Crave me!

Nå som dere vet at Kjærest er gravid, og trolig, hvis jeg kjenner meg selv rett, kommer til å følge oss ganske tett gjennom svangerskapet, så tenkte jeg dere kunne gjette hva hun har fått dilla på. Lakris? Nope! Isbiter? Nope! Fløteis med klaramellsaus? Nei, heldigvis ikke! Farris? Jaaa, du klarte det på tredje forsøk!

 

Det går i Farris og kvalmetabletter ja. Kunne dog vært verre. Cola for eksempel. Dette er fra dagens handel. Holder en liten uke. Farris er normalt ganske dyrt, så vi har testet ut de andre merkene også, men de funker ikke. Må visst være Farris. Orker ikke krangle på det en gang. Jeg bare trekker kortet. Og bærer. For husfredens skyld.

 

Nissene da? Tja, hva skal jeg si? Det er visstnok ikke så lenge igjen til jul og siden hun snart er ferdig med alle julegavene, (og hun gir til MANGE), så fikk hun litt for mye ledig tid mellom skolearbeid og spying til å sette i gang med å tøve nisser. Ja, kan du vel skjønne. Kjenner mange som styrer med slikt i april. De er riktignok på lukket avdeling, men det er en annen historie.

Ull hvis du lurte. Bedre kvalitet enn sist. Nei, vet ikke hvor det er kjøpt. Vet bare at det er bra. Og at det skal bli nisser.

 

Blir reker på oss i dag. Fikk kjøpt oss et kg før vi ble utsolgt i går. Gleder meg litt. Er egentlig ikke så veldig glad i reker. Er jo godt og alt det der, men blir liksom ikke skikkelig mett, uansett hvor mye jeg spiser. Selv om jeg har byttet loffen ut med rugbrød. Heldigvis har vi litt junkpizza fra i går som jeg skal varme og ha som dessert. Hjelper på. Kan ikke bli for tynn. Har hørt man kan dø av det, selv om det trolig ikke er aktuelt i akkurat mitt tilfelle. Det hadde i så fall overrasket meg veldig.

 

Tusen takk igjen for alle de utrolig koselige gratulasjonen vi har fått det siste døgnet! De varmer mer enn dere aner når vi vet de kommer fra folk som har fulgt oss på den dårlig asfalterte veien vi kjører på, og som oppriktig gleder seg over vår lykke akkurat nå. Hadde jeg vært amerikansk og superstjerne hadde jeg sagt I love you, men jeg er bare en helt vanlig, beskjeden norsk mann og nøyer meg å si: Takk for at dere finnes!

 

Ha en sprudlende aften!

(Ok da, I love you)

 

Har forresten du eller fruen hatt dilla på noe?
 

 

118 kommentarer
    1. En gang jeg satt og dreit utenfor birkebeinerhytta, kom min fiiende Geri bort til meg da.
      Og sa det, at jeg måtte slutte med den her dritinga, fordi han kjente stanken helt bort til hytta si da.
      Noe sånt.
      Men jeg sa det, at birkebeinerne ville at jeg skulle drite her da.
      For de likte at jeg gjødsla tomta deres da.
      Så sånn var nok det.
      Noe sånt.
      Bare noe jeg kom på.
      Menn menn.

    2. Med ho første gikk det i appelsinjuice i mengda, varte i flere mnd helt til æ på slutten ble plaga med magesyre. Va ikke så godt å skylle ned garviscon med appelsinjuice 😊 Med nr 2 gikk det med noen kg målselvnepe, og nåde den som prøvde å gi mæ no anna. Hadde ingen spesielle lyster med de siste to😊

    3. Sodastream vann karbonet til Max med maldonsalt smaker som Farris. Sykt mye billigere i lengden.

      Hilsen gravid kokk 😘

    4. Prøv å kjøpe en soda stream maskin? Billigere og bedre for miljøet? Hehe. Men kan være hun ikke liker den heller…men det er i hvertfall noe som blir hyppig brukt hjemme hos oss 🙂

    5. Melon youghurt med førstemann og festkarameller med andremann 🤣 begge deler i mengder ! Lykke til 🦋

    6. Her går det i brødskiver med leverpostei og hel melk 😊
      Gratulerer så mye med graviditeten til dere begge to 🥰

    7. Med første hadde jeg dilla på Bonauqa med sitron, med nr. var det melk.
      Med nr. 3 hadde jeg ikke dilla på noe, men gubben ble nesten kastet ut av huset hvis han åpnet en pose med chillinøtter…….eller Gud forby……spiste en skål med puffet ris og melk 😂
      Håper dere klarer å nyte både svangerskap og nyfødt tid, selv om erfaringene der har vært i overkant fortvilende for dere.
      Ta vare på hverandre ❤

    8. Ett av dagens høydepunkt å følge bloggen din🌸Ønsker deg og dine ei fortsatt fin helg der oppe i Alta☺️

    9. Var avhengig av solo, og ting som var både salt og søtt 😅 men var også utrolig kvalm, gikk ikke over før på slutten

    10. Salt og pepper potetgull 😨 beklageligvis har jeg da fått svangerskapsdiabetes, så da er potetgull skikkelig FY, og må heller bare bli med cravingen 😣🙈 for å si det slik, så er IKKE kålrot og gulerot adekvat erstatning når potetgull er det hjernen vil ha 🙈

    11. Gratulerer 😀
      Med nr 1 appelsin og det fantes ikke i butikkene i minst 4 kommuner bare klementiner å få tak i før jul
      Nr 2 appelsinjuice og tørrfisk og blå stratoskubbe
      Nr 3 kunne ikke flytte blikket før jeg kastet opp døgnet rundt fikk kjønnssykdommer tabletter og hadde all føreropplæringa og oppkjøringa og mens de tablettene virker så fikk jeg craving på halspastiller de i blå eske fra apoteket tørrfisk appelsinjuice og blå Stratos men lukta av stekte egg tålte jeg ikke og lukta av middagspølser kokt i vann klarer jeg fortsatt ikke (nesten 30 år etter) røkte kjøttpølser kan jeg klare viss de ikke er kokt i vann men kokt sammen med potetball eller stekt

    12. Først og fremst; Gratulerer så mye til dere alle med en liten spire, krysser fingra for at alt går bra ❤ Og jeg ble så glad og rørt over å lese bloggen deres 😊

      Med nr 1: Isbiter, salat, fiskepudding med rødbetesalat.

      Med nr 2 I magen nå: Epler, pære, salat, leverpostei, kremost, agurk (selv om den smaker mugg, men er ikke muggen) oboy, men sjokolade og søtsaker frister ikke, bare oboy. Også har jeg dilla på lakris, men veit det kan være skadelig, så veldig små mengder. (Knott) Iskaldt vann 😁

    13. Hadde akkurat samme dilla med min første, og jeg som ikke likte Farris engang! plutselig bare måtte jeg ha det😅
      Gratulerer og lykke til😊

    14. Gratulerer🌸 Urizal One er et ekstra sterkt ingefærprodukt med boghveteekstrakt,dette får man kjøpt på sunkost.Det hjelper mot kvalme.

    15. Gratulerer med bebis på tur😊
      Nr 1 Pæreis
      Nr 2 Epleskall
      Nr 3 Drueskall
      Nr 4 Extra toy
      Nr 5 ingenting, men klarte ikke sjokolade og nr 5 like ikke sjokolade selv😆

    16. Gratulerer 😊
      Jeg er også gravid, og eldstemann og gubben skjønte at jeg var gravid før jeg forstod det selv,for bare må ha sprøløk, jordbær syltetøy og salt på alt jeg spiser.
      Bruker det som pålegg,som cornflakes, som dressing,snæks ol.
      Har godt med litt av det allerede..det positive er at jeg klarer ikke tanken pæ sjokolade og kaker og søtsaker.
      Ha en trivelig dag

    17. 1.mann chips med rekesalat og ost hver lørdag!
      2.mann grove brødskiver med jorbærsyltetøy og iskaldmelk
      3.mann bris sitron uten kullsyre, og de små smachsjokoladebarene.
      Så en vet aldri hva en kicker på😂 lykke til, dere kan sikkert spare panten til dåpen😁

    18. Ingefærøl (eneste som funket mot kvalmen), klementiner, cloudy apple ufiltrert eplejuice (gjerne blandet med Farris), Pink lady-epler, moreller, fløteis, hvit fisk og skalldyr i alle varianter (særlig klassisk fiskegrateng, fiskeboller i hvit saus og kalde reker uten hverken loff eller majones), rå gulrøtter, vafler med smør og brunost, grøt lagd på melk i alle varianter og salt lakris (helt til jeg fant ut at finnene hadde bannlyst det for gravide). Etterhvert ble melk mot halsbrann et absolutt must. Mener å huske at surt smågodt også fristet 😉

    19. Først da, fordi jeg er kjempetreig! Så innmari mye gratulerer🍼 Kjære vakre vene så stas med leietaker i magen👏👏🎉

      Så til craving under svangerskapet mitt for sånn ca 123 år siden, eller lenge hvertfall:
      SITRON MED SALT.
      Skrelte og spiste sitroner, båt for båt med salt! God dose salt måtte jeg ha🧂🍋

      Mannen kjøpte kilovis med sitroner.
      Det startet med at jeg fikk vondt i halsen. En arbeidskollega fra Filippinene rådet meg til å spise en (1!) båt med sitron med salt, så ville det gå over.
      Husker ikke om det hjalp mot halsvondt, men vet jeg ble frarådet saltet. Så rart😂

    20. Først da, fordi jeg er kjempetreig! Så innmari mye gratulerer🍼 Kjære vakre vene så stas med leietaker i magen👏👏🎉

      Så til craving under svangerskapet mitt for sånn ca 123 år siden, eller lenge hvertfall:
      SITRON MED SALT.
      Skrelte og spiste sitroner, båt for båt med salt! God dose salt måtte jeg ha🧂🍋

      Mannen kjøpte kilovis med sitroner.
      Det startet med at jeg fikk vondt i halsen. En arbeidskollega fra Filippinene rådet meg til å spise en (1!) båt med sitron med salt, så ville det gå over.
      Husker ikke om det hjalp mot halsvondt, men vet jeg ble frarådet saltet. Så rart😂

    21. Jeg spiste 2-3 isbergsalathoder i uka med minsten. Salat og frosne druer og isbiter. Med eldste var det Litago. Nåde den som kom med Sjokomelk😆😂

    22. For maaaange år siden gnafset jeg på avispapir under graviditeten. Neste grsviditet måtte jeg ha i meg litt kritt om dagen.. godt æ var lærer så kostnaden ble ikke så stor 🤪

      1. Med første var det appelsinjuice i småpakker sånn som småunger liker. Aldri smakt siden. Med nr.3 var det brødskive med kaviar. Kjøpte 8-10 tuber i slengen. Likte også veldig godt bensinstasjonlukt og t -banelukt😀

    23. Mr.freeze, ritzkjeks me krydderost å drue åsså hadde æ dilla på gule epla me vaniljesaus. Kan lov dæ d gikk en del av dissa produktan særs mr.freeze i svangerskapet.

    24. Nr 1:moreller og jordbær, nr 2 nachoburger, spiste en gang om dagen i sin helhet, lang historie, visste ikke helt om tilstanden, åpnet nytt kjøkken, jobbet alt for mye, kan fort blande spark med sommerfugler om man har trua. Nr 3,hmmm, alkoholfri øl og sterkt Potetgull. Og kaffe, må ikke glemme kaffe, for det var det restriksjoner på tidenes drittunge. Masse lykke til ❤️

    25. Gratulerer så masse 💞 beste ønsker for dere.
      Vært tre runder her. Første appelsiner, andre youghurtis med jordbær fra Shellstasjonen. Var nok fire-fem ganger i uka. Ellers alt søtt med jordbærsmak når vi ikke kom oss avgårde på bensinstasjonen 🤪 Siste var annerledes, spydde så masse, hadde bare anti…. Tenker farris hadde gjort susen da 👍 Heier på dere skjønne 😘

    26. 4 gutter og en jente har jeg fått. Vært heldig med lite kvalme og ingen spye. Men de fire første mnd klarte jeg ikke tomatiserte sauser. Orket ikke spaghetti og tomatsaus, lasagne.. Til og med pizza kunne være vanskelig. Men elsket skiver m leverpostei og rødbeter, fisk, salat og reker. Halsbrann var et stort problem. Gikk alltid med mandler i lommene. Tygge noen av dem og flere branner ble slukket. Masse lykke til videre.. Dere er jo bare skjønne❤️

    27. Gratulerer så mye og masse lykke til 😊 ❤️Det som fungerte mot kvalme for meg var appelsin med sønnen og clementin med datter 😃

    28. Med første var det halvfrossene ferdigsmurte vedtlandslefser😆 med nr 2 var det grønne epler mens kvalmen sto på som værst og mot slutten spiste jeg vel 6 kg isbiter i uka. Skal sies at hen kom i sep 18. Og vi husker vel alle varmen den sommeren.

    29. Gratulerer så masse med en liten spire ❤ vil anbefale en skive fersk ingerfærrot mot kvalme, fungerte som bare det på meg 😁

    30. Hver gang jeg skulle i butikken måtte jeg ha varme fiskekaker og Litago sjokolademelk. Når vi parkerte bilen hjemme, så måtte jeg rett ut og kaste opp. Neste handlerunde – samme opplegget. Den kanskje mest interessante opplevelsen jeg hadde under svangerskapet var når jeg måtte forlate en butikk på grunn av en utrolig overveldende, kvalmende og sterk (!) lukt av MEL…..

    31. Første svangerskap: ikke dilla på noe… andre: cheeze Doodles (omtrent én pose per dag…😳) brødskiver med nugatti (Oppe hver natt og spiste 5-6 skiver med nugatti… Hæler ikke nugatti i dag😅), bananlikør…😳😱 (klarte heldigvis å holde meg unna…) 😅😅😂😘

    32. Gikk mye ned i fyrrommet under bakeriet og snuste med nummer tre 😂 den svake lukta av parafin e sykt nais.

    33. Da jeg var gravid, hadde jeg dilla på Mr. Lee nudler i kopp, men det måtte være de med kjøtt(biff?)smak. Ikke billig det heller, og i alle fall ikke når det gikk med minst 4 kopper daglig siste halvdel av svangerskapet 😉

    34. … rå løk og appelsinjuice med første.
      Søppeldynga drops med nr 2.

      Håpe ho hold sæ til farris og at DU alltid e oppdatert på at det e nok i hjemmet.. nok vil si at det må
      Helst være for ei god uka i slengen..😁😂

    35. Haha, med han første drakk jeg MINST 1 L h-melk om dagen. Jeg har aldri likt melk, med mindre det er blandet med litt for mye oboy, så 1 liter med rein melk hver dag var virkelig sært for meg.
      Med han andre var det blåbær det gikk i! Ferske blåbær. Massevis!
      Rart med sånne greier som det der! Gratulerer masse, krysser det som krysses kan for dere ❤

    36. Æ hadde skikkelig hug etter vannmelon og appelsin. Kom bærende på hele vannmelona under hver sin arm i tillegg til kulen på magen. Jessufader for et syn.

    37. Hadde ikke dilla på nokka under mine to svangerskap. Spydde bærre eg såg eller lukta mat Å sånn va det i 9 mnd. Så gikk ned 15 kg md første og 17kg med nr 2. Men hadde dilla på alt etter dæm va født. Å som du ei man kan jo dø av å være før tynn, så da sørga eg før å gå opp i vekt enda meir en ka eg gikk ned 😂😂😂 Håpe kvalmen til kjærest gir seg snart ❤️

    38. Tomater! Tomater! Tomater! Var livredd for å crave sjokolade 😂😂😂
      Min yngste datter, som selv er gravid nå, “hater” tomater 😂😂😂
      Er SÅ glad på deres vegne! Lykke til videre! Bare å ta godt vare på henne! ❤️

    39. I mitt første svangerskap var det snickers-is…. Traska Stavanger rundt bare for å få fatt i en is 🙉🙈
      I de to andre var det melkesjokolade….
      Og til vanlig, sånn uten om svangerskap…. … Lakris… 🤤🥰

    40. Har ei søster som sleika på stein,kjørte inn i tunellen og gikk ned i kjellern for å nyyyyyte den deilige lukta. Sugde et øyeblikk på en mursteinsbit .

    41. Her går det i små søte plommetomater dyppet i peanøttsmør, mandarinsaft med blobber.

      Lykke til med alt videre ♥️♥️♥️

    42. I mitt første svangerskap hadde jeg dilla på minimais, i mitt andre hadde jeg dilla på lukten av betongkjeller og lyden av steiner som knuste, og i mitt siste svangerskap hadde jeg dilla på kokosolje blandet med finmalt trekull 🥴 Spiste er helt glass hver dag… fikk hvite fine tenner da 😃👍

    43. Gratulere så masse til dokker 😀 Æ hadde dilla på rå potet da æ gikk gravid for leeeeenge sia 😀

    44. Jeg knasket gulerøtter og salt Lacryl da den vordende mammaen lå i min mage❤️😊 ikke rart at hun har mye pigmenter i huden søte Kjæresten din.

    45. Jeg måtte ha harde grønne pærer, kjøpt på en bestemt kiosk i sentrum i Hammerfest. Bodde på Fuglenes og måtte gå til å fra byen helst, for jeg måtte spy hvis jeg tok bussen. Ble aldri kvitt svangerskapskvalmen, spydde i åtte måneder. Lykke til i svangerskapet til kjæresten og deg.

    46. Søstera mi hadde på Farris bris med lime eller mango.. så det er nok normalt, vi hadde også begge på kakao og hveteboller med ost og nyrørte bringebær, vi hadde begge ekstra svangerskapskvalme og kasta opp myyye 🤣 jeg hadde i tillegg dilla på kabel, hva som helst, kanelboller, lefser med sukker og kanel, eple kake/smuldrepai 😋😋😋😋

    47. Brunost, makrell i tomat og leverpostei. D spiste æ mye av. Legen måtte stoppe mæ. Ble litt for mye jern.

    48. Gratulerer så utrolig mye, krysser det som krysses kan for at alt går rette veien for dåkker den her gangen ❤️❤️ gikk i Hockey-pulver å gule epler her med minsten min, å Ingefær-øl (brusen altså) med eldste 😂😂

    49. Gratulerer så masse! ❤️ Så fantastisk å lese!
      I begge mine svangerskap måtte jeg ha pink lady eple, og med første jenta var det ei stund skikkelig suuuuuuure grønne epler! 😃 Fikk jeg ikke ett slikt eple om dagen, så var det ikke bra!

    50. Jeg kunne ikke få nok Lime, sitron og ananas 😂 og på nr så var det 7 mnd med doskåla i tillegg så salt kjeks og farris var med i tillegg 😊 stell pent med madammen nå 🥰

    51. Jeg hadde mange rare ting jeg hadde dilla på, men det jeg var helt avhengig av begge gangene var eple-juice å tortillachips med smeltet ost å salsa 😂😂 Kan jo si at jeg la på meg mer en nok begge ganger 🙈 Så første tegn på at jeg var gravid med nr 2 var den plutselige lysten på eplejuice for liker det ikke en gang til vanlig…

    52. Det er vel ikke det verste å drikke.
      Håper kvalmen gir sæ snart.
      Dere få ha en fin lørdagskveld. Kos dokker.

    53. Masse gratulerer! I dag blei æ glad å rørt, å måtte gråte litt når æ gikk inn på bloggen din!

      Kjærest e ei tøff dame som har opplevd mye de siste årene! Unne ho (å dæ, selvfølgelig) ei fantastisk tid fremover😀

    54. Farris og big mac var min greie. Ett under at jeg ikke la på meg mer enn normalt i svangerskapet 😂

    55. Jeg hadde dilla på grønne epler og kvikklunsj. Eplene mest på nattestid, selvfølgelig. Og med minstemann levde jeg 6 måneder på rosa grapefrukt. Jeg spiste rosa grapefrukt og drakk grapefruktjuice. Det er 22 år siden, og jeg har aldri smakt det siden! 🤣🤣🤣

    56. Så hyggelig med baby i magen❣️I mitt første svangerskap spiste jeg blåmuggost hele svangerskapet( det var i 77 og før man hadde funnet ut at det var farlig )Det gikk heldigvis bra og resultatet av svangerskapet ( datter )elsker blåmuggost❣️men det gjør ikke de andre to😘

    57. Jeg hadde dilla på Kinamat, men spydde HVER gang jeg spiste det. Likevel måtte jeg ha det. Min rareste «crave» var kjellerlukt, jeg elsket å sitte i kjellertrappa å lukte 🤷🏼‍♀️🙈😅

    58. Hockeypulver… I bøttevis.. I 1 av 4 svangerskap.. Å æ mener bøttevis.. Måtte til slutt gå på andre sia av godterhylla for ikke å gå konkurs på det. I ett svangerskap va det vannmelom, men ikke så voldsomme mengder.. Godt æ gikk gravid på sommeren, lite vannmelon i butikkene på denne årstia… Hadde ikke så mye cravings i de 2 siste svangerskapene, men eksket lukten av 2-takts olje… Det va så ille at æ sneik mæ ut å lukta på oljen i garasjen med 4 ungen…🙈🙈

    59. Synes jeg aner en ekstra snert av glede i bloggen om dagen. Ønsker dere alt godt i denne tiden fremover og 🙏🙏❤for at alt blir bra nå. Ønsker Kjærest masse god bedring med kvalme 🌻

    60. Først av alt :Gratulerer så mye ❤️ Har fulgt dåkk gjennom de siste 2 åran, først kokkejævel si facebookside og så bloggen. Tenk at man kan bi så gla i nån man ikke kjenn og så glad på vilt fremmede sine vegne 🙈

      Tell min store skuffelse så har eg ikke hatt nån cravings under nån av mine 4 svangerskap. Ikke en aldri så liten en 🤔 Eg som på forhånd hadd gledd meg litt tel alle de syke smakskombinasjonan og ville matrettan eg sku kos meg me 😂

    61. 🤣🤣🤣i mitt første svangerskap va d sursild😱22 år senere…i mitt andre va d faktisk blå farris🙈uten noe dikkedarer (smakstilsetning )❤️lykke t til dokk ❤️

    62. Avokado, plommer, moreller, epler gulrøtter og bananer. Kjørte relativt vegansk i svangerskapene, dog noe ufrivillig 🤢. Heldigvis relativt sunn craving og enda mer heldigvis gravid på riktig årstid i forhold til norske plommer og moreller begge gangene gangene🙈

    63. Gratulera 😊 med min første gikk det kilo is med bacon, banan yoghurt og kebab. Med andremann ikkje noko værre enn at e kun kunne drikke brus fra flaske og ikkje glas😂

    64. YES! Da er jeg ikke alene om Farris-dilla 😍 Likte ikke Farris – syntes det smakte grusomt…. Helt til jeg ble gravid med mun yngste, da MÅTTE jeg ha Farris tilgjengelig ti enhver tid 😍 Lykke til ❤

    65. Mi venninne hadde dilla på stearinlys 🙊🙊og lysende måtte bare være hvite 🤣🤣.
      Det var litt av ett syn da hun gnagde seg rundt veka 🤮😆.

    66. Æ hadde dilla på makaronisuppe. Å æ måtte ha det til samme tidspunkt hver dag i en måned. Liksom, makaroni og melk???

    67. Gratulerer til dere begge!🤩Håper hun slipper kvalmen etter hvert og får en fantastisk opplevelse resten av svangerskapet.🙏Lykke til!😀

    68. Kvikk lunsj med nr 2, første hadde jeg ikke dilla på noe ting. Muligens var det noe tørrfisk på slutten av svangerskapet…btw – har fortsatt dilla, men får ikke spise tørrfisk mer pga meniskskade i begge kjever 😭😭😭

    69. Så hyggelig å lese meg opp på bloggen nå!❤
      Ønsker dere så mye lykke til og gleder meg på dere begges vegne🥰
      Stekt ris i smør! Tre unger blir mengder med ris😅 og jeg elsker det fortsatt!

    70. Da jeg ventet min første datter var det Farris det gikk i her også, men den gule med sitron. Det var nok fordi jeg fant ut at det var det eneste som gikk å få ned uten at det kom like fort i retur. Svangerskapskvalme er ingen spøk.
      Ønsker dere alt godt videre. ❤️

    71. Softis var ikke populært å dra ut for og kjøpe i november…tror han noen ganger kjøpte ett «gjeng» i beger som han frøs ned🍦

    72. Spiste sitron med alt, 3 siste måneder ville bare spise suppa med sitron. Ferdig diskutert!🙈🙈🙈

    73. 1,5 l farris koste kr 10 + pant på Bunnpris. 🙂
      Bare et tips 🙂
      Og alle hjerter glede sæ med dåkker!!
      (Det påstås at ingefær i en eller ainna form, skal hjelpe mot kvalme. Ikke spør mæ kossen 😀 )

    74. He,he. Kjenner godt til de cravingene ja🙈. Første del av mitt siste svangerskap, MÅTTE jeg ha makrell i tomat. Nokka som eg ikkje har spist verken før eller siden. Hater lukta😂. Så gikk eg over til å MÅTTE ha Fanta og melkesjokolade. Så vær glad det foreløpig bare er Farris😉. Ønsker dere lykke til videre, å gleder meg til fortsettelsen❤.

    75. Noe må en jo ha dilla på, Farris e ikke det verste, Bunnpris har tilbud på Farris i allefall uka her til 10kr.litern.
      Kos dåkker med reker, men 1 kg.på to e ikke så mye,mye skall også.
      Håper formen ellers e fin, bortsett fra kvalmen da, ikke godt det, men er vert det når en vet hva som er årsaken😍
      Super lørdagskveld te dåkker .

    76. 🙂 Hadde samme dilla da jeg var gravid med minstemann. Farris. Det tok helt av. Våknet om natten og måtte ha. Fikk aldri nok – gikk tusenvis av kroner til innkjøp.

    77. ❤️❤️❤️ Helt fantastisk! Gleder meg på dokker vegne 💖 Mitt første svangerskap måtte æ ha fantajuice og snickers, mitt andre var det lakris 😂😂😂

        1. Gravide skal helst ikke spise så mye lakris, så det håper jeg hun ikke får så veldig lyst på. Jeg holder meg helt unna, for sikkerhetsskyld. Og blå kick er mitt favorittgodteri 😭😭 Blir vel 20 stk i fødebagen!

    78. Gratulere så mye med lite gull på vei❤ Ville bare gi ett godt tips til ka som funke fjell mot kvalme..gå til akupunktør å få nåler i øret som byttes hver uke…settes i kvalmepunktet i øret å gir en veldig god effekt 👌😊 Fra å ikke kunne røre meg i stolen uten å spy til å klare å spise å gå å fungere som normalt va himmelsk 👌😊Masse lykke til❤

        1. Avkokb av fersk ingefær. Full ett glass med biter av sitron. Ha i litt honning og fyll på med avkok. Godt for kvalme, godt for sår hals kropp og sjel.

    79. Min dille i 2 av svangerskapene var kinakål med nugatti 😜
      Med minsten var det reker fra lake, noe jeg aldri har klart, hverken før eller etter

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg