-Hei, det er fra Senkveld!

Jeg var akkurat ferdig på jobb og sto og skrapte bilen for is og snø, for å stresse hjem og lage en kjapp middag før Datter skulle opptre med korpset under åpningen av et motorsenter her i Alta, og jeg, sammen med resten av kokkelauget, skulle lage noen tusen biter med fingermat til det samme arrangementet. Helt enkel mat, men jobben må nå gjøres.

 

Telefonen ringer, ukjent nummer, og jeg får tørket de iskalde fingrene såpass at jeg får, etter mye knoting, (og litt lett banning), tatt telefonen og setter meg inn i bilen og kjører av sted. Duggen dekker alle rutene og jeg burde ikke kjøre og prate i telefonen samtidig. I alle fall ikke i et parkeringsanlegg der det kommer biler fra alle kanter, men jeg var litt stressa og lot det stå til.

 

Ja, hei det er fra Senkveld i TV2! Du er en spennende fyr og vi lurte på om ville være gjest hos oss. Har du mulighet allerede nå på torsdag?

 

Spennende fyr? Det var nå å strekke strikken litt vel langt tenkte jeg. Føler meg absolutt ikke spennende for tiden. For å være ærlig føler jeg meg helt bånn i bøtta og har mer enn nok med å komme meg gjennom hverdagen på en grei måte, men herregud, er jo veldig pen og sexy, så det kan være hun mente jeg hadde et spennende og flott utseende som egnet seg på tv, hva vet jeg.

 

Ble faktisk satt litt ut og hørtes nok ikke overbegeistret ut, men takket for interessen og sa jeg ikke hadde nubbsjans nå på torsdag og lurte på om vi ikke kunne planlegge det litt bedre. Har virkelig fullt opp med jobb for tiden. Er faktisk enormt mye styr. Jeg hørte at stemmen hennes endret seg, sikkert ikke vanlig at folk av min størrelse takker nei til invitasjon, men hun ba meg sende datoer som kunne passe bedre.

 

Vi la på og jeg tenkte idiot! Ikke om henne, men om meg selv. Takke nei til Senkveld liksom. Hvem tror du at du er? Riktignok er det travelt, men det blir ikke mindre travelt utover i mars, snarere tvert i mot, så egentlig var det denne torsdagen som passet best av alle som ikke passer. Det første jeg gjorde da jeg kom hjem var å sende en SMS og skrev jeg kunne komme likevel hvis de fortsatt ville ha meg som gjest. Fikk til svar at de skulle “komme tilbake til meg”. Jeg forstår jo hva det betyr.

 

Ja ja, man kan ikke være med på alt. Nå skal jeg straks vekke Datter og spise frokost før skole og jobb. Hun har av en eller annen merkelig grunn fått dilla på havregrøt, så her kokes den grå, seige massen både sent og tidlig. Forstå det den som kan.  Kjærest vekker jeg ikke. Hun skal få sove helt til håndverkerne starter å hamre i veggen i sjutiden. De holder på å etterisolere og har herjet rundt her i månedsvis. Håper de snart er ferdig, for blir gal av den hamringen snart.

 

En ny dag er i emning. Håper du får det fint 🙂

 

 

Fikk du forresten med deg Liverpool-sokken?

 

 

13 kommentarer
    1. Ønsker veldig gjerne oppskrift på Lykken 🥰 Husker bare paprika, røkt jarlsberg(?), marinerte mais og grønn salat. Ja og selvsagt også krutonger(?), kylling med den deiligste krydderblanding og hvitløksdressing?

    2. Lurer fælt på hvordan “lett banning” høres ut fra en finnmarking 🤔😜
      Ellers så må du ha en fin dag 🤗

    3. Du altså, kan ikke gå med deg alt gøy, ikke sikkert det hadde blitt gøy heller, men neste gang blir det hæla i taket og kokkejævel på bordet.
      Ha en superfin dag 😊

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg