Fy Fader kan åpne igjen!

Reklame | Fy Fader, verdens største salat- og snackbar

Det er en stor glede for meg å kunne fortelle dette, ikke minst med tanke på mine ansatte, men nå er forskriften som forbyr “servering av mat fra buffet” endret og jeg kan planlegge gjenåpning av Fy Fader, verdens største salat- og snackbar! Planen er gjenåpning torsdag 21. mai.

 

Her ser dere forskriften som ble sendt ut da Viruset stengte ned halve landet.

 

Og her ser dere den endrede forskriften. Forbudet mot buffet er, fornuftig nok, fjernet og jeg trenger kun å forholde meg til det samme regelverket som alle andre virksomheter må forholde seg til. Gode rutiner hva smittevern angår rett og slett. Økt renhold og tilrettelegging for avstand. Det skal vi klare!

 

Slike tilstander kan vi dessverre ikke ha lenger, men med knallhard kostnadskontroll tror jeg det skal være mulig å kunne tjene penger likevel. Jeg skal i alle fall prøve. Konseptet er avhengig av mye folk for dekke inn det vanvittige utvalget, men er helt sikker på at jeg finner løsninger som klarer å kombinere både økonomi og smittevern.

 

Kanskje er det dumt å åpne opp før vi ser hvordan smittesituasjonen utvikler seg i Norge. Plutselig blusser Viruset opp igjen og forskriften endres tilbake slik at vi må stenge ned igjen. Det er fryktelig dyrt. Bare det å åpne opp koster 60-70 tusen kroner. Da kan du selv tenke deg hva det koster å stenge. Likevel velger jeg å ta sjansen. Føler jeg ikke har annet valg.

 

Planen er at vi åpner opp torsdag 21. mai. Ennå gjenstår en endelig godkjenning fra kommuneoverlegen, men det regner jeg med er bare en formalitet. Forskriften er klinkende klar, buffet er IKKE lenger ulovlig!

 

Wish me luck!

FÅR IKKE ÅPNE LIKEVEL!

 

 

 

 

 

14 kommentarer
    1. Masse lykke til med gjenåpningen😊. Blir vel godt å komme igang,både for deg og dine ansatte👍. Det er nok mange som gleder seg til å få handle på Fy fader igjen👍.

    2. Ønsker dere lykke til ,og får håpe at viruset er på vei ut.ha en strålende dag.👏👏😎🌞🤗🌹

    3. Flott! Forskriften med buffet var jo idiotisk for din salatbar! Hadde jeg ikke bodd i søringland hadde jeg møtt opp! Lykke til!

    4. 21. mai er jo Kristi himmelfartsdag og da holder dere væll stengt?🤔. Ønsker dæi masse lykke til Asbjørn! Ha en super flott dag🤗

    5. Så bra. Det har vi ventet lenge på, No blir det snart tur over fjellet igjen.
      Lykke til med åpninga.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg