“Du representere fan ikke mannfolk i nord”

Mellom to og tre i natt var det en kar som hadde fått nok. Trolig har han irritert seg i månedsvis. Lest side opp og side ned av og med denne kokken fra Alta som forteller til alle som vil høre om sine gode, men også sine dårlige dager. Det er tydeligvis de dårlige dagene denne tøffingen, la oss kalle han Jim, hadde bitt seg merke i. I natt skrev han:

 

Du reprensere fan ikkje mannfolk i nord.d e fan ikkje noen som har hatt så ondt i ondt i omtrent.du gjør fan mæ skam på finnmarkværingan.huff har ondt i ondten.

 

Det som hadde fått begeret til Jim til å renne over var DETTE innlegget, der jeg på liksom skriver et brev til min ufødte sønn. Brevet handlet i alle hovedsak om at jeg er redd for at også han skal dø. Jeg skjønner jo at det kan være irriterende at andres unger dør. I alle fall når de på død og liv, (artig ordspill) må fortelle andre om det. Kan de ikke bare begrave ungen, ta seg en gravøl og gå videre i livet? Det som er dødt lever tross alt ikke og er heller ingenting å sutre over.

 

Nei, Jim, jeg representerer kanskje ikke mannfolk i nord, men det gjør faen ikke du heller!

 

Skrivestilen din tatt i betrakting tipper jeg du kanskje har litt ondt i haue i dag, men ønsker deg en vakker dag likevel 🙂

Og du, Jim, jeg tar meg overhodet ikke nær av slike kommentarer. Syns til og med det er fint med kritiske tilbakemeldinger, men synes det er litt komisk når det blir så voldsomt krakilsk. Hva er det med meg som gjør deg så sint? Det lurer jeg faktisk på.

 

 

41 kommentarer
    1. Altså, han har jo et poeng. Du “syter” og klager mye.. Kanskje ikke en man burde lese bloggen til om man i utgangspunktet klager mye selv 😛 Blir litt med glad og happy av å lese Gladkokken sine innlegg 🙂 Men har man en bedriften dag, kan det jo være oppløftende å lese dine innlegg 🙂

    2. Trudde du som har vokst opp med mobbing, ikke tolererte mobbing. Det er virkelig mye mobbing i din siste blogg. At voksne folk kan skrive så mye skitt, og du aksepterer det, det forundrer meg. Ellers så skriv du, vær snill i kommentarfeltet. At en person skriv dritt, så må du legge det ut for å få masse sympati.kanskje en tankevekker.

      1. Ikke vet jeg om mobbing og drittslenging er to sider av samme sak. Men makan til mobbing eller drittslenging av en omtrent identifisert jente i Mattilsynet, en annen identifisert blogger, og kvinner og menn generelt på et forum (som bare vil deg og dine vel) er rett og slett, kanskje sterkt sakt, patetisk.

    3. Er nok en som ikke har det så greit selv..stakkars ! Men uansett.. Bra med mangfold og ulike typer menn ..i Nord og ellers i landet… Syns det er flott med menn og damer som skriver om tanker og følelser di har.. det er jo opp til hver og en hva man er komfortable med å dele… Gode ønsker til deg og dine 🙂

    4. Du lure på hvorfor du gjør han så sint… Det er neimen ikke godt å si, men en ting kan jeg si deg; du representere dessverre ikke alle mannfolk hverken i nord eller sør. Hadde du gjort det, så hadde verden vært et mye bedre sted. Jeg tror at det du skriver, og den åpenhet du generelt viser, trigger noe i han (og andre) som kanskje ikke er i “vater” i livene sine. Det kan være noe som ligger latent, skjult eller innestengt, og som han og andre “møter i døra” når de leser bloggen din. For de har tydeligvis behov for å lese den…Reaksjonen viser seg i form av negative kommentarer som bearbeiding.. Hvis en tenker slik, kan du se på deg selv som en
      “hobbypsykolog”. Fortsett med den gode og viktige skrivinga 👍

    5. Du lure på hvorfor du gjør han så sint… Det er neimen ikke godt å si, men en ting kan jeg si deg; du representere dessverre ikke alle mannfolk hverken i nord eller sør. Hadde du gjort det, så hadde verden vært et mye bedre sted. Jeg tror at det du skriver, og den åpenhet du generelt viser, trigger noe i han (og andre) som kanskje ikke er i “vater” i livene sine. Det kan være noe som ligger latent, skjult eller innestengt, og som han og andre “møter i døra” når de leser bloggen din. For de har tydeligvis behov for å lese den…Reaksjonen viser seg i form av negative kommentarer som bearbeiding.. Hvis en tenker slik, kan du se på deg selv som en
      “hobbypsykolog”. Fortsett med den gode og viktige skrivinga 👍

    6. Skjønner fortsatt ikke koffør dem som ikke liker det du skriver fortsetter å lese bloggen. Dem kan jo bare slutte å følge….. Når dem ikke slutter å følge så må dem jo tross spydige kommentara like det du skriver 😉😊

        1. Håpa virkelig ikke at han sinnataggen bli oppfatta som et snitt på nordnorske menn i hvert fall. Han va opplagt sint. Men han va jo ikke i stand til å si ka han va sint på. Og det å ordlegg sæ på norsk va tydeligvis heller ikke lett. Og så må æ jo si at det e trist at det norske språk e i forfall så til de grader. E jo ikke en kjeft som ana forskjellen på ondt (ondskap, onde hensikter) og vondt (smertefullt) lenger…

        2. Jeg skjønner, 98% av de som leser bloggen din gjør det av underholdningsverdien. Den tragikomiske underholdningsverdien. Synd men sant.

    7. uuuuuups,du bannet jo.men er ikke alle som banner nordfra? må med stolthet si ,at jeg har også sameblod i meg,og dermed sånn litt nordfra. så derfor kan også jeg banne litt 🙂 men jeg er ikke sikker på hvor mye jeg kan banne,eller hvor sterkt “i “jeg kan ta. Er der noe liste over hvor mye jeg kan banne? de på sørlandet kan vel ikke si noe sterkere enn uff da. ser ut til at denne kroppen her trenger litt hjelp 🙂 kanskje jeg skal bruke %¤&//&% men det er så vanskelig å utale i det daglige språk. uansett er det veldig kjekt å følge deg kokkemann(ser du hvor flink jeg var,tok vekk det stygge ordet og erstattet det med mann . Gleder meg til veslegutten kommer til værden . lykke til kjærest og kokkemann

      1. En rettsavgjørelse fra 2015 slår fast at Finnmarkinger kan bruke ordet Hestkuk overfor en person uten at det blir betegnet som ulovlig krenkelse. I resten av landet for du en dom og en bot 😂

    8. Du har nok truffet spot on hos en som ikke tør å være sårbar fordi han alltid har lært at “mannfolk har og følelser, de kan f.eks føle sult!” Er egentlig ganske synd på sånne, de sliter nok med mye inni seg med ting som kan komme til overflaten på ganske stygge måter. De vet sjeldent om andre måter å få utløp enn å bruke vold. Er veldig glad for at du faktisk gir menn som tør å rope høyt hvordan de har det et ansikt. Det er derfor “alle” leser det du skriver. Fortsett med det, vi er veldig mange som sender alle våre positive tanker og krefter til dere nå❤

    9. Jeg takker igjen! Tusen takk for alt som settes ord på, både gleder, sorg og redsel. Bloggen du skriver treffer tydeligvis. Både her og der. Brevene til Ufødtvenn er ikke for pyser. Følelser er ikke for pyser. Gutten vil bli veldig glad for å lese dem en dag. Han vil vise glede. Han er tross alt en mann fra Nord!

    10. Ikke rart han reagerer. Du snakker jo om FØLELSER, og DET gjør jo ikke ekte mannfolk eller? 😂 Nei, følelser skal man holde for seg selv, ikke plage andre med slikt. Kan jo være de andre sliter med samme og må kjenne på sine egne følelser. Og følelser er noe veldig, veldig skummelt.

    11. Missunnelsen over at du kanskje er ett mannfolk med et stort hjerte som ikke er redd for å vise at du også har en
      annen bløt side som tirre de ekte “mannfolk” i nord, som får veldig ont i onten av dine daglige skriblerier! 🤣

    12. Det er bare å heve seg over sånn idioti, e nok ikke lett,men du må prøve, for et farskap.
      Fin dag te dæ å kjæreste😍

    13. For meg er du en flott representant for EKTE MANNFOLK, basert på inntrykket jeg har fått av deg etter å ha lest bloggen din. Han der Jim e kun i kategorien hannkjønn, sånne som e hysterisk redd for å ikke vær MANN og vifta mæ manneskiltet i tide og utide 😵

    14. Trur ikke den godeste «Jim» e finnmarking, for så vidt æ vet, må du over «grensa» til Troms, for å høre folk si IKKJE.
      Så bare fortsett å skrive, sånn som du gjør.
      Du e mer mannfolk, som tør å skrive om følelsa, enn dem som ikke gjør det.
      Ha en flott dag – både du og kjærest 🙂

      1. Hvis man skal pirke på nåkka i «Jims» ordrække, må det være bruk av ikkje og noen. Kanskje e han en utskremt (utfløtta) finnmarking eller tromslending? Eller kanskje han prøve sæ på en dialekt han ikke behærske.

        – En gang hammerfesting, alltid hammerfesting.

    15. For en nisse! Vil påstå at den dær fyren ikke e mye mann! En mann for mæ e en som kan vise følelsa og snakke om følelsa! Sånne folk som det dær e ikke nåkka å bruke tia si på. De e bare stakkarslig!

      Du e absolutt en go representant fårr mannfolk i Finnmark!
      Hilsen Vadsøværing😁

    16. Du representerer deg selv, tenker jeg, og det er det du skal. Utrolig at noen lar seg irritere så grenseløst av andres livshistorie 🤷‍♀️ Mulig du har truffet en nerve, siden han tydeligvis ikke klarer å la være å lese… 😏😄 Ha en fin dag 🙂

    17. Wow😂😰eller uff eller eller? Ka skal man si?
      Du svare som alltid greit før dæ🥰
      Slutt ikkje å skriv om dagan dokkers, livet på godt å ondt. Det e nok rosabloggere, strippa før det virkelige livet.

    18. Haha, bare å ignorere, disse mannfolka tror det er de som setter standarden, men det er det absolutt ikke ! Det er egentlig veldig synd i dem, som ikke har annet å fare med 😏🙄 ha en vakker onsdag🤩

      1. He he trøbbel i topplokket Greta!!🙂..hva svarte du egentlig på?…hvordan klarte du å gjøre dette til en kjønnskamp🙈🙈🤣🤣.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg