Full av kamplyst!

Reklame | Meg og mitt

Klokka er kvart på fem og jeg har vært våken lenge. Ikke bare fordi jeg har stått tidlig opp, men også fordi jeg sovnet sent. Jeg er så full av energi og kamplyst. På en eller annen måte skal jeg snu Viruset til min fordel, og selv om det tilsynelatende ser dystert ut, så jeg er allerede godt i gang.

 

Jeg jobber fra jeg slår øynene opp alt for tidlig til de glir igjen alt for sent. Jeg må det, for det er alvor nå, men jeg er helt sikker på at for Hoftepluss sin del, så vil den komme styrket ut på andre enden av Viruset. Jeg får trimmet organisasjonen og gjennomtenkt på nytt alle utgifter og rutiner slik at man med enkle grep kan luke ut rene tapssluk. Slik jeg gjorde i går med å rett og slett legge ned fiskedisken. Kanskje ikke permanent og for all framtid, ingenting er hamret i stein lenger, men inntil markedet endrer seg så tar ikke jeg inn fersk fisk lenger. Både fordi det er bemanningskrevende, men også fordi det bidrar til stort svinn. Begge deler må lukes bort nå.

 

Hvor stor tro jeg enn måtte ha på at Hoftepluss skal komme styrket ut på andre siden, så kan jeg jo naturligvis ikke vite helt sikkert. Derfor bygger jeg parallelt opp nettbutikken, kokkejævel.no, i et annet selskap, slik at jeg har et ekstra bein å stå på hvis det andre beinet skulle svikte. Slik situasjonen er nå føles det utrolig godt med et ekstra bein.

 

Nettbutikken har så langt vært en gedigen suksess og jeg ser at det ikke vil være et problem for meg å leve (godt) av den hvis alt annet skulle gå galt. Der inne satser jeg på eksklusive kvalitetsvarer fra hele landet til snusfornuftige priser, som ekempelvis tørka reinkjøtt, røkt villaks og multebærte. Fantastiske spiselige gaver både til en både selv og andre. Et umettelig marked.

 

Lillebror krever naturligvis også sitt og vi gir han det mer enn gjerne, så vi skynder oss langsomt med nettbutikken. Han bestemmer tempoet vi legger inn nye produkter for å si det slik. Heldigvis har jeg over 20 års erfaring, ikke bare med barn, men også med gode kvalitetsråvarer, så jeg vet hva jeg står for og hva jeg vil selge. Jeg driver ikke butikk bare for å tjene penger, det har jeg aldri gjort, jeg gjør det fordi jeg har et brennende engasjement for den virkelig gode smaken i bunn, og den har jeg et genuint ønske om å spre ut til så mange som mulig.

 

Jeg pleier litt cocky å si at jeg ble sendt ned til Jorden for å spre kulinarisk nytelse og glede og selv om det er litt oppblåst sagt, så er det det som ligger i bunn av hele min forretningsdrift. Kvalitet. Nytelse. Håndverk.

 

Over til noe langt viktigere, nemlig Kjærest! Hun imponerer meg bare så langt inn i ryggmargen at det nesten gjør vondt i korsryggen. Hun er bare helt fantastisk med Lillebror, og dette skriver jeg ikke bare for å smiske altså, men jeg forstår ikke hvordan det er mulig å yte en slik hjertevarm omsorg selv på de dagene, (og nettene) hun er som aller mest trøtt og utslitt. I går for eksempel, jeg satt ved spisebordet og la inn tørka reinkjøtt i nettbutikken, hun satt i sofaen og ammet, plutselig hørte jeg et intenst gledeshyl og jeg gløttet forskremt bort på henne og hun tok nesten fyr. Spratt opp av sofaen med et smil som gikk fra øre til øre. “Nei, så flink en gutt, har du bæsja?!”. Så gikk de lykkelig ned på badet og skiftet bleie. En litt underlig seanse når jeg tenker meg om, men slik er hun. Hun gjør absolutt alt som omhandler ham med glede. Til og med nattevåk. Hun vet så alt for godt hva alternativet er.

 

Jeg elsker henne over alt på jord. (Selv om hun er hormonell og egentlig jævlig irriterende og vanskelig å ha i hus, he he 😉 )

 

Klokka er halv seks og jeg skal kjøre på jobb. Vi må barbere bemanningen på FyFader, men vi skal likevel prøve med begrenset utvalg en periode. Satse for fullt med julemat og håpe at det trekker folk. Det er noe med knasende sprø ribbesvor som jeg tror vil øke omsetningen. Litt i alle fall. Håper det, men jeg forstår jo at folk holder seg borte også. Det er jo det vi har fått beskjed om, å minimere sosial kontakt. Da kommer FyFader litt langt ned på lista. Selv jeg forstår det.

 

Jeg er uansett ved godt mot, virkelig, og håper du får en fantastisk dag. Bor du i Alta blir jeg superglad hvis du kommer innom butikken og hvis du bor litt lengre vekk håper jeg du besøker nettbutikken HER. I løpet av uka vil det komme vanvittig mye godt der inne.

 

Vi smattes!

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

20 kommentarer
    1. Jøss, da lærte jeg noe nytt 😊 Så det betyr at det du har frosset hjemme hos deg, kan du sende sørover så det blir frosset igjen etter ca 5 dager transport? Skjønner spm til Randi for dette er litt forvirrende. Men om du svarer til oss intetanende så kanskje vi forstår mere 😊

      1. Går ut fra at laksen er vakumpakket og ikke frosset?
        Så jeg skjønner heller ikke helt spørsmålene om dette 😀

    2. Oi, oi 🧐 Synkende skip? Vet du hvor mange som sliter i dag økonomisk? De mister jobbene sine og du klarer å poengtere at du ikke gjør dette pga penger 🙈🙈 Skjønner du hvor stygt det er overfor dem?

      1. Trine han gjør en omorganisering av sin bedrift nettopp for å unngå at for mange skal miste jobben hos han. Folk går skjeldnere i butikken og handler pga smitten defor mindre salg i butikkene. Noe som sier mindre inntekter men de faste kostnadene de er de samme uansett. Så da ser jeg ikke helt hva du vil frem til her?? Flere ben å stå på med andre salgskanaler.

    3. Heisann.
      Jeg lurer på om det lar seg gjøre å sende frossen røyka laks i posten fra nord til sør? Det tar nok en 5 dagers tid 😞😞 nå for tiden?
      Og kan den fryses igjen etter at den da har blitt opptint uten at det forringer smaken for mye?
      Takk for svar. 😊😊
      Og ha en fin dag videre med kamplysta på topp. Stå på. 😃😃

    4. Så bra gleder meg til det kommer flere varer i nettbutikken, må samle opp til en større handel, så en sparer litt på portoen.
      Ha en fin dag med nytenkning og opprydding🤞
      Godt å hør at lillebror og mor har det fint sammen ❤

    5. Ligger i sykehussenga å drømme om ka æ vil bestille når æ e ferdig operert å kommer mæ hjem, håpe du ikke går tom for tørka reinkjøtt i helga. Trur nemlig æ e ute til da😊Lykke til med nettbutikken 🙂Kos til dæ, lillebror og kjærest🤗

    6. Løkka tel med nettbutikken. Håper inderlig at du / dere lykkes. Sånn er det å være småbarnsmor. 🤪 Viktig at lillegutt bæsjer. 👌😁 Små gleder blir også satt pris på. Kos dokker masse i småbarnstida. Den går så altfor fort.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg