En stor ære å bli invitert!

En av Altas  største personligheter ble drept i forrige uke. Fittekreften spiste henne levende. Mer er det ikke å si om den saken.

 

Du og jeg har alltid hatt en gjensidig forståelse og respekt for hverandre. Selv om vi begge egentlig var tidvis svært usikre på oss selv, så søkte vi likevel mot offentligheten. Riktignok på hvert vårt vis, men begge med et håp og et ønske om å bli sett, likt og kanskje til og med elsket.

 

Du klarte det!

 

Du fargela med bred pensel mange sitt liv, og kirken i morgen kommer til å være fylt til randen av folk som du har bidratt til å gi et rikere og bedre liv. Egentlig syns jeg at du burde blitt gravlagt på Statens bekostning, i alle fall på Altas bekostning, og jeg vet det ikke er tradisjon for det, men det minste Alta kommune kan gjøre når vi mister en av våre aller største fargeklatter, er å flagge på halv stang i morgen på begravelsesdagen.

 

I våre dager er det ikke bare å møte opp i en begravelse, man må faktisk bli invitert. Konemor var vel selvskreven, men at også jeg skulle få den store æren av å følge deg til torvs ble jeg ikke bare utrolig ydmyk og glad for, men også veldig overrasket over å kjenne på hvor ekstremt ærefullt det skulle føles å bli invitert.

 

De fineste ordene burde sies mens folk fortsatt er i live og faktisk hører hva som blir sagt, så jeg skal ikke skrive tåredryppende vakkert om deg nå som du er borte. Håper du rakk å i alle fall lukte på krydderet som Konemor smuglet inn til deg.

 

Det var ikke slik det skulle bli, men det var slik det ble.

Gi guttene mine en klem fra meg hvis du møter dem.

 

 

Jeg er en mannevond jævel, men du var en av de få jeg med glede kunne stoppe opp og prate med.

Takk!

 

 

Med varme tanker til den nærmeste familien.

 

Les også:
Fittekreft.no

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

30 kommentarer
    1. Takk kokkejævel…for en fin beskrivelse av min kjæreste svigersøster. Du har så rett.
      Og til alle som ikke tåler ordet fitte….hun var ikke for sarte sjeler..kven, finnmarking og rett frem. #satansfittekreft stod tilogmed på kirkevergen under begravelsen. Og det var så passende. Hun var nok den eneste som kunne få det til.
      Underlivskreft eller fittekreft…same same…kreft er ikke for sarte sjeler. Og hvis man ikke tåler det..bare la være med å kommentere….sorry to say….
      Blogg: fittekreft.no

    2. Kondolerer til alle berørte❤. Å benytte samme språk som avdøde, handler om respekt for et menneske som har gått bort, og som har satt spor etter seg som det flotte mennesket hun var❤

    3. Trist å lese. Kom på et ordtak som er slik: Gi meg en blomst mens jeg lever, jeg trenger ingen når jeg er død. ❤️

      1. Heidi, som nå dessverre er gått bort, hadde en blogg, med hastag’en #satansfittekreft . Heidi var journalist, drivende oppvakt, en kreativ og fargerik sjel, god til å skrive og bedrive journalistikk. Etter å ha blitt rammet av kreft for 2. gang, var hun så innbitt lei av sykdommen, at hun, på ekte nordnorsk, ramsalt vis, valgte å kalle den for det ovenfornevnte.
        Asbjørn bruker bare det Heidi selv brukte. Ikke noe vondt om det kvinnelige kj.organ som sådan. Og det var ikke den typen kreft heller. Ikke vits å henge seg opp i det. Faktum er at et nydelig og spesielt menneske er gått bort. Og vi rundt henne i Alta, som kjente henne, både som bekjent, og de som var enda nærmere henne, føler at vi har mistet en viktig person i samfunnet vårt. Det er bare utrolig trist. Heidi ble kun 43 år gammel. <3

    4. Kondolerer. Gode tanker til de nærmeste.

      Likevel, et lite innspill: kan det være en ide å la fitte hvile som banneord? Trekker det tilbake hvis du faktisk snakker om fittekreft, har bare ikke hørt om den typen kreft før.

      Ærbødig hilsen fuglen

      1. Som den ikke så heldige eier av fittekreft (forhåpentligvis ikke aktiv p. t.) føler jeg det som helt greit. Bruk de ordene som den det gjelder brukte selv. Skjønner at det kan reageres på, men uten å kjenne avdøde personlig har jeg et intrykk av at språkbruken ville bli akseptert og satt pris på og da tenker jeg at det er innafor, og greit at vi som ikke har noe med det unngår å ikke redigere andres sorg og prosess.
        Kondolerer til alle berørte❤️

        1. Jepp, og det er lite sjarmerende å legge seg opp i hvordan de som faktisk er i sorg utrykker det, og å gjøre et utrykk for sorg til en smålig diskusjon av retorikk. Ønsker dere all mulig fred og et godt farvell i morra. Hun var utifra det jeg har lest om henne et drivanes flott menneske. Ta vare på hverandre og sørg akkurat som det passer dere❤️

    5. Det blir nok en tung dag for alle i morgen,spesielt de aller nærmeste❤. Mistet selv min mamma da eg bare var 10 år gammel😢. En ubeskrivelig tung opplevelse🤔. Har ellers mistet mange nære familiemedlemmer til den fuckings kreften. Man får ta godt vare på sine nære og kjære mens de enda lever💕. Sender mange varme tanker til alle dåkker❤💙.

      1. Ingen her som e ute etter å sjarmere, og ho sjøl kalte kreften for nettopp det! Hver dag, offentlig.

    6. Skulle gjerne ha vært der selv. Fått fulgt ho til sin siste hvilested. Men slik blir det desverre ikke. Men skal følge begravelsen via nettet.
      Eg savner ho ❤
      Fuckcancer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg