Når bygdedyret snur seg mot deg. Og knurrer.

Jeg sitter og pludrer med netthandelen da Kjærest plutselig kommer gråtende opp trappa. Herregud, tenker jeg, ikke en gang til!

 

Heldigvis trekker hun bare fram telefonen og viser meg at noen har skrevet noe nedsettende om meg på “Oppslagstavla i Alta”, en FB-gruppe med over 15 000 medlemmer. Datter går på Komsa skole. Der lærer ungene at man ikke skal snakke stygt, eller skrive usannheter om andre, og i alle fall ikke henge opp en lapp på alle oppslagstavlene  i Alta, med navn og bilde, at slik at flest mulig får sett hvor dum og teit han som blir hengt ut er.

 

  1. Du skal ikke tro at du er noe.
  2. Du skal ikke tro at du er like så meget som oss.
  3. Du skal ikke tro du er klokere enn oss.
  4. Du skal ikke innbille deg du er bedre enn oss.
  5. Du skal ikke tro du vet mere enn oss.
  6. Du skal ikke tro du er mere enn oss.
  7. Du skal ikke tro at du duger til noe.
  8. Du skal ikke le av oss.
  9. Du skal ikke tro at noen bryr seg om deg.
  10. Du skal ikke tro at du kan lære oss noe.

 

328 “liker” og 42 kommentarer på en time. Jeg er en omstridt mann som mange har en mening om, det er i alle fall helt sikkert. En kommenterer ikke så mye om akkurat denne saken, men mente at jeg var alt for mye i avisen. Vet ikke hva det har med torgsalg å gjøre, eller om hun tror jeg jobber som redaktør i lokalavisene, men var sikkert godt å få spydd det ut.

 

En annen kommenterer at jeg snakker så mye stygt og nedsettende om andre, at jeg bare har godt av å bli hengt ut. Enda en, eller flere hvis jeg ikke husker feil, mener jeg er en ussel feiging. Feit og grisk har visstnok også blitt. Noe i den duren. Husker ikke ordrett.

 

Ingen kan bli likt av alle, men hva får voksne mennesker til å samle seg sammen rundt en mann og rope stygt til han og kaste virtuelle steiner? Finner de glede i det og hva i all verden ønsker de å få ut av det? Selvmord?

 

Heldigvis har jeg slutta å bry meg for lenge siden. Det har vært så ufattelig mye dritt retta mot min person de siste to-tre årene, at hvis jeg skulle latt alt gå inn på meg så hadde  jeg ikke overlevd. Jeg sier ikke at jeg syns det er artig. Det er selvfølgelig ikke gøy å lese nedsettende karakteristikker, og veldig ofte løgner, men jeg harm lært at diskusjon bare gjør alt mye verre. De som hater, for noen hater utrolig nok på ordentlig, de vil ikke høre. De vil bare hate uansett hva som blir sagt.

 

Jeg skal ikke trekke fram de døde ungene mine, for dea blir jeg bare kritisert for å bruke dem for å få sympati, men det jeg kan si er at jeg har opplevd det verste flere ganger. Pappa druknet da jeg var 12, broren min døde da så vidt var blitt voksen og to av ungene mine har dødd fra meg. Da blir liksom alt annet gørr mindre viktig. Det skal litt til for å vippe meg av pinnen. Det sies et jeg er lett krenka, men sannheten er at jeg ikke lar meg bi krenket av noe som helst. Livet er for kort. Det vet jeg alt om.

 

Kjærest derimot blir kjempe lei seg. Han har lest så utrolig mye dritt om meg opp gjennom, og grått mange tårer, men også hun begynner å bli ganske hardhudet etter hvert. Likevel går det skikkelig inn på henne at faren til hennes nyfødte sønn er en slik slesk satan som ønskes vekk fra bygda. Ikke av alle selvfølgelig, men av og til kan det føles veldig massivt.

 

Hvordan er det for Datter da, eller sønnene, å lese på den nest største FB-gruppa Alta at faren er en dust? Du kan jo spørre dine egne barn hvordan de hadde taklet det hvis det var ditt det kunne spys som man ville på.

 

Hvordan startet så det hele denne gangen? Jo, det skal jeg fortelle deg. I går var det en kar som spurte på Oppslagstavla når det kom fiskebil til Bossekop (Lite tettsted i Alta der det pleier å stå fiskebil med ujevne mellomrom). Jeg svarte: “Kjøp heller fisken deres på Bunnpris Bossekop som har den siste fiskedisken som finnes i Alta”. Det skulle jeg tydeligvis ikke gjort…

 

Selv om jeg ikke akkurat liker det, så tåler jeg å bli trakassert og latterliggjort. Jeg er Norges desidert mest leste blogger og da er det visst andre regler for hvordan man skal omtale andre folk, men husk at jeg, eller andre offentlig personer dere kaster dere etter i flokk, har en familie.

 

Ellers må dere gjerne sende meg meldinger om hvor jævlig jeg er, men det er kanskje ikke like artig som å henge meg ut offentlig.

 

Et par oppklarende ting helt til slutt:

  1. Jeg sletter aldri egne eller andres kommentarer
  2. Jeg bruker ikke tigging som “forretningsmodell”, men da jeg lå nede med brukket rygg i fjor sommer og rett og slett ikke hadde krefter til å “reise kjærringa” når alt røyk samtidig på butikken, så satte jeg meg spontant ned med en tom kaffekopp og skreiv “Save Kokkejævel” på FB. Det kom inn over 300 000 på et par dager og det gjorde mange rasende. Sosiale medier her i alta, ikke minst på Oppslagstavla og Jodel, flommet over folk i harnisk over denne griske kokken som brukte sin døde slnn for å samle inn penger. Det overrasket meg, men de er faktisk sinte ennå. Det får de bare være. Jeg hadde gjort det igjen. Jeg er tøff nok til å vise min svakhet og jeg er stor nok til å be om hjelp hvis jeg trenger det.
  3. Jeg har absolutt ingenting i mot torgselgere, men jeg har alltid hatt et ambivalent forhold til fiskebiler. Jeg vil gjerne ha tilgang til fersk fisk hver dag, og da må den ene fiskedisken som er igjen i Alta brukes. Jeg respekterer naturligvis at folk mener annerledes, men da må de også respektere min mening.
  4. Jeg ringer aldri media, media ringer til meg. Hvis du er lei trynet mitt så scroll forbi, ikke sett deg ned å skriv harmdirrende kommentarer hvor mye du er lei trynet mitt, for du har hørt om algoritmer ikke sant? Jo, mer du leser og kommenterer saker om meg, jo oftere dukker jeg opp i feeden din. Nesten som en slags karma som biter deg i rompa.

 

Nei, nå må jeg gjøre noe fornuftig! Resten av dagen blir brukt til å tømme stua for emballasje, moskuspølse og mjødurtgelé, og kjøre det ned til det splitter nyekokkejævel.no. Det blir deilig å få ordnet til jul. Det har i sannhet vært et år som har inneholdt absolutt alt, på både godt og vondt.

 

Man kan ikke bli likt av alle, men ingen fortjener å bli hata og nedsnakka offentlig. Hvis det verste jeg har gjort deg er at jeg er ofte i avisa, så tror jeg egentlig du er et bedre forbilde for ungene dine hvis du holder kjeft og leser om noe annet. Det er du som dummer deg ut offentlig, ikke jeg.

 

Alt godt!

Kokkejævel

 

(Helt til slutt vil jeg takke dere som tør ta til motmæle mot mobben. Det er det vi oppfordrer våre barn til å gjøre og det er så ufattelig viktig. Tusen takk)

 

 

Les også
Når kommentarfeltet kaller pappa for en falsk faen

 

 

 

 

 

 

 

82 kommentarer
    1. Når bygdedyret og janteloven slår seg i hop så er det ikke spøk.. Stå på Asbjørn, vi er mange som heier på deg!
      Når jeg leser noen av kommentaren her så slår det meg at det er jaggu ikke rart at det finnes sko med borrelås til voksne!
      Ha en fin dag!

    2. Trist å se hvilke forbilder de voksne er i sosiale media, og sikkert også ellers, men da påvirkes ikke så mange… den oppslagstavla får jeg frysninger av daglig 🥲 som vi lærer barna, er vi mennesker forskjellig, og vi mener forskjellig. Det er bra, for da utvikler vi et samfunn i endring. Jeg lærer mine å respektere forskjellene, og jeg skulle virkelig ønske dette også gjalt de voksne… jeg blir flau på andres vegne. Du har rett, det er «haterne» som dummer seg ut, ikke folk med ulike meninger.

    3. Da må jeg spørre: hvor er moderatoren/e på gruppa der alt dette ble postet???? De skulle hatt såpss nettvett at de grep inn ganske kjapt og fikk slettet personene fra gruppa.
      Usmakelig oppførsel og meget dårlige forbilder for de unge.
      Stå på kokkejævel og kjærest, tenk positivt, tenk på de som betyr noe for dere🥰
      alt godt til dåkker ❤️❤️

      1. Opplegget ble etter hvert slettet, MEN det ble postet på nytt, med moderators hjelp, men denne gang uten kommentarfelt slik at man ikke kunne “forsvare” seg.

    4. Avundsjuka er som alltid mye større enn kjønnsdrifta! Som en skriver her: ” du er en jækla god strategisk kremmer!” 😄😄 Ja! Det er jo akkurat derfor vi kjøper hos deg! Fordi vi vil ha det du har. Og så får vi bloggen på kjøpet, det er ekstraservice, det!👌 Fortsett Kokkejævel. Fortsett å selge gode produkter. Og hils kjærest! Jeg beundrer folk som gjør ekstrainnsats og jobber litt ekstra.

    5. Æ sir bare: Go Asbjørn, go!
      Man blir ikke elsket av alle og man elsker i alle, sånn er det bare!

    6. Glemte å si som en av kommentatorene over at når man så hvem enkelte av dem var så er det vel kanskje ikke av de man har mest tillit til. Det må vel også være lov å si uten å henge ut noen vel.

    7. Stå på Asbjørn. Regner med at de som står bak innleggene, både det som først ble lagt ut og fjernet og det som ble lagt ut på nytt uten kommentarfelt har en ivrig diskusjon seg i mellom. Her er det folk som har som eneste målsetning å sverte deg. Det vil nok spys ut masse anonyme kommentarer her vil jeg tro.

      1. Jeg skrev boken like etter at jeg mistet sønnen min i krybbedød og det var en kamp hver enste dag for å klare å skrive noe som helst. Da skreller man gjerne ned til de viktigste hendelsene. Leirskoleoppholdet i 6. klasse fikk heller ikke plass.

      2. Tanabreddens ungdom siden du kjenner så godt til kokken så kunne du vel være såpass voksen at du tok dette face til face. Men du feiger ut gjemmer deg bak pc og anonyme nick. Gud så tøff du er!

    8. Alta må være et (av mange) bygdedyrstyrte shithøl… Og folk lurer på hvorfor “alle” vil til byene, og sukker over vår tids urbanisering…? :DDD

    9. Lurer på om noen av disse bygdedyrene har fått med seg at kokkejævel med sin nettbutikk har hjulpet flere småskala bedrifter i disse vanskelige coronatider. Tipper at disse bedriftene er sjeleglad for hjelpen fra kokkejævel👏👏. Blir rett og slett kokforbanna over småligheta til voksne folk,skam dåkker over å mobbe folk på nett😈😠

    10. Hele denne saken kommer i skyggen av at han faktisk oppfordrer til bruk av kjedene som han henger ut nå og da. Det er no en forbedring tror jeg. Stå på, Rema kjøpmann neste 😁😁

    11. Dæ..ve..len!!!!
      Hva i alle dager er det som skjer med folk?
      Det er ikke sånn jeg ønsker at mine Altavenner skal holde på! For i utgangspunktet ser jeg på alle som venner, uansett hvem du er og hva som er din bakgrunn. 😊

      Jeg blir så utrulig lei meg av å se voksne folk, foreldre, kanskje besteforeldre lire av seg slikt. Dere er forbilder for noen, tenker dere aldri over det?

      Vi alle sammen ripper av og til, og blir garantert å gjøre det i fremtiden også, men ta nå lærdom og IKKE gjør samme dritten på nytt igjen. Sitt ikke bak tastaturet å sleng ut kommentarer uten å tenke over at det er en mottaker på andre siden som skal lese og leve med dette. Asbjørn takler nok dette, men ta nå hensyn til at han har en familie også.

      Vi må tåle at noen stikker seg frem og lykkes, selv om det betyr at vedkommende eksponeres i mange kanaler og selv eksponerer seg i egne kanaler. Det er bra at noen setter vår lille by på kartet. Det trenger ikke å bare være idrettsutøvere, men også en kreativ kokk som viser seg å ikke bare ha en utmerket evne til å lage mat, men også mange andre evner.

      Det er jul snart og ikke bruk energi på negativitet.
      La oss vise at her i Alta får ikke janteloven ta grobunn.
      Har kan vi stikke oss frem å lykkes med det vi holder på med, her gleder vi oss på andres vegner. Her skal det være attraktivt å bo og her skal vi trives. 💛💙

      Ha en riktig god førjuls tid folkens og begynn å les korrektur av det du poster på nett. 😊

    12. Heier på deg kokkejævel, så fint å se at det går bra med deg og familien og bedriften/netthandelen din🌷 Men jeg er rystet over disse usle svartsjuke “altaværingene” som driver på som dem gjør..dem hadde fortjent gapestokk rett og slett 🤨 Lykke til videre med jobben din og god jul til deg og din flotte familie💞 🎅🤶🎄😊

    13. Til lags åt alle kan ingen gjæra… Liker det du skriver og at du står opp for egne (og mange andres) verdier. Et høyt heiarop fra meg!

    14. Kanskje litt uheldig å henge ut Alta på denne måten du gjør her Kokkejævel? Det er vel flere sider ved denne saken…

      1. Hadde vært artig om noen fra Alta kunne fortalt hva som egentlig har blitt sagt i denne saken, også fra Kokkejævel. Neppe så uskyldig som det fremstilles her. Tipper kokken har slamra bra med kjeften selv.

        1. Håper noen har kopiert det han har skrevet, slik at sannheta kommer frem. I morra ligg han nok på topp som du sier med 50 000 lesere. Det blir bra med peng i kassa.

            1. Har sakt det før, gjentar… du er en jækla god strategisk kremmer. Like før du bikka under skarve 20 000 lesere så dunka du til med en clickbait. I morgen blir det annonsert til kanskje 49 900 eller fler potensielle kunder…Siste tjangs bestilling garantert levering før jul.. eller noe lignende.. tenker jeg 😅

          1. Anonym Misunnelse lenge leve det er det alt bunner i du , og roten til det ondsinnet ,du må ikke tro du er noe janteloven skriker mot meg

          2. Anonym er det misunnelse ute og går her heller. Stå på like mange timer i døgnet du også så blir det peng i kassa di også.

      2. Asbjørn henger ikke ut Alta, det har innlegget med kommentarer klart helt sjøl. At noen vrir og vrenger på et budskap får stå for seg sjøl, det som værre er e at såkaldt voksne lirer av seg i kommentarfeltet. Det som tok kaka va at det ble lagt ut på nytt med uviss målsetning. Eller det sir vel seg sjøl- eneste man ønska å oppnå va å fortsette hetsen.

    15. At du orker, det du skriver er ikke SANT I DET HELE TATT. DET ER INGEN SOM HAR SKREVET DET DU HAR SKREVET. Hadde jeg kunnet, så skulle jeg ha lagt ut alle kommentarene. Det finnes mange kopier av dem. Du rakker ned på andre. For et år siden prata du selv dritt om Bunnpris, at dem dumpa prisene på salat, ødela for deg. At du fan ikke skjemmes, med å LYGE. Trur du har virkelig trødd i salaten nu. Du har nok mista MANGE KUNDER I ALTA NU DESVERRE. Men du kan takke deg selv nu. Du snakker om barna dine. Hadde du vært noe til far, så hadde du fan heller ikke stilt deg i en dametruse offentlig og lagt ut alt om pillebruk osv. Dette synes blodfansen din er greit?Det er barna dine det går utover, takket være deg selv, og ikke andre. Du gjør akkurat det samme, sender varer sørover til flere100 000,- . Hvorfor støtter ikke folk sine lokale butikker der nede i dårlige tider? Hva er forskjellen på deg som sender sørover og en som kommer til Alta å selger sine produkter? Folk handler akkurat der dem vil heldigvis

      1. Og du Anonym kunne kanskje være såpass at du turte å stå frem med navn. Ikke gjem deg bak et tastatur stå frem når du kommer med dlike salver.

          1. Anonym nei jeg er ikke fornøyd du kan sende han dritten din personlig med fullt navn som er ditt rette navn. det er det å tørre å stå til rette for sine utsagn

            1. Amen!!!
              Fins lite som e feigar ein å lire av sæ en masse “gørr” om andre og så velge å være anonym 🙁

      2. Ja, folk handler akkurat der dem vil. Jeg skrev at JEG syns de burde kjøpe ferskfisken på Bunnpris Bossekop. Hvor, og hvorfor, trekker du inn en dametruse i diskusjonen?

    16. Tja, hva skal man si. Spill på hvor såret kjærest er og hvor tøft dette er for barna dine. Jada. Tror du har skrevet mange ting på bloggen din det siste året som har vært mye verre og flauere for barna dine en denne såkalte mobbekampanjen. Helt ærlig. Bare at da var det du som hadde regien.
      Men om ikke annet får du det slik du liker det som aller best; du er offer for mobben der ute, men dine flotte følgere støtter deg, sender hjerter og trøstende ord. Akkurat slik du liker det.
      Akkurat dette som skulle til nå. Blir kjedelig med nettbutikk i lengden. Tipper du bikker 50000 lesere i morgen. Mission completed 👍

    17. Du har kontroll, svarer godt for deg og har rett innstilling til bygdedyret. Helt riktig å gi faan i å la dem trekke deg opp eller rive deg ned, men for all del, forsvar av familie må til så bit tilbake på en måte som om du ønsker dyret en fortreffelig aften

    18. Eg skjønn ikje at folk kan være så jævli avensjuk at dem må henge ut andre sånn. Ja for det e akkurat det dem e… Avensjukheit e en uhelbredelig sjukdom for enkelte.
      Hev deg over dem 🤩 og stå på. Håper du blir millionær 🤗🤩🤪

    19. Jeg har ikke ord, og det er sjelden. 🙈

      Hev dere over bygdehelvetesdyret. Det skulle vært skuddpremie på det dyret. Hvor mange som har latt seg knekke pga det dyret vet jeg ikke, men få er det ikke.

      Ønsker dere ei fin førjulstid 🎄🎁💖

      Nå skal jeg nyte en kopp Nordlys-te som kom i posten forleden. Faller den i smak repeterer jeg bestillingen min 🤗 ☕

      Klæm fra Trheim

    20. Hördes ikke särlig hyggelig ut. Bare å heve seg over drittsekk-Alta, og lycke till med nettbutikken og framtiden!

    21. Vil være en av stemmene som taler mobben midt imot, så jeg sier bare;
      Stå på videre, både du og Kjærest! ❤

      Man skal ikke tåle så inderlig vel,
      det som ikke rammer en selv.

    22. Ja, ka kan man si te sånt? Feigskita e dæm som hold på sånn. At det går ut over dæ e selvfølgelig itj bra, men at det ramme familien din….e helt forjævlig. Offentlig uthenging, mobbing og trakasering skulla ha vårre straffbart!!!

    23. Svartsjuke e næsten det værste du kan bli utsatt for, det veit æ alt om 😠
      Men du å kjærest står han av, det e æ sekker på, men snakk med datter om det og forklar ho hva som utløste det.
      Bare ment som et tips.
      Ha en fortreffelig mobbefri kveld 👌🤩

      1. Alta ER en super plass å bo. Selvsagt er det bygdedyr her som de fleste plasser, og oppslagstavla kan fort bli en arena for surt oppgulp. Men vi er ikke alle slemme vi som bor her😉 De fleste er veldig greie, og jaggu er det mange av oss som setter STOR pris på all matgleden Asbjørn har spredd i mange år her oppe. Eg bor her tilogmed heeelt frivillig, innflytter fra sørlige deler av landet..nærmer seg 20 år i Finnmark og stortrives, med for det aller meste flotte folk😊😌

    24. Ikke bry deg, ikke bruk krefter på de som ikke vil deg vel. De er ikke verdt det💙bare varme, gode tanker herfra💙

    25. Og folk lurer på hvorfor barn mobber??? De som skriver sånn tenker ikke på at de lærer barna at å snakke stygt om, og trakasere andre , er helt greit. Svartsjuka er stor og ond 🙄

    26. Ja det er noe med spesielt tigging som trigger oss nordmenn, enten tiggerne er rumenere eller norske. Vi tåler det liksom ikke….ER visst noe med stoltheten i den norske folkesjela hørte eg på radio en gang. TRiste greier. Bare hyggelig å hjelpe folk i nød. Gir alltid litt hvis jeg har 🙂

    27. E det rart folk fløtte fra mindre plassa når man blir mobba ihjel fordi man oppnår noe ? Du skal ikke tro du er noe mentaliteten lever videre på bygda. Synd! Men til deg og Kjærest og familien din- drit i de , værsåsnill… alt godt til dere!

    28. Du får det nu i fleisen, det er på en måte det beste da kan du forsvare deg mot det!
      Det er ennå feigere de som snakker dritt om mennesker bak ryggen og om man møter noen
      som ser rart eller legger veien “plutselig,” en annen vei når man møter på de
      og man sitter der og ikke aner hva som skjer og hvorfor!
      De menneskene er de aller ondeste og verste!
      Kjør på sloss for oss som plages med jæ… onde mennesker og bygdedyr,
      neste gang jeg besøker Alta skal jeg svinge innom en av shoppene dine og se
      hva du har å tilby og hadde jeg ikke bodd der jeg bor skulle jeg bestilt fra nettbutikken din!!!

    29. Uff, så trist. Da var plutselig altaværingene på banen. De heiv seg på, men å si noe positivt, nei det sitter langt inne for noen. Eder og galle og misunnelse, det kan mange spy ut ser jeg. Husker mange av navnene og tenkte mitt…..det er lov ….og henger ikke ut noen da. Fy f.. sier jeg. Skam dere. Stå på og ta vare på dine. 🤗

    30. Er rystet😬 Forbanna feiging som henger ut folk offentlig, og som tar alt i verste mening. Vondt å tenke på at Datter kanskje leser dette om sin pappa. Skjerp dokker folkens🙃 Syns vi kan være litt rause med hverandre nå før jul. Styrkeklem til Kokkejævel og familien fra Bodø💜

    31. 😥 Mange rare dyr i arken og ikke alle er like greie mot hverandre, men det må da være måte på dårlig oppførsel fra voksne mennesker, håper for guds skyld at de ikke har barn å oppdra😥.
      Det var mitt oppgulp, ha en fin ettermiddag.

    32. Man kan jammen bli rystet over kordan folk kan oppføre seg,henge ut offentlig en person😈😠. Finnes ikke nå styggere og verre dyr enn bygdedyret😮. Nei,du skal bare gå med rak rygg og hevet hode😊. Ønsker deg og dine en fortsatt god førjulstid😍

    33. De upubliserte ord, de upubliserte bilder, kan ofte være et klokt valg å forbli upublisert. Som en offentlig person kan uhemmet eksponering av seg selv i tekst og bilder, veldig ofte brutalt ramme indirekte den offentlige personens barn, og andre i den aller nærmeste krets
      Mobbing av uskyldige barn på grunn av utagerende forelder, er rett og slett bare uendelig trist.
      Som Norges største blogger har du skjønt det….. etter hvert. Og veldig bra er det 😉

    34. Ja her er det mye misunnelse ute og går😡 Kan ikke fatte at det går an! Stakkars familien din som må lese sånt møl😢 Skjerp dere folkens; mannen har en familie!

    35. Hva slags folk bor det i Alta da, Noen må jo ha litt folkeskikk til å kunne respektere at ikke alle er like.
      Bor sørpå et sted hvor de fleste ikke blander seg hva andre gjør. Er helt sjokkert over at slik sjikane tillates på face.

    36. Nu må du ikke bry deg om hva enkelte mene,rett ryggen og lukk øyan.Du får til det du vil,du er flink og jeg håper at det går bra med butikken din.Vi trenger sånne som deg som står på og lykkes og du må også få si din mening uten at noen straks må prøve å legge deg i bakken.Stå på ,både du og kjærest.🌹🌹

    37. Digger deg!!!! Gå og ta ekstra godt rundt Kjærest og gjør henne enda tryggere på at dere er SAMMEN – sterkere og bedre om disse bygdedyrene. Vet hva du snakker om, så altfor godt, men det ER bedre å være to om slike ting også. Sol deg i beundringen fra alle oss i det langstrakte land som har stor sans for deg og dine

    38. Folk kan liksom ikke besinne seg lenger og holde en sånn nogenlunde saklig tone. Det er jo lov for andre å si at de er uenige med deg, men jeg begriper ikke at voksne folk behøver å være så ondsinnede (så skjønner man jo hvor ungdom og barn tar det fra). Tragisk og sneversynt. Alt godt til deg <3

      1. Ja, det er underlig. Jeg mener, klart og tydelig, at man burde kjøpe ferskfisken i den eneste fiskedisken som er igjen i bygda. Da har vi tilgang hele året, ikke bare når det tilfeldigvis kommer en bil sigende.

    39. Jeg er rystet! Hvordan ting blir tolket. Hvor “viktig” det er å hamre løs på personer man misunner!

      Enkelt for meg å sitte her, trygt bak tastaturet, langt fra Alta, og si til deg og din vakre Kjærest: IKKE bry dere!! De er ikke verdt tårene deres!
      Bruk heller tiden på Datter og snakk med henne om mobbing og hvorfor man ikke skal ta etter de voksne.
      For barn lærer mobbing hjemme! Enten vi liker å høre det eller ikke!

      Ha en fin og hektisk førjulstid med Kokkejævel.no og hjemme i et etterhvert “ryddigere” julehjem ….

      .og kokkejævel.no likevel går som det suser! 🎄🤶☃️⭐⭐⭐💪💪💪💞

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg