Dagen derpå

Valentines er heldigvis over! Ble ikke som håpet og forventet. Ikke en gang i nærheten. Etter å ha sovet nesten et døgn i strekk ble Kjærest likevel bare dårligere og dårligere utover dagen, og dro til slutt enda en gang til legen. Med en crp på nesten 200 var det i alle fall ingen tvil om at hun var syk på ordentlig og ikke bare lå og gjorde seg til for å slippe å lage middag. 

 

3-løksuppa med kylling, bacon og chili, eller influensavaksinen, som jeg skrøt så voldsomt av for et par dager siden viste seg, sjokkerende nok, å ha absolutt ingen effekt, annet enn å være veldig god da, men det er ikke mye å bygge en religion på. Alle som koker en god suppe kan ikke bli guder. Hadde blitt kaotisk. Ønsker meg ikke en kirke til jul likevel. Har egentlig alt jeg trenger.

 

Vi hadde booket oss inn på Bjørnfjell Moutain Lodge i går. Skulle kose oss gjennom en deilig 3-retters, flørte lekent i boblebadet og overnatte i en tilhørende hytte under nordlyset. Kjedelig å måtte avlyse, men slik er det noen ganger. Var heller ikke i særlig form i går og etter å ha laget noen ganske gode bearnaiseburgere, (oppskrift kommer litt senere i dag) gikk jeg og la meg litt før halv ni. Etter fire minutter med Dax18, hører alltid på det når jeg legger meg, sovnet jeg og har sovet helt fram til nå. Kjærest sover fortsatt og gjør det nok i mange timer ennå. Hun er skikkelig dårlig.

 

Skal kjøre en tur ned på jobb nå for å ta dagsoppgjør og fylle opp med snus. Ellers har dagen ingen planer. Datter ble avlevert hos Mor i går. Hun fikk forresten også et tilbakefall av sykdommen og kom svært sliten hjem fra skolen. Holdt henne hjemme både tirsdag og onsdag, men hun var på skolen torsdag og fredag. Fryktelig stygg hoste, men ikke riktig like ille som hos Kjærest, så har ikke vært med henne hos legen. Nå er hun i alle fall i trygge hender. Du kan sikkert si mye godt om meg, og mange gjør det heldigvis og takk for det, men Mor er og blir mye flinkere enn meg hva sykdomspleie angår. Hun har skikkelig peiling. Jeg koker bare suppe og tror glimtvis jeg er Jesus. Heldigvis har jeg ikke blitt hengt opp ennå, men frykter som alltid det verste.

 

Statusrapport avlevert. En vakker dag ønskes!

 

 

20 kommentarer
    1. Leit at Kjærest ikke er blitt bedre, men verre😔 Bra hun har deg da som tar så godt være på jentene 👍 God bedring og god helg 🌞

    2. Ingen kan gjøre mer enn sitt beste ut av situasjonen. Bjørnfjell Moutain Lodge er der neste helg også, eller en annen helg når dere begge to har overskudd og er friske – da blir opplevelsen SÅ utrolig mye større enn med sykdom i kroppen. Ta vare på deg selv og Kjærest, og husk at hver dag er en valentinsdag!!

    3. God bedring til kjærest og fortsatt lykke til som sykepleier, kokk, kjærest… ja og alt det andre😀 God helg🌄

    4. God bedring til Kjærest❤️
      Du får pleie godt med ho!
      PS! Du må ringe ho mor på 93 å spørre om ho har svenskedråper ( som er hennes spesialitet) 👌🏻 Av vondt skal vondt fordrive😬

    5. Huff,ikke alt lar deg gjennomføre, dåkker går ta igjen den turen når begge er i form og opplagt. Med så høy crp, et det bare senga og medisin som hjelper, håper hun fikk noe hun tåler,som hjelper.
      Håper du holder deg frisk no da.
      Du får ordne så fin helg dåkker orker.
      Go bedring til kjæreste og datter.

    6. Du gjør no så godt du kan, å den omsorgen skal du være stolt av😃. Håpe kjærest kommer seg på beina snart, e kjedelig å være sjuk👍🥰.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg