-Hei, det er fra Politiet i Alta!

Klokka var bare 10:18, og jeg var allerede ferdig med min nest siste dag på Hoftepluss, da telefonen ringte. Det var den samme dama som som jeg snakket med før helgen i andre enden. (Heter det forresten “andre enden” lenger, så som det faktisk ikke er telefonledninger lenger? Samtalene bare svirrer i løse luften. Jeg fatter ikke hvordan det er mulig!)

 

Dere husker sikkert at jeg ringte politiet på fredag etter å ha blitt oppsøkt, utskjelt og truet av et menneske som har terrorisert meg i årevis på nett, men som aldri tidligere har oppsøkt meg privat. Trakassøren oppsøkte meg IKKE på Amfi der det er flust med kolleger og øvrige ansatte, nei hen oppsøkte meg i nettbutikken der jeg er alene og kundetallet bare er en bitte, blitte liten brøkdel av Hoftepluss sitt.

 

Jeg er veldig glad for at politiet tar denne saken så seriøst at de ringer meg opp etter helgen for å spørre om det har skjedd noe nytt i saken. Det kunne jeg heldigvis svare nei til.

 

Jeg skal ikke si at jeg er redd, men når mennesker så til de grader går over streken, så er det lett at tankene begynner å fly dit de ikke skal. Det er rett og slett en ubegagelig situasjon. Jeg vil ikke risikere at det ringer på døra hjemme og der står plutselig trakassøren. Jeg tror ikke det vil skje, men det er slike tanker som følger med slike absurde situasjoner.

 

Tusen takk til Politiet i Alta som tar befolkningens trygghet på alvor! (Utrolig hva bare EN telefonsamtale, ETT minutt av politiets tid, kan gjøre med trygghetsfølelsen. Takk igjen!)

 

 

Kulinarisk hilsen

Kokkejævel

Trygg og glad Alta-borger

10 kommentarer
    1. Et rop om hjelp.
      Hva vil du gjøre med det?
      Alle sier at Arne er slem, men ingen spør hvorfor Arne er slem.
      (Ref: Jeppe på bjerget)

      1. Verst av alt er å ikke få noen oppmerksomhet, ikke fra mor, ikke fra far, ikke fra klassen, ikke fra lærer, ikke fra nav, ikke fra lege….
        Å gå etter de som får oppmerksomhet, sjalusien, drømmen om et eget liv…

        Be Nice

    2. O M G.
      O M F G.
      Det er riktig å koble inn politiet. Jeg vet litt om hvordan det er å ikke vite hva som ramler inn døra på jobben, og verbale skyllebøtter som ingen ende tar, men dette som du opplever, nei, det klarer jeg ikke å sette meg inn i.
      Konfliktrådet er en løsning, spesielt med en bra megler. Føler du selv at du er i konflikt med denne hetseren?

    3. 👍 opp for politiet i Alta. Håper at trakkasøren får hjelp til å innse at sånn oppførsel ikke er greit (Legg merke til den beherskede formuleringen. Egentlig er jeg lynings på hens oppførsel)

    4. Kjenner at pstd’en min ble trigget av innlegget ditt og at eg er takknemlig over at drt fins voldsalarm…. ringer du den så har politiet nøyaktig posisjon på deg og du slipper å fortelle i tlf hva det gjelder! ,for hele historikken kommer opp… 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg