De små ting

Reklame | Julegavebutikken Kokkejævel.no

Natta har vært kort, men god. Aner ikke om han har sovet eller vært våken, for jeg har vært bevistløs fra halv ett til halv fem. Ser når jeg skriver det at det er jo egentlig ikke så fryktelig lenge…

 

Hører han holder på å våkne når jeg står opp. Lager litt koselyder og et og annet “skrik”. Dere vet, ikke et ordentlig skrik, men lyd som høres ut som begynnende gråt. Jeg kunne spist ham opp, men i likhet med sjokolade hadde det vært en kortvarig glede, og jeg hadde garantert, igjen i likhet med sjokolade, fått kjempedårlig samvittighet etterpå.

 

Så står jeg opp fra min fantastiske nye seng, (bruk penger på seng!) og går inn på badet og ser at Kjærest at gjort en liten gest. Ikke den store saken, men kjenner jeg blir varm i hele meg. Det er henne jeg vil ha. Det er dette jeg vil. Dette og kanskje vaske veggen bak tannbørstene snart.

 

Oppe i stua begynner det snart å se normalt ut. Takk og lov. Holder på å flytte alle varene til et annet rom. Det blir litt mer tungvint når vi skal pakke forsendelsene, men vi kan ikke ha stua fullt av varer i lengden. Vi skal leve også.

 

Det går sykt mye varer! Her se dere helgens forsendelse. Det er faktisk et par sekker til som jeg ikke fikk med på bildet… Det er så artig at nettbutikken har gått over all forventning i disse usikre tider. En voldsom trygghet for meg og min familie. Nå vet jeg at uansett hvordan det går med Hoftepluss, så vil jeg ha noe å leve av likevel.

 

Hovedgrunnen til at det har gått så bra er naturligvis at jeg har samlet, (er fortsatt langt fra ferdig), mine absolutte favorittprodukter fra mine favorittleverandører. Det betyr kvalitet over absolutt hele linja og kvalitet selger. En annen viktig faktor for denne suksessen er faktisk dere. På mange måter har dere vært med på å bygge opp denne nettbutikken ved å markedsføre den med delinger. Du kan ha så god nettbutikk du bare vil, men hvis ingen vet om den blir det dårlig salg. Dere bidrar til at mange, hver eneste dag, får vite om den, og vi har tusenvis av nysgjerrige innom hver eneste dag.

Tusen, tusen takk for det!

 

Nå må jeg på jobb, på Hoftepluss altså. Nedskjæringen begynner i dag. Blir spennende å se hvordan vi klarer oss, men til forskjell fra andre steder der det blir kuttet “på gulvet”, så står sjefen selv midt på gulvet og merker følgende av bemanningskuttet.

 

Ekstremt rare tider. På den ene siden sliter jeg som faen med den ene bedriften, mens den andre går over all forventning. Hvorfor jeg ikke kjører netthandelen gjennom Hoftepluss spør du? Godt spørsmål, og det er flere grunner til det. Den første grunnen er at hvis jeg så hadde gjort, så hadde omsetningen fra nettbutikken bare gått med i “det store sluket” på jobb og det er langt fra sikkert at pengene hadde berget driften og alle de ansatte. For det andre er nettbutikken min nye “baby”, mitt nye liv. Det er den jeg skal leve av nå kontrakten med Amfi er over om tre år, for uansett hva som skjer så legger jeg Hoftepluss ned om tre år. Jeg er sliten av så stor og tungvint drift med så mange ansatte. Jeg lengter etter mindre forhold. Egoistisk? Vel, jeg bestemmer selv hvilke bedrift jeg vil drive. Det handler også litt om å ta vare på seg selv og helsa. Jeg har blitt 43 år og babypappa. Da må man ta en gjennomgang av livet og finne ut hva man har tid og helse til å satse for fullt på.

 

Uansett, nå må jeg stikke.

 

Vi smattes!

(Ps! Besøk gjerne julegavebutikken Kokkejævel.no HER)

 

 

 

 

23 kommentarer
    1. Gode bussiness folk som vet hva som gir best omsetning har mer enn en måte og selge på. Du møter dine kundere ute på butikken i Alta, også selger du på nettbutikk som rekker over hele landet.Håper på at du finner et marked som kan selge dine varer på utlandet, tror at det vil bli god omsetning. Sjømannskirkene rundt om i verden selger mange matvarer fra Norge.🌎

    2. Mye godt i nettbutikken! Har aldri smakt pinnekjøtt av rein, men er utrolig glad i “vanlig” pinnekjøtt av lam. Sliter med å finne det beste på markedet i alle sorter/produsenter. Er det en mulighet for at du får dette inn i nettbutikken? Kvalitetsstemplet fra Kokkejævel ville jeg slå til på. Har fått ødelagt julemiddagen mangt et år av dårlig pinnekjøtt til tross for at man kjøper det dyreste som finnes.., Ha en strålende dag 🙂

    3. Så flott at Nettbutikken går strålende, flott at det går så fint med lillebror, flott at du har en enestående kjærest, flott at alt strevet, smertene, og depresjonen er til og leve med, ønsker dere alt godt!🥰
      At det finnes mange negative mennesker, med negative kommentarer, er det bare og overse, de har det kanskje ikke så bra selv, Carpe Diem!❤

    4. Arbeidshest og småbarnspappa, da kan det gå fort i svingene.
      Bra du har kjærest som også tar ansvar.
      Ha en fortreffelig mandag 🌹

    5. Synes det er fantastisk at nettbutikken går så det griner 😊 Velfortjent! Skulle gjerne bestilt noen godbiter, men jeg bor i Sverige, så det blir vanskelig. Ønsker deg, kjærest, datter og lillebror alt godt ❤️ Så koselig med de tannbørsten 💜 Ho e jo bare go den tøtta 🥰 Finfin uke ønskes dere

      1. Ja, har ikke rukket undersøke hvordan det er med salg utenlands ennå. Det er sikkert noe byråkrati, men dette er det beste av det beste av norske produkter, så vil gjerne selge til Sverige også 🙂

    6. Ønsker dere alle en fin uke. Så godt at dere koser dere med gutten, og at nettbutikken går godt nå.

    7. Med tanke på hvor langt nede psykisk, prolaps, skulder +++ du har hatt i laaaang tid, så er det fantastisk at du er blitt så fort frisk. Har ikke hørt en eneste klage på mange uker. Du har virkelig stå på vilje, imponerende 👏👏👏. La nu ikke dette gå deg helt til hodet. Du skulle ansette nye folk, for du skulle være mere hjemme med babyen. Du var jo aldri hjemme med de eldste. Kanskje du må tenke på hva du holder på med, så du ikke bikker under igjen. Du klarer deg godt, du har mange bein å stå på. I fjord hadde du vel nærmere 1 000 000,- i inntekt. Nettoen var ikke dårlig. Føler bloggen er bare snakk om peng, og at du må klare deg økonomisk. Det er forsatt syting om peng. Jeg er imponert at folk lar seg lure av deg. Folk handler varer av medlidenhet til vanvittige høye priser. Lykke til videre med drifts 👍

      1. Det var da en veldig positiv og oppløftende tilbakemelding. Gjorde det godt?
        Jeg slutter aldri å forundre meg over at noen tror de kjenner noen 100% ved å lese noen ord i en blogg!
        Tror du virkelig at vi kjenner Kokkejævel ut og inn?
        Nei, det er det nok bare han selv som gjør.
        Synes vi skal glede oss over hva han får til og innsatsviljen han har. Mange av oss kunne trengt en dose av den.
        Nyt dagen din «Sommer». Burde kanskje bytta navn til «Gråværsdag».

        Du er gullegod Kokkejævel! Stå på!

        Jeg gleder meg med deg.

      2. Jeg er vel ikke helt frisk, men det er grenser hvor lenge folk gidder å lese om en mann som går i oppløsning. Skulderen er for øvrig operert og fungerer 100% nå. Prolapsen var nesten tørket ut for to uker siden, men har nå kommet tilbake med full styrke og jeg må igjen konsumere store mengder kjemi for å komme meg gjennom dagen. Antidepressiva tar jeg fortsatt, men jeg jobber veldig med depresjonen. At Lillebror har overlevd så lenge som han har gjort gjør også at mye av redselen slipper mer og mer taket og jeg tør å elske ham så høyt som han fortjener. Jeg mener bestemt at jeg ikke syter om penger, men det er nå en gang slik at min cafe, i likhet med tusenvis av andre landet over, står i fare for å gå på ræv så det synger, og da skriver jeg om det, siden konseptet med min blogg er å fortelle om livet mellom måltidene.
        Ja, nettbutikken går veldig bra og det er jeg glad for. Ha en strålende dag 🙂

      3. Å handle i sympati på nettbutikken tenker jeg må være lurt. Lurere en Vips eller Spleis. Da får du tross alt noe godt å tygge på for kronene 😅

          1. «Norges beste» produkter handler jeg på Bondens Marked. Uten fordyrende mellommenn og porto. Legg merke til at Norges Beste er i anførselstegn «. 😅

      1. Ja, over hau, men jeg er fylt med en underlig energi for tiden, så jeg syns dette er helt strålende. At de går så bra med nettbutikken gjør at jeg kan kjempe videre for Hoftepluss med senka skuldre.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg