Bak fasaden: Kulinariske høyheter på tur

Kjærester på tur. Finnes det noe vakrere? I alle fall på bilder. I virkeligheten: “ du drike øl så tidlig? Klokka er jo bare halv elleve. Selv om vi er på en flyplass trenger du jo ikke bøtte nedpå litervis, hæ.? Du vet jo hvor liten blære du har. Kommer til å bli den trafikken på do når vi kommer oss inn på flyet. Og skulle ikke du på Dagsrevyen i kveld da, ærede Bloggkonge? Har du tenkt å sjangle inn på Marienlyst og liksom vise Norge hvem denne “Bloggkongen” egentlig er? Er det virkelig det som er planen? Nei, men så  svar meg da! Du sitter fader meg med den nesa di i den pcen hele forbanna tiden! Trodde vi skulle kose oss, trodde jeg. Dra på tur og lade batteriene, være sammen, kjærester, men neida, her skal det blogges! Jeg er så lei! “Hans kulinariske høyhet”, herregud som jeg ler!”

 

Hæ, sa du noe kjære? svarer jeg, trolig omsider. Selvfølgelig kan jeg hente en kaffe til deg. Skulle akkurat til å hente meg en ny øl likevel. Eller kanskje du gidder? Ikke se så rar ut, er du sint?  Husk at alle vet hvem jeg er. Viktig at kvinnen ved min side ser bra ut. Rett deg opp i ryggen er du snill. Kan ikke sitte der som en potetsekk når man reiser med Bloggkongen vet du. Vi snakket jo om disse tingene før vi dro. Dette må du bare venne deg til. Husk også at når vi går inn på flyet må du gå to skritt bak meg. Det er bare slik man gjør det i kongelige kretser.  Spør bare Sonja. Vi skal jo opp dit på søndag husker du. Shit, glemte kanskje å nevne det, men vi er invitert til Slottet på søndag. Kongen ville hilse på denne Bloggkongen som alle snakker så mye om. Meg altså, du må være så stolt. Nei, men smil litt da kjære, folk stirrer jo på meg.

 

Vi ankommer  Oslo rundt fire. Da er det rett i et møte med redaktøren i Blogg.no. Hun vil hilse på dette fenomenet fra nord. Vi skal møte henne i lobbyen på hotellet. Blir trivelig. Artig å møte disse som styrer med det jeg har holdt med på den siste tiden. Få et ansikt å forholde seg til. En stemme. Det samme tenker sikkert hun også. Jeg gleder meg til det.Etter møtet er det forberedelser til GMN. Skal handle inn råvarer og forberede litt slik at sendingen på fredag blir plankekjøring. Skal lage en av mine signaturretter, LavvoLars,der røkt reinkjøtt og vanilje er stikkord. Tror det blir veldig bra. Gleder meg faktisk skikkelig. Ikke til forberedelsene altså, men til selve sendingen. Vikar for selveste Wenche. Overtar stafettpinnen etter Bent Stiansen. Det er ingenting bedre dekkende ord enn stas!

 

Videre er det rett opp til NrK og Dagsrevyen. Skal være torsdaggjest der i kveld kl. 19:00. Ting er jo bare helt sykt for tiden! Dagsrevyen liksom, men tar det på strak arm jeg. Det var de som inviterte, ikke jeg som tagg om å få komme. Ikke for at det hadde hjulpet uansett. Blir artig!

 

Resten av torsdagskvelden er det kjærestetid, med alt det jeg håper det medfører. Hotellrom, minibar og TV. Beklager, jeg skrev feil skrikes det bak skulderen min!  Hotellrom, skuldermassasje og seng skulle det naturligvis stå. Unnskyld, kjære, var ikke meningen.

 

Nå logger vi av. Ønsker dere alt godt. Takk for at dere følger oss. Oppdaterer status i kveld. Før vi legger oss altså! Grenser for hva dere får være med på.

 

Vi smattes!

 

(De to første avsnittene, og enkelte setninger senere, av dette innlegget var ikke kjemisk fritt for verken ironi eller hjelpeløse forsøk på humor. Dette til etterretning.)

 

 

 

39 kommentarer
    1. Du hærligste, du e jo bærre go te å skriv… artig å læs👍🍾( ikke ofte e skriv på dialekt… må øv me..)

    2. Kos dere, du var flink til å svare reporteren på NRK .
      Gleder meg til å se deg på TV i morgen. Kos deg sammen med kjæresten resten av kvelden.👍🤗

    3. Veldig bra innslag i Dagsrevyen. Jeg ble sterkt berørt av din historie med de forferdelige tapene dere har vært utsatt for. Det hjelper jo å dele med andre, selv det triste som du sier. Husk at de som kommenterer stykt annonymt er antagelig de som har det verst. Jeg har til i dag ikke vært inne på noens blogg, men vil følge deg videre. Lykke til.

      Hilsen Geir 68

    4. Må innrømme at æ va litt bekymra for (les: spent på) ka slags reaksjona de første avsnittan ville føre til, men så ødela du alt med å avsløre ironien. Æ som hadde glæda mæ å lese kommentarfeltet…
      Lykke til på tv! 😊👍🏻

    5. Hehehe, ja du får sagt det du! Flire høgt med meg sjøl her. Kos dokker skikkelig med både Dagsrevy- og med God Morgen Norge. opptak, gleder meg å se deg i ruta. Klem til søteste Kjærest!

    6. Ha ha ha🤣. No fikk eg meg en skikkelig god latter😆. Du skriver bare helt fantastisk,kansje det bor en forfatter spire i deg😉. Ønsker dåkker begge to en fantastisk flott helg i Oslo,gleder meg masse til å se deg i NRK i kveld og Frokost TV i mårra🤗. Blir nok bra,lykke til👍👌

    7. Ha ha ha🤣. No fikk eg meg en skikkelig god latter😆. Du skriver bare helt fantastisk,kansje det bor en forfatter spire i deg😉. Ønsker dåkker begge to en fantastisk flott helg i Oslo,gleder meg masse til å se deg i NRK i kveld og Frokost TV i mårra🤗. Blir nok bra,lykke til👍👌

    8. 😂😂👌 kos dokk i Oslo ✌ hæls for guds skyld gmn og dagsrevyen . Og gje no stakkar kjærest massasje og spa om ho vil 😜🥰 det fortjene ho jaggu sekkert 😁😁🙌

    9. He he.. spennende å følge med på bloggen din.. glede mæ til å se dæ på selvste fargefjernsynapparatet. Blir knall 😊 hilsen en sørøyværing 😎

    10. God tur og lykke til. Nyt tiden, livet, hverandre.. Ja alt. Lev i tiden for det kommer ikke tilbake. Skal få med meg både i kveld og i morra.

    11. Eg digge dokker😂😂😂. Uansett om begynnelsen va humor og ironi så ser eg det SÅ førr meg. En blærat,normal,ustelt og småkraftig nordlænning,som har sin bedre halvdel dinglende langt bak, som e skyhøy på seg sjøl. Så fantastisk å få en god latter på morran her i Nordens Paris🙂. Ønske dokker en flott tur, å kos dokker masse med hotell å egentid. Husk no bare på at du må tidlig opp i morra😂😂😂, så ikkje altfor mye kos🥂😉. Glede meg te å se GMN i morra👍

    12. Go tur og kos dåkker mellom slagene i rampelyset, gledes til dagsrevyen og frokost TV.
      Ha en superfin dag 😊

    13. Kos dere masse i tigerstaden👏🏻🥳Skal følge med på den store🖥og den lille💻skjermen🤩Æ glæde mæ👍🏻🤗

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg