Fatter ikke hva lærerne surker og bærer seg etter!

I alle år har man hørt hvor tøft det er å være lærer, buhu. Så stor belastning til for lav lønn. Masse etterarbeid og møter på ettermiddagene. Store klasser med bråkete elever og kravstore foreldre. Stadig nye læreplaner og etterfylling av kunnskap. Etter å ha prøvd en dag som lærer kan jeg ikke fatte og begripe hva lærerne bærer seg sånn over. Det er jo rett og slett intet annet enn en drømmejobb!

 

Datter har jobbet som et skolelys og ble faktisk ferdig med alt arbeidet før lunsj klokka elleve. Måtte sette henne i støvsuging og annet hardt husarbeid for å aktivisere henne ut skoledagen. Jeg er streng og slett ikke redd for å bruke spanskerøret om nødvendig, så hun har jobbet så svetten har rent i halvannen time nå.

 

Kjærest skulle få sove lenge i dag, men hun stolte visst ikke helt på dagens lektor så hun sto opp likevel og satte Datter i gang klokka halv ni. Greit for meg, jeg forfremmet bare meg selv til rektor og la meg på sofaen og leste ferdig den sapiensboka. Det kan forsvarers som etterutdanning.

 

Nei, alle landets lærere, slutt å klag! Dere har en helt fantastisk jobb, men jeg må nok innrømme at det ikke passer helt for meg i lengden, for jeg trenger arbeidsdager der man faktisk gjør noe, men kunne fint vært lærervikar noen uker altså. Bare ring hvis dere trenger en friskus med litt sprut i!

 

Nei, nå har jeg jobbet så har at jeg må avspasere resten av dagen 😉

 

 

Les også Lektor Kokkejævel

35 kommentarer
    1. Drittsekkinnlegg i en tid hvor vi lærere sliter oss i hjel…hadde det enda vært morsomt, men det var jo bare teit og flaut.

    2. Hehe ja du er hjertelig velkommen når som helst til adjunkt Kalve-Drønens hjemmebarnehage med 17 timer undervisning på vg1 og 2. Har en mann som er på havet for å fiske i 14 dager til, så hvis du kunne tatt ansvar for at ungene får unna litt husvask, kan du fint ligger på sofaen her å svinge spanskrøret🤣

    3. Eg er lærer og lo godt. Skjønte heldigvis ironien, tolker dette som en hyllest til den jobben vi gjør😀 Heldigvis bare en uke til påskeferie😉

    4. Mine 2 e åsså mønster-eleva… på skolen. E værre på heimeskole 🤷‍♀️ muli d har m heimelærarn sine strenge krav å gjør 🙈🤪 å at vi e heime på femte uka… (starta m omgangssyka torsdag inuke 9, å.mora fikk EN dag på jobb, så blei skoln stængt 🤯)
      Nyt boka di 😅

    5. 😂 Du må gjerne komme som gjestelærer hos meg når dette er over. Jeg trenger alltid lærere som er optimistiske og har god humor. Velkommen skal du være!

    6. Jeg elsker din formidlingsmåte😃 det er vel ingen som for ramme alvor kan mene at du nedsnakker lærerstanden med dette innlegget. Takk for morsom lesning, jeg ler så jeg griner 😂😂

    7. 😂😂😂😂 Der berga du dagen, fin form for humor kan æ like💪 Sjøl har æ ferie og holder på med rundvask av kjøkkenet… I slow motion😶

    8. Tror du med fordel kunne skrevet SATIRIKS i overskriften denne gangen 😉 Bytt ut ett skolelys med 20-30 av deg selv som skoleelev på den alderen, og masse lykke til 😀 Men fra spøk til revolver: Har ikke Kjærest sine egne studier å ta seg av for fullt i disse tider også mens du har fri (sånn utenom å prøve å redde bedriften, skrive ferdig manus og andre småting som blogging)?

      1. Trodde denne var så drøy at de aller fleste forsto det, men jeg lærer ALDRI! 😉 Jo, kjærest jobber med skolen hver dag. De har et fint system, hun og Datter 🙂

    9. Til Kristin

      Den, som kun tar spøg for spøg og alvor kun alvorligt, han og hun har faktisk fattet begge dele dårligt.» (Piet Hein: «Gruk», 1940)

      Ha en vakker dag! ♥️

      1. Uff ja. Tenkte det samme da jeg leste kommentaren. Men mange lærere er helt utslitte av å legge til rette for hjemmeskolen, og klarer kanskje ikke se humoren i det som er skrevet. Jeg for min del leste blogginnlegget som en hyllest til alle lærere som står i det, men ser jo at det er litt ulik tolkning 🤷‍♀️…

    10. Det høres helt fantastisk ut! Nå rekrutterte du mange til læreryrket, flott. Og tenk, de har jo tre måneders ferie også! Nu hvil deg, lærer, det er fortjent😁

    11. 🤣 har jobba aktiv som lærer på klasserommet i 26 år, så vet akkurat kossen du har hatt det 😊 helt fantastisk med en mønsterelev 😜👌 tenk kor fantastisk det e med 28 mønstereleva ? Syns det e helt på sin plass med etterutdanning på sofan. Kos dæ med tilværelsen 🤣😄🤗🌹

    12. Det er vel ikke lønnen til læreren som er problemet tror jeg,Det er nok mange yrker som har dårligere betalt.Tror uansett at det må være et av verdens verste yrker hvis de har rampete elever.De befinner seg nok oftest på ungdomskoletrinnet

    13. Ja,du får det sakt. Hvert yrke har sin sjarm. Jobbet i helsevesenet i 40 år. Et yrke som eg trivtes i.Er pensjonist nå.og det er bra. Du får ha en strålend dag ,ilag med kjæreste og datter. Ta vare på hver andre.🤗👏🌻🌼👏👏

    14. Jeg liker din form for humor. Det er en av grunnene til at jeg følger bloggen. Liker også alvoret som du formidler, og det at du viser at man kan sørge, le og tulle i samme liv. Så sammensatte er vi mennesker😊! Du kan avspasere med god samvittighet resten av dagen😊👍🏻😉!

    15. Hahaha jupp.. Akkurat det jeg føler når jeg 15 kollegaer på videochat i møte, elev på telefonen, sønnen spør om matten og dattra på 14 har gym i bakgrunnen. Jeg gjør ingenting😂😂👏 Å jeg er «bare» miljøarbeider 😇

    16. Unnskyld meg altså…nå tror jeg faktisk du får masse sinte kommentarer fra hardtarbeidende lærere…håper virkelig din nærskole inviterer deg som vikar i f.eks en 2.kl. med la oss si 23 elever (7-8 åringer) eller forsåvidt en 7. kl. med 28 hormonelle 12 åringer en hel dag. Du skal i forkant ha laget opplegg (flere tilpassede planer til ho Lise som har dysleksi, til han Markus som har sterk ADHD, til han Nils som er lettere psykisk utviklingshemma og til Anna som har ADD). Disse skal også ha tilpasset undervisning og den dagen du er vikar er dessverre de 2 fagarbeiderne som skulle vært sammen med deg, omplassert i en klasse hvor brannen er større. I tillegg får du 4 tlf. fra foreldre som lurer på om det virkelig er nødvendig med støvler på uteskolen i morgen…disse kl. 22-23 på kvelden. Nå som vi er digitale lærere er trykket enda større på oss, hvor vi sitter foran skjerm 24/7. Godt vi får masse skryt av både foreldre, rektor, kunnskapsminister og selveste statsminister Erna. Fy på deg, godt du har Kjærest som kan hjelpe Datter «å komme seg på skolen til rett tid» Håper virkelig du stemmer på et parti som ønsker å øke lønna til lærerne med 1 mill. etter denne coronaperioden er over. Grrrr…

        1. Skjønner jo det, allikevel ville jeg bare presisere hvordan lærerhverdagen egentlig er…om han nå skulle finne på å tro at det er som han legger det frem😂😂😂 Vi får dessverre så mye «pæs» til vanlig at jeg synes at vi «bare» kunne fått skryt i disse tider…godt ikke vi kollapser med presset vi har nå…foreldrene er fortvilt etter to uker hjemme med sine egne barn (ikke alle selvfølgelig) Håper virkelig kokkejæveln er takknemlig for fine planer til Datter (som tilogmed var ferdig tidlig)

          1. Kan vell ikke sammenligne det å være lærer med å være 14 dager hjemme med barn på ulike trinn, bhg i tillegg og hjemmekontor, uten mulighet for å besøke andre.

        2. Jeg velger å tro han skriver med humor, men det er noe jeg må velge å tro. Det han skriver forteller meg at lærerne ikke behøver å gjøre noe særlig, og han/familien kan overta hele undervisningen. At hjemmeundervisning fungerer så bra, kan jo komme av at hans datter har en fantastisk flink lærer, som evner å lage gode opplegg som hans datter klarer å følge, selv uten støtte fra lektor/rektor.
          Synes kokkejævelen burde sette seg opp på vikarliste hos nærmeste videregående skole med resturant og matfag-linje. Er sikker på at han kunne gjort en god jobb, samtidig som han muligens kunne lært noe selv.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg