Helbredet eller lurt inn i et livslangt narkohelvete?

Tidligere i dag fortalte jeg dere at jeg faktisk ikke hadde skikkelig vondt i foten før 10:39. Hadde fått en helt ny depotpille hos legen dagen før og mye tydet på at denne hadde en voldsom effekt. Jeg kan nesten ikke huske sist jeg gikk i flere timer uten å vondt. Gjør oppmerksom på at når jeg snakker om “vondt” så mener jeg ikke smerter generelt, men disse hysterisk vonde nervesmertene. Jeg lever godt med smerter. Er 43 år og kokk og har kjent på smerter gjennom halve livet, men disse nervesmertene tok knekken på selv meg.

 

Ja, 10:39 var altså smertene tilbake, men ikke på langt nær så kraftige som de siste ukene. Dette lovet skikkelig godt. I tillegg til den bitte lille tabletten har jeg også redusert den fysiske arbeidsmengden med rundt 50%. Siden ferien er over er også den ville sommeromsetningen halvert, så det er mulighet for meg å bare jobbe 6-7 timer i stedet for det dobbelte. Klart dette også virker positivt for foten.

 

Så, hvordan har det gått i dag? Er smertene tilbake med full styrke eller er jeg fullstendig helbredet av en bitte liten mirakeltablett allerede etter ett døgn?

Helbredet er jeg ikke, men har ikke hatt smerter i dag hvis jeg har sittet. Dette har jeg ikke opplevd på et par-tre måneder. Smertene har vært kroniske så lenge jeg har vært våken. Jeg har imidlertid ikke kunnet gå eller stå etter 10:39 uten å ha skikkelig vondt.

Uansett er dette et så gigantisk framskritt, at jeg faktisk nesten våger å se en ende på dette smertehelvetet. Å finne tabletter som faktisk virker før jeg eventuelt blir operert. Dere har selv sett bildene av det jeg har puttet i meg i ren desperasjon uten at noe har virket. Eller kanskje har det det, men jeg har ikke turt å prøvd en dag uten. Smertene har rett og slett vært for ville.

 

Nå er jeg urolig spent på morgendagen. Vil dette vare? Jeg tro det. Jeg håper det. Skal ikke på jobb før klokke 11 i morgen. En av mine jobber ekstra på fridagen sin for å avlaste meg noen timer. Det er vakkert gjort, men jeg liker det ikke. Det har alltid vært jeg som har stilt opp for mine. Uvant at det er motsatt. Håper at det er verdt det.

 

Vi var i bassenget i dag også. Dessuten var vi å kjøpte gifteringer. Jeg skal faktisk gifte meg snart! Å bli pappa igjen. Håper så inderlig at jeg snart kan fokusere på slike ting, ikke bare en faen i helvetes fot!!!

 

Sånn.

 

Neste uke drar jeg til Oslo i to dager til ende på “promotur”. GMN, Aftenposten, Nitimen, selveste Drivkraft i P2 osv, osv.  Blir spennende. Setter pris på disse turene. Artig å få oppleve slikt. 🙂

Nå skal jeg legge meg litt på rygg og hvile. Kjærest er hos pappaen sin og kommer og henter meg rundt halv ni. Vi skal opp på kirkegården og plante lyng til guttene slik at de får det fint. Det er viktig. Vise at vi bryr oss. Det gjør vi. Veldig.

 

 

20 kommentarer
    1. Rart du kan reise til oslo på slikt siden du er helt uerstattelig på jobb, bedre da og «dope» seg ned på piller ellers i hverdagen, man får trossalt fem min oppmerksomhet på tv/radio😆

      1. Hvis du leser hva jeg skriver i stedet for bare på død og liv være negativ og spydig, så hadde du visst svaret. Har ikke skrevet om annet de to siste dagene. Er for øvrig viktig med “fem min oppmerksomhet på radio/tv” når man skal selge en bok. Det er jo slik man selger bøker. Hva er egentlig din agenda med denne mkommentaren?

    2. Så flott at den nye medisinen funker! Måtte det fortsette 🤞
      Nervesmerter er definitivt oppskrytt, skulle gjerne vært kvitt mine. Men det er faktisk verre å være konstant redd for at en eller begge beina blir akutt bevisstløs, og jeg lander pladask. Det har jeg gjort altfor mange ganger. Det er alt annet enn forutsigbart, det skjer i løpet av brøkdelen av et sekund. Det hemmer meg altfor mye 🤕

    3. Heia. Leser på en annen blogg at du har rett på 90 % dekning av løpende faste utgifter for bedrifter som ble tvangsstengt 12 Mars. Utgifter som staten dekker. Dette gjelder vel Fy Fader 🙂

      1. Hvis du er “Bien” så er det litt rart at du måtte lese dette på en annen blogg. Du har jo skrevet kommentarer side opp og side ned om statens fortreffelige støtteordninger, så dette var rart. Likefullt, ja det finnes støtteordninger, men dette gjelder som du sier kun FASTE utgifter og om lag 90% av en bedrift utgifter er variable, men litt ble det da. Likevel er dette “tullepenger” og utgjør absolutt ingen forskjell for driften. Klart det er hyggelig å motta litt penger, men slik jeg ser det er dette REN penegsløseri fra Ratens sin side.

        Hva FyFader angår, så fikk vi faktisk akkurat i går et svar fra en seniorrådgiver i Skatteetaten. De hadde slått fast at selv om buffet, som er hele konseptet på FyFader, ble ulovlig, så kunne man ikke anse FyFader som tvangsstengt. Jeg orker ikke anke.

        1. Om du kaller det å få dekt 90% av kostnader som husleie, forsikringer, div. avgifter, strøm, telefon, som tullepenger, har du vel kanskje for mye penger😅 ellers så er det kanskje en god ide og sløyfe et blogginnlegg eller to, og heller bruke tiden på en anke. Du har en god sak.

          1. Hvis du eksempelvis har 960 000 i utgifter en måned og får dekt 36 000, så er det ikke et være eller ikke være om du får de 36 000 kronene eller ikke. Mener du noe annet er greit. Du har åpenbart aldri drevet bedrift og det er ingenting galt i det, men ikke driv å belær meg om disse tingene. Jeg kan dem!

    4. Kan jeg spørre om navnet på den nye medisin? Jeg har hatt samme sinnsyke smerter i 9 mndr og venter på operasjon. Ønsker fortsatt alt godt og ikke minst smertefrie dager!

    5. Håpe det går bedre med skanken din framover! Kanskje du sku ha hadde seg en sånn rullekrakk som frisøran har tell å ha på arbeid 😀

      1. Dette var i alle fall mesterlig sarkasme og langt artigere å lese enn alle de usmakelige kommentarene du, og de andre nickene dine, har kommet med det siste året. Fortsett sånn! 🙂

    6. 👍🤞,håper den lille tabletten virkelig virker,til du blir opperert, e jo bra å ikke ha for store smerter når du skal til Oslo over helga. Må følge med om når du skal på gmn.igjen så fint du får være med på så mye. Koselig med ring kjøp ❤

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg