En ubuden gjest

Denne karen dukket opp på verandaen i går kveld. Han var ikke invitert og heller ikke velkommen. Man skal ikke ønske andre død, men jeg ønsker han i alle fall ingenting godt.

 

Føler vel egentlig vi har gjort vårt her i nord for å reversere den globale oppvarmingen. Det må da for svingende vises LITT på den totale statistikken at vi fortsatt stabber rundt i superundertøy og skinnlue to dager før 17. mai!!! Er ikke sur altså, kanskje bare litt lei. Det holder nå!

 

Ellers har jeg det bra. Kommer inn et digert lass med helt ferske Varanger-reker som jeg skal selge før 17. mai. Har faktisk aldri tatt inn så mye reker før, så blir veldig spennende å se om vi får solgt alt. Rekner med det.

 

Nå må jeg faktisk stikke. Har en god del jeg må gjøre før åpning. Blir en hektisk dag. Heldigvis.

 

Vi snakkes i ettermiddag! 🙂

 

 

 

 

 

 

 

 

 

13 kommentarer
    1. Det blir bare en vannflekk igjen av den der karn for nu e midnattsola snart der. Bare pynte dokker til 17.mai og nyt dagen, og syng ” Ja vi elsker…”🧡🤍💙

    2. Ja nå kan den ubudne gjesten se til å pakke sekken sin å dra til he…..,eller nordpolen. 😜😤Denne vinteren har han vært mektig.😝😝 Vil ha vår og varmt vær nå.😄 Hadde jeg vært nærmere så ha d vore godt med reker. 😋 Ha en fin helg dere. 😃

    3. Helt enig, er møkklei vinteren for denne gang😟 Ha en flott 17. Mai feiring🇧🇻🇧🇻🇧🇻🇧🇻

    4. Rett og slett en genial annonse for Varanger-reker i butikken din… løp og kjøp. Ikke vet jeg hva annonseplass i Altaposten koster. Og ja, Fyfader er synonymt med Kokkejævel 😉

      1. Du får velge å tro det eller ikke, men jeg har ingen skjult agenda hva reklame angår. De gangene jeg mener jeg jeg reklamerer for egen bedrift merker jeg innlegget. Jeg er helt sikker på at du har fått med deg det. At jeg selger reker er vel ingen hemmelighet for de som leser meg. Fy Fader er forresten fortsatt tvangstengt av myndighetene. Da jeg skrev at vi skulle åpne igjen merket jeg innlegget. Da jeg skrev at jeg tok feil gjorde jeg det ikke.

    5. mmm det ser ut til at vi hadde nesten lik i går da. He he
      Som jeg skrev i går:
      Kom mai, du skjønne, milde, NOT
      Lykke til med salg av reker
      Skulle vert og kjøpt, men dessverre bor jeg litt for langt unna
      Solklem

    6. Han så litt kald ut så kanskje invitere han inn på en kaffe foran varmeovn….😂😂😂 Ha en fin dag 🌞❄😉

    7. Nei den der gjesten burde ta en pause nå på 8-9 måneder. Nå er det på tide at sol og sommer kommer! Vi er vel ikke så stor forlagenes …..1 uke med sol og sommer …det lever vi på lenge. Nå holder jeg til litt lengre sør enn deg, men det kommer ned snø her også. Meeen…….har man bosatt seg i Nord-Norge så er vel litt av avtalen at man aldri vet hva man får 🙂 litt spenning i hverdagen er vel ikke å forakte :-). Og sommeren den kommer, jeg kan ikke love tropevarme…..men jeg tror den blir uten snø !

      Hold hjertet varmt og hodet kaldt.

    8. Ja ikke alle gjester er like velkommen, her i Trøndelag har det lavet ned med snø siste uka og ÷ på gradestokken, kom mai du skjønne milde, glimrer med sitt fravær i år.
      Ha en super fin rekesalgs dag.

    9. God fredagsmorgen. Reker e godt. Håper du får solgt alt. E veldig lei vintern nu håper på sommer om ikke anna. God helg til deg og dine

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg