Gode tanker

Til tross for at jeg ikke klarer å puste samtidig som jeg knyter skolissene mine, og et par-tre andre negativiteter, så har jeg det egentlig ganske bra. Oftere og oftere kjenner jeg på en følelse av velsignelse. Slik som nå. Svigermord og typen har vært her på middagsbesøk. Lagde baconsurra kalkunbryst med ferske grønnsaker, karrisaus, waldorf og gaffelmosa poteter bakt med smør og kraft. Fruktsalat med piska krem (uten sukker) til dessert.

 

Maten var ganske god, men det var først og fremt koselig. Vi er velsignet med vakre mennesker i livet vårt. Folk vi  bryr oss om og folk som bryr seg om oss. Det er godt å vite. Jeg er veldig klar over at ikke alle har det som oss. Jeg gikk selv ensom gjennom store deler av barndommen, og selv om man venner seg til det, så er det ganske tøft. Gode tanker går til deg som ufrivillig sitter alene i jula, ja resten av året også, men det kjennes ekstra hardt rundt høytidene.

 

Gode tanker sendes også tilbake til i høst da jeg “bare” veide 120 kg. Voldsomt tungt det også, men jeg så i alle fall ikke så stappa ut som jeg gjør nå. Og jakka gikk igjen, he he.

 

Lillebror bryr seg ikke om hva jeg veier, men også han har sikkert lyst på en pappa når han blir 20, så jeg er helt sikker på at jeg tok det riktige valget i går morges. Kjenner meg faktisk bedre allerede. Bare det at jeg fikk satt en stopper for galskapen som har vart i halvannen måned nå. Jeg har vært fullstendig grenseløs og ikke brydd meg i det hele tatt hva jeg har puttet i meg. Tror faktisk ikke jeg har væert sulten siden en tilfeldig dag på vårparten. Ellers har jeg vært konstant mett. Morgen, middag, kveld og natt. Likevel har jeg spist. Mange ganger til jeg har fått vondt i magen.

 

Det er snart på tide å gå og legge seg. Er fortsatt trøtt fra jeg står opp til jeg legger meg. Mangler ingenting, det har jeg sjekka hos legen. Tror jeg rett og slett bare har fått en reaksjon etter mange år og trenger veldig mye søvn nå en periode. Mørketiden går også veldig inn på meg. Det er mørkt når du står opp og mørkt når du kommer hjem fra jobb. Kun et par timer midt på dagen er det skjømt. Tror ikke jeg er den eneste som blir trøtt av det, men nå har sola snudd og snart blir det lyst igjen.

 

 

Jeg har det bra, kanskje bedre enn de fleste. Er veldig, veldig glad for at jeg møtte Kjærest.

 

Hvorfor Lillebror har en klut over hodet? Han er som en fugl og liker det faktisk. Gir ham ro og gjør at han sovner mye raskere. Ja, det ser litt drastisk ut, men han får puste altså.

 

En riktig god kveld ønskes de aller fleste av dere.

Alt godt!

12 kommentarer
    1. Ble inspirert av din kommentar om baconsurra kalkunbryst. Laget det i går med karrisaus. Det ble veldig godt 😋. Tusen takk for inspirerende tips og oppskrifter.
      Riktig godt nyttår til dere alle og masse ønsker om mange fine dager med gode opplevelser 😊

    2. Nok en herlig historie fra din hverdag…Jeg følger daglig med…Godt å se at andre å har..oppturer .og nedturer…Å så mye posetivt…Ei nydelig kjæreste og mye mer…

    3. Ja, det skal bikke rette veien No. Her har eg vært ute å sloss med sparken i nesten en time idag, ikke for at sparken hadde gjort noe dumt. Men fordi eg trudde at sparkeføret va fantastisk hele veien til venninna mi… Noe det jo ikke va…da d va strøsand på alle sine av veien… Men sta som eg e pressa eg meg frem og tilbake, for trimme skulle eg jo, og det va i det minste noe å støtte seg til på det tidvis glatte føret..

      Så noen gram forsvant her i alllefall i form av motvind, bannskap og svette. For man kler seg jo godt når d blåse.. Sjøl om d e 2 varmegrader..

      Ha en super kveld videre. No e d i allfall dusj og senga her 🙂

      1. Eg blir så glad på dine vegne,at du har det mye bedre i livet💖. Unner d3g det av hele mitt❤. Tviler ikke på at du klarer å oppnå ønsket vekt tap,trur du klarer det meste du setter deg som mål i livet👌. Så nydelige bilder av kjærest med lillebror,stråler inderlig kjærlighet av ho,heldige deg som har en sånn fantastisk flott kjærest😍. Men eg trur no ho og er bra heldig som har en sånn omtenksom og flott mann som deg💕💓. Ønsker deg og alle dine ei fin nyttårshelg,alt godt for det Nye ubrukte året vi har foran oss😉😊

    4. Om du føler deg konstant trøtt,og snorker mye,kan du ha søvnapne.
      Da får du pustestopp om natta,og får aldri god søvn.
      Mange kloke ord, kjenner selv på den følesen av at det ikke alltid er lett å tenke gode tanker.
      Å nå kjenner jeg ekstra på det nå som det er jul og m en nyfødt i hus,er det vanskelig å tenke positivt og gode tanker når egen familie ikke vil ofre en time til å hilse på,mens andre i familien er mer viktige.
      El når det dukker opp time til ekstra kontroll av den nyfødte på sykehuset vi foreldre ikke skjønner noe av,j a da kommer vanskelige tanker.
      Hs en fin romjul og godt nyttår.

    5. Godt å ha noen å være glad i og noen dom bryr seg om en, godt å være flere🥰, god natt te dåkker 3.

    6. Nu ska ikke æ si ka æ veie, men kor i allverden har du gjemt de kiloan, som veie mer enn mæ?? Om æ stille mæ ved siden av dæ, ser æ ut som… Ja… Og du ser slank ut i forhold..

    7. Så mange fine ord🥰 blir varm i hjertet av å lese dette. De e nok flere som også tenker på å leve sunnere etter detta rare året. Jada jeg e en av dem😅 Å ja jeg ska klare de👍 Ønsker dokker alle 3 ei rikti go natt 💙❤💙

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg