Der var det slutt

For aller siste gang har jeg vært nede på jobb på en rød dag for å klargjøre Hoftepluss, FyFader, Mega eller Alfa Omega. I 18 år har jeg jobbet i absolutt alle høytider. Jul, nyttår, påske, pinse, frigjøringsdager, nasjonaldager og jeg vet ikke hva. Nå er det slutt. Det er på tide at ungdommen tar over slik jeg kan nyte en hel jul sammen med familien min uten å måtte tenke på bestilling, produksjon, klargjøring og kundenes behov og forventinger.

 

Heretter skal jeg fokusere mer på familiens min sine behov og forventninger. Lillebror sine, Datter sine, Kjærest sine og selvfølgelig, også de store bøllene sine hvis de skulle trenge noe fra pappa.

 

Klokka er 14:07. Nede fra senga hører jeg Lillebror gråte og Kjærest som trøster. Da jeg kom hjem for en halv times tid siden var det helt stille i huset. Jeg turte ikke gå ned i frykt for å vekke dem. Det har vært mye gråt i natt. Kjærest spiste gele i går kveld. Type “rød” med jordbærsmak. Måtte sjekke i natt hva den inneholdt, og den inneholdt ALT annet enn jordbær. Lillebror like den i alle fall ikke.

 

Vi har ligget så mye som vi har kunnet i jula. Det har vært en tøff barseltid. En absurd netthandelsuksess i november som ble avløst av julehandelen på Hoftepluss. Samtidig som Familievernkontoret og Datter skjedde, etterdønninger etter katastrofen og operasjon og korona og hele fandens feite oldemor. 2020 ha rommet så mye. Til slutt så sier det bare stopp.

 

Derfor har vi ligget så mye vi har kunnet i jula. Vi er slitne, på hver våre måter, begge to. Lillebror liker å sove når han ikke spiser, så han trives. På TVen på veggen ser vi “Der ingen skulle tru at nokon kunne bu”. Fantastisk serie som vi akkurat nå i jula har begynt  å se på. Passer oss og sinnsstemningen.

 

Nå er det stille. Han spiser og sovner straks. Skal avslutte bloggen og gå ned og legge meg sammen med dem. Se en eller annen episode. Kanskje sovne selv. Mer enn kanskje. Garantert.

 

Riktig god jul videre. Håper du har det like godt som meg.

 

Les gjerne også

I dag døyr far min

30 år siden pappa druknet i dag.

 

 

 

10 kommentarer
    1. Hei og god jul 🙂 min erfaring med puppe unger. Hva å holde seg unna varer med eple/sitron syre. Selv løkpulver reagerte ho på. Lykke til, blir bedre etterhvert.

    2. Huff. Er ikke enkelt med sårbar mage. Hadde hun vaniljesaus på geléen kan lillegutt reagere på melkeprodukter.
      Hadde ei som hylte i over tre måneder med kolikk, men det ble bedre når jeg kutta melkeprodukter og løk, pluss noen ting til som jeg ikke husker nå.

    3. Hei.
      Du/dokker fortjener hvile.
      Sikkert litt vemodig å avslutte ,men du får bedre tid til dine kjære.
      Ha en fin ettermiddag.

    4. Det blir nok godt framover for dere 🙂 Jeg ligger langflat på sofaen selv. Koser meg med å gjøre ingenting. Trengte en del sofatid jeg også 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg