Eventyret har startet

Mens folk satt og spredte god julestemning på “Oppslagstavla i Alta” i går, så bar jeg inn den aller første eska i nylokalet. Det er sju år siden sist jeg startet noe helt fra bunnen, og herregud som jeg har savnet det. Det er dette jeg virkelig liker aller best. Starte opp. Gønne på. Være kreativ. Skape noe.

 

Fra dette lokalet skal vi samle den aller beste småskalamaten som finnes i Nord-Norge, samt enkelte helt unike produkter fra sør, og selge dem til mennesker over hele landet som setter pris på, og har råd til, ekte mat laget av mennesker, ikke maskiner.

 

Skal vise dere flere bilder etter hvert når vi har kommet oss litt på plass, men her ser dere i alle fall det som skal bli kundemottaket. Dette er jo en nettbutikk, så de aller fleste kundene våre befinner seg andre steder i landet, så butikk-konseptet er lager, ikke fancy butikk.

 

Der jeg sto og tok bildet skal vi ha en sofakrok der vi skal servere kaffe til venner, kjente og ukjente som stikker innom. Dette skal bli det nye livet vårt de neste tre årene. Jeg trenger å stresse litt ned. Trenger å ha tid til å drikke kaffe med de folka som fortsatt finnes i livet mitt. Jeg vil være der for Lillebror når han vokser opp.

 

Dette bildet har jeg vist før, men her inne, på mitt første skikkelige kontor noensinne, skal jeg skriver ferdig den nye boken min. Deadline er 1. juni så jeg begynner å få dårlige tid, men jeg har full kontroll. Det blir en helt unik bok som verden aldri før har sett maken til. Fatter ikke hvorfor folk mener jeg skryter og breier meg…

 

Jeg er ikke bare egosentrisk og styrer med den nettbutikken, nei langt i fra! I dag har jeg vært å kjøpt julegaver til alle de fire største ungene mine. Syns det er artig å klinke til litt ekstra. Er jo ikke så ofte jeg ser dem, så da syns jeg man kan legge litt ekstra i julegavene. I alle fall hvis man har råd til det. Jeg har god råd. Fikk jo inn masse penger da jeg tigde penger etter at Lille Vakre døde. Stappa selvfølgelig alle pengene i egen lomme og kan nå leve som en greve helt skattefritt. Slik er det når man er helt skruppelløs. Fikk jo også ganske mye penger da jeg solgte levningene etter ham til en rik gærning fra Saudi-Arabia. Han hadde jo ikke bruk for kroppen lenger og jeg gjør alt for penger. Vinn-vinn det.

 

Nei, skal pakke videre. Selv om lagrene begynner å tømmes i nettbutikken før jul, så er det fortsatt en god del ordrer som skal pakkes. De sendes i morgen tidlig.

 

Etterpå kommer Datter. Da skal vi styre litt der nede i nylokalet. Er mye som skal fraktes fram og tilbake og greit med gratis bærehjelp. Greit å utnytte alle man har rundt seg til det ytterste . Deilig kynisk, og svært lønnsomt.

 

Vi smattes!

37 kommentarer
    1. Fra din forrige bloggpost: “Snakk ordentlig til og om oss.  Med litt trening s får du det nok til. Du kan kanskje øve foran speilet hver morgen? Eller bruke gaffatape.”

      Ler meg i hjel. Du får sagt det!! Knallbra forslag til nettroll og bygdedyr.

      Dette synes jeg er et godt eksempel på hvordan du kan sette sånne folk på plass. Snert og humor får dem til å fremstå som dumme. Stå på videre Asbjørn! Det er bare å heve seg over dritten. Jeg heier på deg!

    2. Fekk varene frå kokkejævel i dag, raskt og presist levert.
      Gled meg til Nordnorske smaker her på Vestlandet

      1. Anonym for et utsagn . Hva slags grunnlag har du som kan komme med slike bemerkninger. Så godt å slenge ut all dritt når man ikke trenger å vise ansikt nett troll er det du er. Og sånt synes du det er greit at barn kan lese om sin far. Du skulle kanskje vært der selv ,

    3. Bra med galgenhumor, dette går nok veldig bra.
      Lykke til med jobb i lag med datter.
      Husk å kos dokk litt 👌🌹

    4. Wow 😀👏.
      Dette blir bra for Alta og Nord Norge
      Supert at du satser. Lykke til 😊✨

    5. Nok en gang herlig lesing. Må være min nedarvede humor etter min mor fra Bø i Besterålen som gjør det 😁

      Lykke til med oppbygging av nettbutikk.

      🎉🎉

    6. Lykke til i nye lokaler. Skal nok stikke innom til en kaffekopp og litt handel neste gang æ e i området. 👍☕🍰

    7. Godt du har galgenhumor, du e tøff 💞 Trur ikke æ hadde greid å stå oppreist etter det du får slengt etter deg. Stå på. Tenker på deg/dere med alle gode ønsker for fremtiden 😍 “Skit til mann som ikke blir baksnakka” e det nåt som hete 👍🙂

    8. “Fikk jo også ganske mye penger da jeg solgte levningene etter ham til en rik gærning fra Saudi-Arabia. Han hadde jo ikke bruk for kroppen lenger og jeg gjør alt for penger. Vinn-vinn det.”

      ER det det døde barnet ditt du mener her? :O

      Skjønner at det er humoristisk ment, men fikk hakeslepp her altså…

        1. Huff nei det er slett ikke bra at du blir beskyldt for det :/
          Men likevel.
          At du kan spøke med at du har solgt levningene av ditt døde barn….der er over min grense for humor 🙁

    9. Så fint at du virkelig klarer å utnytte hver minste lille ting 😂Til og med svigermord, det er det ikke alle som klarer 👍Nei, lykke til med nett butikk, kjærest og alle ungene 🌟 Dere fortjener å ha det bra, har fulgt deg siden en gang for leenge siden da jeg hørte deg på radioen. Og du er jo omtenksom opp i alt, tenk at du klarer å få andre engasjert, til og med nett trollene 😂😂

    10. Hei!
      Håper du kan i inspirere med litt tips til oppskrifter til det du har i nettbutikken?
      Spennende med noe nytt 😊
      Gleder meg til fortsettelsen! Stå på!

      Hilsen Toro-kokken

    11. Hahaha 😂 Elsker humoren, galgenhumoren og sjølironien din! Og lykke til med ny satsing, det blir helt sikkert gull! Men ikke kast tiggerkoppen. Sånn i tilfelle 😉

    12. Du klarer nok en gang å få fram latteren hos meg😂. Eg elske den måten du skriver på,litt sarkastisk med sjølironi😉. Så fantastisk godt det må bli å få flytta alt av pakkeutsyr ut fra stua. Lykke til med alt,flott lokale du har leid,med eget kontor også. Heie på dåkker 👏👏

    13. Så morsomt å se at det begynner å skje ting i nylokalet. Gleder meg til å hjelpe til der etterhvert- gratis selvsagt😂😂. Vi skal kanskje være flinkere til å stoppe i tide slik at senebetennelse unngås men jeg fikk meg jo et mektig gavekort på aromaterapi så det ble vinn- vinn😂. Dere er flinke du og Kjærest, glad i dere❤️

    14. 😂😂 du får det sakt 😅
      Masse lykke tel med nettbutikken, kommer garantert tel å bestille fra dokker etterkvært!
      Alt godt tel dæ og dine 🥰

      1. Tusen takk! 😀 Ja, du er hjertelig velkommen til å bestille. Utvalget vil variere fra sesong til sesong, høytid og temperatur. Det som vises er det vi har. Det vi er utsolgt for vil ikke vises.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg