Har tjent over 1 million kroner på oppskrifter i mars!

Foto: Frikant

Det er nesten som man ikke tror det er sant, men min forretningsidé om å ta litt betalt for all jobben jeg legger ned i å kreere gode oppskrifter har tatt helt fullstendig av mars. Etter en litt “treg” start i februar, men bare litt i overkant av 500 000 kroner i oppskriftsalg, har omsetningen mer en doblet seg i mars til over 1 000 000 kroner! Som om ikke det var nok, så ser det faktisk ut som vi får en ny økning nå i april, for allerede har jeg solgt oppskrifter for nesten 800 000 kroner, og vi har bare kommet til 8. april!  Er ikke det helt fantastisk dere?

Slapp bare helt av, jeg tulla bare.  Fra februar, da jeg starta med dette, og fram til nå, har jeg solgt tett opp mot 3200 enkeltoppskrifter eller årsabonnement. Blir absolutt penger av det, men blir ikke villa 😉

 

 

Svar helt ærlig, ble du først glad på mine vegne eller kjente du at det vrengte seg litt i magen?

 

(PS! Dette skulle egentlig være aprilspøken min, men så gikk jeg heller for å gjøre Konemor gravid slik at jeg kunne såre de infertile i samme slengen)

 

 

 

 

48 kommentarer
    1. Første æ tenkte va… satan d va bra, koffør sku du ikkje få penga inn når andre sett å selg oppskrifte på korsen man lge et ute møbel…. ? Æ bare spør… om du ta en hundrings før et pr m fri bruk av alle oppskriftan men de andre tar opp tel 100kr pr stk….. æ har en enkel matematikk…. om d e noka æ like og vil ha som nån tar en pris før, så betale æ før d isteden før å finne opp kruttet på nytt. Æ har verkelig andre ting å by haue med en å ska finne ut d andre allerede har funne ut.

      1. Ja, flere som sier det, så det er nok noe i det. Heldigvis er jorden også befolket med oppegående individer som deg, så da burde det tåles en og annen idiot inn i mellom.

    2. Litt skuffa, både i dag og 1 april, håper veldig at begge blir sanne det fortjener dere så inderlig. Krenka over at jeg tydeligvis er ekstremt lettlurt. 🥴

    3. Jeg har slitt med å få mine barn, å gikk barnløs lenge. MEN jeg har alltid gledet meg på andres vegne. Å jeg tålte faktisk en aprilspøk. Jeg blir også glad på andres vegne om de vinner i lotto, tjener mye osv. Jeg er glad for at jeg har mat på bordet, tak over hodet å en flott familie. Har opplevd så utrolig mye i livet, til at jeg får rundt å er sjalu å ikke kan være glad på andres vegne!
      Stå på, ELSKER bloggen, humoren og ståpåviljen din. Du er fantastisk å en stor inspirasjon for mange!

    4. Når sant skal sies, ble jeg faktisk litt skuffet når sannheten kom for dagen, da 3-4000, som jo unektelig er en svært så god fortjeneste, brått fremsto som lommerusk i forhold til hva som avstedkom med reaksjonen WOOOW!! Way to go Kokken!! (haha)

    5. Ble imponert og glad på dine vegne!! Og så ble jeg skuffet når det ikke var sant!.
      Men vet du, jeg tror det kommer til å skje en dag, akkurat det du skrev i starten! Det ønsker jeg deg, for du har gitt så mye meningsfullt til så mangen.
      Jada, nettrollene har også fått sitt å sutte på haha, så de vil også leve godt på deg. De kommer til å gi økt interesse for deg- og salget ditt! Hurra👍👍 alle gode ønsker til deg og familien, som er så kreative og arbeidssomme.

    6. Nei, nå er du visst ute på vidda. 🙄 Kan kun snakke for meg selv. Jeg ønsker deg alt godt, trygg økonomi, god familie og en god fremtid. Dette blir ikke automatisk målt i kroner vel? Vet at du ikke mener det heller.
      Mine tanker bare, da jeg leste innlegget ditt. 🙂

    7. Helt ærlig så vrengte det seg i magen!
      Men det tror jeg er fordi hver gang jeg leser denne bloggen så minnes jeg den fantastiske ribbeoppskriften din til jul!😋

      Den var enda bedre dagen derpå🥳

    8. Jeg skjønner ikke… Lager du kun innlegg for å ‘ta’ noen? Hvorfor skulle noen kjenne det i magen? Det er nok svært få som bryr seg om din økonomi.

      Et tips til neste ‘spør’ (les clickbait) er å være litt mer edruelig med tallene.

        1. Ok. Beundringsverdig at du er så åpen om det. Du treffer ditt publikum, det er jo sikkert.

          Ønsker deg lykke til, og håper du kan fokusere mer på det positive som bloggen skaper enn å være så opphengt i ‘hatere’ og kvinneguiden.

    9. Som en person som slet 4 år med infertilitet før vi fikk poden vår (han kom også i oktober i fjor!), vil jeg bare si at om jeg fortsatt hadde slitt med infertilitet så hadde jeg helt garantert ikke blitt fornærma av aprilspøken din, for jeg hadde ikke lest bloggen din i det hele tatt. Når man ikke klarer å få unger selv så har man en tendens til å holde seg unna bloggere og lignende sosiale medier som prater mye om de fine babyene sine (prater om egen erfaring her, skal ikke gre alle over en kam). Poenget mitt er at de infertile som nå ville blitt triste av aprilspøken din leser sannsynligvis ikke bloggen din i det hele tatt fordi du har en så fin baby fra før av som du skriver mye om 🙂 Vedder på at 98% av de som klagde på aprilspøken din aldri har slitt med infertilitet selv, de bare velger å bli krenka på vegne av andre 🙄

      1. I et nøtteskall!!!! Vi prøvde i 12 år før vi fikk barn. Æ har aldri blitt krenket over en slik spøk!
        Æ var flink nok å spøke om det sjøl faktisk…. galgenhumor må til i vanskelige situasjoner. Nå hadde vi et avslappet forhold til å få barn (komme det som komme skal), men uansett. Når folk spurte om ikke vi skulle SKAFFE barn, så svarte æ bare at “joda, når de begynner å selge dem på IKEA så skal vi vurdere det.” 😉😂
        Som du sier; alt for mange som blir krenket på vegne av andre! 🤪

    10. Er i utgangspunktet litt skeptisk til det meste, syntes tallene var litt over the top, sånn umiddelbart. Men skulle virkelig ønske for deres del at det var sånn!! Hvem vet hvordan det ser ut om 6 mnd? 1 år? The sky is the limit! Fortsett framover på (relativt) stø kurs, så har du den! 👌

    11. Også ble æ lei mæ når du dro en spøk 😢 men æ tror nok at du skal klare de summan, krysse fingra for dæ!!

    12. Æ jubla så æ tror hele Ridabu hørte. Ikke bare fordi du lager oppskrifter som æ bare drømmer om å klare å lage, (til og med rottan i kjelleren skyr maten min), men også fordi æ syns virkelig du skal få betalt for all tid og kjærlighet du legg i oppskriftan, det fortjener du👍

    13. Jeg tror du kommer til å klare det. Trenger kun å selge 333 årsabonnement daglig per måned, og det er nok innenfor rekkevidde.

    14. Vart vældig glad på dokkers vegne.
      Tænkt, no kan du ro litt ned 💪
      Men du e rå og husk små smuler, kan bli store brød 🌹

    15. Ble egentli meget skuffa da d kje va sant. 🤪🤪 Les og flire av bloggen din kvær dag, du e bære fantastisk. Å alle de jævla nettrollan kan egentli bære ta seg en bolle, å feie for egen dør! Keep on rocking. Å lykke til til konemor med bacheloren, kjærringa mi hold åsså på med den, så vi e i samme båt der.

    16. Helt ærlig: Jeg ble KJEMPESKUFFA, fordi du bare tulla. (LOL) Hadde virkelig ønsket det, for din del. Folk skjønner ikke hvor mye jobb som ligger bak det de ser på skjermen. (Og jeg merke meg også at jeg tenkte: Da skjønner jeg hvorfor jeg ikke hadde flaks og vant denne gangen, og jeg håper han tenker at han må skatte.)
      Kos dere maks. Og kanskje en dag, så blir du “oppdaga” av folk, så de faktisk KJØPER oppskriftene dine. Vanlig folkeskikk det 😉

    17. Ha ha , kjente jeg ble glad på dine vegne og trodde faktisk det var sant ….. 🙈 Kanskje det går fort nå og det blir en realitet 🥰

    18. Jeg hoppet i stolen av glede! Tenkte: WOW!! Det er da ikke mulig!
      Men unner deg hver en krone!

      Litt merkelig at folk kjøper et strikkemønster for mange kroner. Men reagerer på å betale for matoppskrifter
      …. Heldigvis er det tydeligvis mange som vil betale deg, uten å beskylde deg for svindel? og andre ting.

      Fortsatt god kveld! 💐❤️

    19. Eg hadde blitt kjempeglad på dåkkers vegne om det hadde vært sant💕💕. Uansett så jobber du virkelig hardt for det du tjener,det kommet ikke av seg selv😉. Ha en nydelig kveld😉

    20. Ha ha ha…. ble først målløs over beløpene at det gikk an å ha solgt så mye på så kort tid….. men det vrengte seg ikke i magen, nei….hadde unna deg/dere det 🙂 ….. så lo jeg høyt og hjertelig….. du er ikke sann….ha ha ha….engasjere det kan du 🙂

    21. Jeg ble oppriktig glad på deres vegne. Også lo jeg så tårene trillet over det lille PS’et på slutten! 😂

    22. Min første tanke var det er ikke mulig . Typisk en økonomi nerd 🤔 Men hadde det vært sant, så hadde jeg ikke sendt anmeldelser til alle etater om at her må dere ta en kontroll på både det ene og det andre 🤣🤣

    23. Blei kjæmpe gla på dokkers vegne, for du, konemor og lillebror hadde virkeli fortjent de💙❤💙
      Ellers så blir jeg imponert av både humoren og ironien din og går alldri lei av å følge deg🤗 Ønsker dokker en kjæmpe fin kveld 🤗

    24. Litt synd at det ikke var sant 🤪
      Så kunne de fått det rett i fleisen, di som meldte til Lotteritilsynet, og som ikke ønsker deg vél…
      Uansett; heier på deg 🙌🤣

    25. Hei. Jeg tenkte: Jøss, så innmari bra 😁 Men så skeptikeren over (er bare født sånn) og da begynte jeg å stusse på tallene. Det hadde uansett vært innmari kult om det hadde vært sant 😀

    26. Æ blei glad på dine vegne. Har ikkje kjøpt oppskrifte men kjøpte boka mår den kom. Skal nok kjøpe den nye åsså 😊

    27. Gud du e bære rååååå💪Med ord, med ideer og med ironi. Fabelaktig, fortsett👍💪😂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg