Det blir fint

Lufta gikk ut av ballongen min i går. Dro hjem fra jobb klokka tolv. Var rett og slett sliten, både innvendig og utvendig. Å gjennomføre denne uken har vært en kraftprestasjon av det sjeldne. Vi eksploderte fullstendig på mandag da FyFader åpnet igjen etter fire tvangstengte måneder, og siden har svetten, bokstavelig talt, silt fra tidlig morgen til kveld, hver eneste dag. Smertene har måttet vike for å klare å ta unna horder av spisegjester, samt produsere opp mat til disse. Det er dette jeg lever av og når det eksploderer på denne måten så må man bare bite tenna sammen og gjøre det som skal til. Ta vare på det. Vi tenger hver eneste krone.

 

I går var det bom stopp for meg. Ekstremt fint vær, og da vet jeg av erfaring at det ikke blir kaostilstander, så da de tre tolv-vaktene kom så gikk jeg rett og slett bare bare hjem og sank sammen som en sekk med settepoteter. Det var ikke mer igjen. Foten pulserte. Jeg åpnet dosetten, tok sikkert mer enn jeg burde og sluknet.

 

Jeg sover sjeldent lenge, og sikkert irriterende for en del mennesker der ute, så våknet jeg igjen etter en times tid. Da var jeg klar for å plante blomster. Som jeg skrev for noen dager siden, så sto det plutselig en bedkant på grava. Vi hadde ikke bestilt den, men nå som den først var kommet var vi kare for å sette det i stand og plante. Vi hadde en fin time der oppe og jeg syntes det ble fint.

 

Nå skal jeg ned og legge meg litt igjen før jeg drar på jobb. Enormt mye som må produseres til i morgen.

 

Lag en vakker søndag for både deg selv og andre! Framsnakk, ikke nedrakk. Let ikke med lys og lykter etter andres feil og mangler. I likhet med deg selv er de svært lette å finne hvis man vil. Le av deg selv og ikke av andre. Tror faktisk du får det litt bedre med deg selv også da. 🙂

 

 

22 kommentarer
    1. Ha en fin søndagskveld! Selv har jeg hatt bursdag i dag og hatt besøk av familie. Inkl tre smårollinger på 1, 2 og 3 år som gjorde sitt beste for å ommøblere pyntegjenstandene mine. 🙂

      Ha ei flott kommende uke og fin tur til Oslo!

    2. Slik er det, for noen er alt jeg gjør feil. Skriver jeg at omsetningen er lav, så sutrer jeg. Skriver jeg at den er høy eller at jeg har fått igjen på skatten, så klager jeg. Liker jeg en ost foran en annen, så raserer jeg jordbruker i Nord-Norge. Prøver jeg å gi en utmerket hverdagsblogger rosende ord, og dermed flere lesere, så er jeg kynisk og bruker henne i et “skittent spill” for å framheve meg selv. Jeg ler. Tar meg ikke nær av det, men fascineres VELDIG av enkelte mennesker og blogger under meg på lista.

    3. En ting eg ikke kan begripe🤔. At folk skal angripe deg fordi du fremsnakker en annen blogger,du gjør det jo for å prøve å hjelpe henne👍. Om folk følger bedre med,så klarer du deg utmerket,med å være på toppen av blogglisten. Trenger så absolutt ikke å tvile på at du gjorde det før å få flere clickbite selv. Ha en riktig fin søndag,med kjærest å datter,så flott at salget går så det suser på Hoftepluss og Fy fader,er deg vel unt etter alle plager du har og har hatt😍. Håper salget fortsetter å nå nye høyder,synd det er så langt unna😋.

    4. Man må lytte til kroppen..snakker av erfaring da jeg pressa meg umenneskelig hardt i flere år.. Nå har jeg diagnosen ME ..hadde jeg bremsa litt før hadde det kanskje vært unngått..men det VET man jo ikke..men man VET at hvile er nødvendig..men ikke lett å ta hensyn til når man “er i farta”.. Jeg leste forrige innlegg også..og tenker at det var hyggelig av deg å fremsnakke Aud Marit..som du nevner så er det jo ikke sånn at folk MÅ stille opp på TV selv om di skulle få tilbudet… Gode ønsker til deg 🙂

      1. Joda, hvile er viktig, men når vi plutselig åpner opp midt på sommeren uten nødvendig bemanning, og vi trenger omsetningen så inn i granskauen, så kan man jo akkurat ikke legge seg sofaen, he he.

        Ja, tror de som vil forstår at jeg gjorde det i alle beste mening. Klart det er stas med lesertall når man skriver offentlig. Nå fikk hun i alle fall en helg helt i toppen. Det er jeg glad for 🙂

    5. Noen ganger skriver du bare så fint at hjertet til tider brister😭😍 Livet blir til det man gjør det til. Å skjebnen styres ei. Dere er bare prakt eksempler på hvordan man bare må ta styringen å da særlig i de værste stormkastene. Ønsker deg og dine alt godt i livet❤🙏❤

    6. Hei.

      Huff du må prøv å kvil dæ innimellom.
      Skjønner det er full rulle på jobbene dine.
      Håper det går sæ til.
      Dere får ha en fin søndag.

    7. Ha en fortreffelig søndag! Vel fortjent etter en hektisk uke på jobb!
      Som du sier er det dette du lever av!
      Det står stor respekt av jobben du gjør!
      Du og din vakre Kjærest fremstår som hel ved! Inside and out!
      Stell godt med hverandre og ta vare på deg selv oppi dette! ❤️😃
      God søndag! ❤️

      1. Ja, det har vært en helt voldsom uke. Vi hadde jo overhode bemanningen på plass når vi plutselig åpnet og når det da kom så absurd mye folk, takk og lov, så ble det litt hektisk si 😉

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg