Det er en B.O.L.L.E. i ovnen!

For en liten måned siden tenkte vi det var på tide å fortelle familien at “Vår Herre hadde godtatt søknaden om navneendring på Lillebror“, for å si det litt kryptisk. Samme dag skulle tilfeldigvis Svigermord og hennes mann komme på besøk. Planen var at vi skulle sette en bolle i ovnen, så skulle jeg etter hvert som de kom, be henne gå og hente det som sto i ovnen.

 

De kom og kaffe ble servert. Jeg ba henne, het etter planen, å gå og hente det som to i ovnen. Hun reiste seg opp, fulgte lydig ordre, hentet bollen OG GA DEN TIL LILLEBROR!

Konemor og jeg så på hverandre og fniste. Vi tenkte det samme. Det gjorde tydeligvis hennes mann også, for han så på oss begge og smålo. Han hadde også vært inne på kjøkkenet og sett at det sto en bolle i ovnen.

 

“Du vet hva du akkurat har gjort?” sa jeg.

 

“Nei” sa Svigermord.

 

“Du har tatt en bolle ut av ovnen og gitt den til Lillebror”

 

“Ja, skulle jeg ikke det da? Det var jo bare en. Vi klarer oss uten. Ikke tenk på det”

 

JEG ER GRAVID FOR SVARTE! skrek Konemor mens lattertårene trillet.

 

Det er tydeligvis noen som “går” blant mødre og svigermødre, for samme morgen sender jeg bildet av denne bollen i ovnen til min egen mor. Legg merke til datoene i dialogen:

 

Ha ha, jeg ler meg i hjel!

 

Håper jeg ikke blir gjort arveløs nå, men dette er en historie som bare MÅ fortelles.

 

 

Kulinarisk hilsen

Kokkejævel

Bollebaker

 

PS!
Hvis du vil nominere meg til en Vixen-pris, (Influenserbransjens Amanda) så kan du gjøre det HER. Det vil jeg naturligvis sette stor pris på. I fjor var det ingen utdeling pga. korona, men året før, etter bare tre måneders med blogging, var jeg så heldig å bli kåret til “Årets stjerneskudd”. Det var stas 🙂

 

(Det er mulig å nominere i flere klasser hvis der mener jeg fortjener en hel HAUG med priser, he he. )

På forhånd tusen, tusen takk!

(URL: kokkejaevel.blogg.no)

 

 

 

 

 

 

17 kommentarer

Siste innlegg