloffen slik ut. La den hvile et kvarter på rist før du skjærer i den.

 

Glad i bacon og bakverk? Se oppskrift på baconsnurrer HER

 

IKKE GJØR DEG TIL KJELTRING FOR ET PAR KRONER!

Dette er en originaloppskrift fra sjølvaste Kokkejævel, og alle Kokkejævels oppskrifter koster min. 5 kroner pr oppskrift, eller 100 kroner for et helt år.

 

Dette er en ordning basert på tillit, men kulinarisk tjuvpakk som nekter å betale for seg vil oppleve Kokkejævels veldig vrede, og det vil kastes en gastronomisk forbannelse over både deg og hele din slekt sju slektsledd fram i tid. Edder og galle kan også forekomme. Trolig å både bøtter og spann.

 

Har du problemer med 5 kroner som engangssum, så tilbyr vi naturligvis en nedbetalingsplan som begge parter kan være fornøyd med, og du vil være kvitt gjelden i løpet av få år.

 

Ikke gjør deg til kjeltring for et par kroner! Gå inn på VIPPS og skriv KOKKEJÆVEL (ikke telefonnummer) og betal for godsakene. Betaler du 100 kroner så kan du bruke så mange oppskrifter du vil i et helt år! 😀

 

Vi smattes!

 

 

 

 

 

26 kommentarer
    1. Vippser for ett års lesing av dine oppskrifter, og så kan det jo hende at jeg plutselig ønsker å bruke ei oppskrift, og da er det jo greit å ha god samvittighet😀🐣
      Stå på med skriving, humor og alt du gir av deg selv og din familie👏👏

    2. Er det avgjørende for brødet hvilken tykkelse på baconet det er? Så knallgodt ut 😊 ser for meg at den er ypperlig til kylling/pasta også?

    3. Hvor mye hvetemel skal det være? (Vet ikke om jeg har blingsa og ikke sett det, men kan ikke se noen mengde.)

    4. Synes det er helt innafor å be om noen kroner for oppskriftene du legger ut. Dessuten når vi ser hvor mange som har meldt seg nye på Nav så lurer jeg på hvor lang tid det tar å få ut penger til alle, synes virkelig synd på dem som ikke har noe på varastyret 😢💔

    5. I disse dager har min indre baker kommet feem😂 takk fo oppskrift, denne skal prøves så snart eg får kjøpt bacon 🤪

    6. Hei. Har du ikke kjøkkenmaskin så burde du ønske deg en sprek Kenwood. Takk for oppskriftene du deler.

    7. Jeg syns heller ikke det er kleint, det er vel få som gir alle oppskrifter gratis . Dessuten er det frivillig om man ønsker å betale for den eller ikke, ikke bry deg om surmagede tilbakemeldinger. Jeg legger mye penger igjen på strikkeoppskrifter og kjøper også kokebøker. Vipser gjerne noen kroner for en god oppskrift jeg skal bruke. I dag skal jeg forresten bake sjokoladekaka di for øtrtende gang- anbefales.

    8. Du har fått utsatt skatt, arbeidsgiveragvift, staten betaler permiteringspenger fra dag to til dine ansatte. Om du er ansatt i eget AS betaler staten dagpenger til deg. Gjelder også enkeltmannsforetak. Kjøpesentereiere reduserer eller fryser leie. Banken gir deg avdragsfrie lån.. Renten blir snart historisk minus. Du får betalt for å låne.
      I Norge er dugnad gratis. Litt kleint at du ber om penger for oppskrifter.

      1. Mmm….. men blir nok brødskive i morgen tidlig også, 65 melkekyr venter spent på frokost. Vi avløsere har da hvertfall nok å gjøre om dagen, Norge må ha mat! 😍

    9. 😋😋 Takk for en god start på dagen.
      Kjør på med privatvipps. Bedriftsvipps koster deg 1.75% i gebyr.

    10. Skikkelig digg 😋 Få deg et sånt bedriftsvippsnr, så e vi der 🙋‍♀️ Åtte siffer blir jo fort for mye oss enkle sjeler 😎😅 Men tiltaket e bra! Me like 🥰

    11. Det er vel for pokker bare å være ærlig å forandre siste setning til.. om du syns det er for galt å få dem gratis er Vippsnummeret mitt…

    12. Go’mårn 😊 Den loffen ser fantastisk ut! Det re for øvrig den første oppskrifta jeg har sett!🤔 Hvor har du «gjemt» de andre!
      Ha ei flott og korona-fri helg

    13. Den så heftig go ut, en kraftig start på dagen 😋.
      Fin lørdag s frokost te dæ og jentene dine 😍

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg