For første gang på veldig, veldig lenge, kanskje over et år, så føler jeg meg glad!

Jeg vet ikke hvorfor, men da jeg sto opp i morges, etter en voldsom natt, så følte jeg meg likevel både uthvilt og fornøyd. Det hender seg, men kan ikke huske sist det skjedde i alle fall. Orker ikke rippe oppi alt det negative med meg, men dere som har fulgt meg ens stund, vet at det har vært, og fortsatt er, en hel del som må “jobbes med”.

 

Til tross for dette så spratt jeg opp, satte på kaffen og skrev til dere uten verken sandpapir eller betennelse i øynene. Etterpå gikk jeg på jobb og gledet meg rett og slett til dagen. Det hadde jeg all grunn til, for på jobb var det god stemning og flotte mennesker, både ansatte og kunder. Litt for rolig og litt for dårlig omsetning etter min smak, men etter den helseskadelig sommeren så koste jeg meg selv om det var litt for lite mynt i kassa.

 

I stedet for å være så mye på kjøkkenet og bak disken så fikk jeg tid til å jobbe på kontoret. Det er så absurd mye som henger igjen etter sommeren og egentlig etter et helt år der ingenting har vært på stell. Etter at Englekyss døde så har jeg rett og slett ikke utført jobben min slik den bør og må utføres for at bedriften skal overleve på sikt. Så enkelt er det. Jeg har rett og slett ikke klart. Jeg har gjort mitt aller, aller ytterste, men jeg har feilet. Igjen og igjen. Hver eneste dag.

 

Den siste uka, kanskje de to siste, så har jeg følt at energien er i ferd med  å komme tilbake. Jeg har jo alltid hatt en enorm arbeidskapasitet, men alder og enkelte ytre faktorer, som f.eks, unger som dør, skulderoperasjoner og intense nervesmerter etter ryggprolaps, har gjort meg litt mindre utholdende. Likevel har det løsnet litt de siste par ukene. Jeg har kjent at det jeg har savnet aller mest er i ferd med å komme tilbake. Nemlig kreativiteten min. Den har jo vært omtrent fraværende alt for lenge nå og jeg har savnet den intenst.

 

Kort sagt, jeg er glad. Det er lørdagskveld og jeg er glad! Skal ikke på jobb før jeg våkner helt av meg selv i morgen. Har en del prosjekter og reparasjoner jeg må gjennomføre der nede i morgen når det er stengt, før ført og fremt skal jeg jobbe kreativt. Lage nye kart til salatbaren. Endre litt. Få inn noe nytt. Menyen på Hoftepluss trenger også en aldri så liten  oppussing. Fjerne retter som selger lite og finne på noe nytt og artig. Med rein. Alltid med rein. Verdens aller beste kjøtt!

 

Ikke si noe, men jeg har kjøpt seks makroner til Kjærest. Jeg håper hun deler, men hun trenger ikke. Jeg vil bare at hun skal være glad. Hun prøver, men det er en påkjenning det som holder på å skje. En voldsom en. På absolutt alle plan. Det er så ett hundre prosent feil og riktig akkurat samtidig. Han som kommer skulle aldri kommet. Likevel er han kanskje Norges mest ønskede unge. Alt er absurd.

 

Derfor kjøper jeg makroner. Til henne jeg elsker høyere enn mitt eget liv. Hva skal jeg ellers gjøre? Jeg prøver. Gjør så godt jeg kan. Nesten hele tiden.

 

Kos dere inn i helgen. Jeg skal krampeholde på min følelse av glede så lenge jeg kan. Takk for at leser meg. Setter enormt stor pris på å kunne skrive på denne bloggen. Det er et privilegium. På ordenlig.

 

He en fantastisk helg!

 

 

32 kommentarer
    1. Håper helga ble god og at du klarte å kjenne lenge på gleden du følte❣️ Ønske dæ og kjærest ei god uke og masse lykke til med tiden dåkker er inne i😘

    2. Må bare si tusen takk alle sammen! Nok en gang er jo overveldet over all den positive respons som veltes over meg. Dere er bare helt fantastiske! Tusen, titusen takk 🙂

    3. For tre måneder siden var jeg der selv og gikk gjennom det som dere gjennomgår nå. Det gikk heldigvis bra, og livet ser mye bedre ut på den andre siden – til tross for angsten som aldri helt tar slutt, men den letter litt etterhvert som tiden går og gullet fortsatt lever >3 Skitt innspurt til dere!

    4. Jeg følger med på deg fra tid til annen, er ingen fast bloggleser verken her eller der, men jeg må si jeg unner deg den gode følelsen av glede! Vet hva det vil si å være LANGT nede og våkne opp igjen, føle overskudd og glede igjen. Kos deg med gleden og kjæresten din, og snart et lite nurk 💕

    5. Fantastisk ❤️Ha en fin søndag og håper kjærest koste seg med makroner og delte litt med deg ❤️

    6. God helg❣. Nå nærmer det seg, du.. Håper dere alle sammen er mer eller mindre klare for lillegutten som snart kommer og beriker livene deres. Vi , “følgere dine”, – gleder oss med dere!

    7. Så godt å lese at du føler deg glad 😊 Har vært veldig mye tristhet lenge; ønsker dere alt godt😘

    8. Så godt å lese at du føler deg glad 😊 Har vært veldig mye tristhet lenge; ønsker dere alt godt😘

    9. Ha en riktig flott helg du og kjærest .
      Så godt å høre at du føler deg glad og energien begynner å komme tilbake. Det er en glede å følge deg og bloggen din. Du er du og du duger.

    10. Bra du føler på at form og syke,holder på å rette seg positivt, godt å lese dine skriblerier igjen, det var et savn når du hadde en velfortjent pause.
      Ha en super kveld med hu du er så utrolig glad i😍

    11. Så deilig å lese! Har fulgt deg hele veien og nå ble jeg oppriktig glad 💞
      Ønsker dere en nydelig lørdagskveld, lev i nuet.

    12. Fantastisk godt å lese at du begynner å føle glede og kjenne deg mere kvil😍. Ønsker så inderlig alt det beste for deg å kjærest 💕. Det e en stor fornøyelse å få lov å følge deg og dine på bloggen😉. Ha en fantastisk flott lørdagskveld🤗

    13. Du er du og du duger😊Å bare føle på glede gir deg og energi, det merkes. Det merkes og at du retter deg mer til oss som vil glede oss sammen med deg og din nydelige kjærest. Der har du drømmedama…🥰 Hold deg unna kakene masser beina og la henne momse så tørker du smulene etterpå.
      Du savner og gleder deg på samme rørende og treffende måte. Stå på. Håper jeg klarer å komme meg oppover til det flotte nord engang. Da kommer jeg innom 😊Nydelig kveld til dere.

    14. Du er du og du duger😊Å bare føle på glede gir deg og energi, det merkes. Det merkes og at du retter deg mer til oss som vil glede oss sammen med deg og din nydelige kjærest. Der har du drømmedama…🥰 Hold deg unna kakene masser beina og la henne momse så tørker du smulene etterpå.
      Du savner og gleder deg på samme rørende og treffende måte. Stå på. Håper jeg klarer å komme meg oppover til det flotte nord engang. Da kommer jeg innom 😊Nydelig kveld til dere.

    15. Så godt å lese dette i dag, håper den gode følelsen sitter i lenge. 😊 Kos dokker i kveld, en ekstra klem til kjærest. ❤️

    16. Så bra at du føler deg glad, det fortjener du. Og det er så godt atdu tenker på kjærest og ordner med makroner. Ønsker dåkker begge en nydelig kveld, klem 😘😊

      1. Du skriver så bra, og så godt at du føler deg glad, det er en god følelse, men ikke en selvfølge, vi som følger deg vet hvor mye du egentlig har, av vondter, og derfor så godt at du føler deg glad, så fint gjort av deg og kjøpe makroner til kjærest, ha en fin kveld begge to.🥰😊

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg