Helt utsolgt på Norli Jekta!

Reklame | Kokkejævel

Herre fred, så ufattelig deilig! Over 40 solgte bøker, hvert eneste eksemplar de hadde i butikken, ble borte. Jeg var liksom aldri alene mer enn 30 sekunder-et minutt, før det kom nye fantastiske mennesker innom. Mange av de som kom innom  hadde kjøpt boka andre steder, enten på nett eller andre bokhandlere, (det var nok en 50-60 signeringer totalt) men de ble selvfølgelig signert med like stygg skrift som alle de andre.

 

Nei, dette var virkelig moro! Har en skikkelig god følelse i kroppen. Har akkurat snakket med Konemor, og hun var nesten like spent som meg selv over hvordan det hadde godt. Dere som har barn vet hvordan det er, at man er så spent på deres vegne at det nesten er verre for deg enn dem. Vi vil jo så gjerne at de skal lykkes. Få det til.

 

Mamma, i dag lyktes jeg! Fikk det til. Alle bøkene ble solgt!

 

Siden førsteopplaget på 6000 bøker ble utsolgt fra forlaget på litt under en uke, og andreopplaget på 5000 ikke kommer til landet før på mandag, så hadde de ikke fått oppover ekstra bøker, men jeg hadde “tilfeldigvis” en kartong i bilen som de fikk etterpå. Kjellersignert og greier.

 

Da jeg kom tilbake til hotellet, skyhøy på meg selv etter suksess-signeringen, så sto det cava å ventet på meg i resepsjonen. “Herre gud, dette var da så alt for meget! Dere skulle ikke. Jeg er jo bare en ringe kokebokforfatter som gjør jobben min.” utbrøt jeg så høy jeg kunne i den nokså folksomme foajeen.

 

“Hva snaker du om? Vi feirer at Norge åpnet for fullt 16:00! Vil du ha en sjokoladekakebit til boblene?”

 

Nei takk, sa jeg, tok med meg TO glass opp på rommet. Ombestemte meg, gikk tilbake og tok et digert stykke sjokoladekake.

 

(Noe sånt, ca…)

 

I morgen setter jeg magen mot Finnsnes. (Skal signere på Ark Finnsnes på mandag klokka 16:00. Håper du kommer!) Har ennå ikke bestilt meg plass og bo. Er det bare hotell der, eller er det noe mer spennende? (Må legge til at jeg har fått beskjed av forlaget at jeg ikke må “ta av” når jeg bestiller overnatting, hva nå enn det måtte bety, men jeg er enkel kar fra Nord, så trenger egentlig ikke så mye ekstra. Trenger ikke en gang TV på rommet, bare det er et speil tilgjengelig, he he.

 

Innrømmer at det er litt deilig, etter den litt sure “Nedturen på Nerstranda” i går, å kunne sitte en hel time, i en fremmed by, og folk bare kommer og kjøper boka mi til 400m kroner. Jeg er, til tross for alt, (eller nettopp derfor), en veldig heldig mann!

 

Arkivbilde fra i fjor vinter da Dagsrevyen filmet meg 24/7 et helt døgn hjemme i Alta. Litt sånn føles det nå etter signeringen, men i morgen er det over. Derfor er det så viktig å nyte øyeblikkene. Det har jeg lært!

 

Folkens, ha en riktig god helg!

 

 

 

 

 

 

 

75 kjappe, enkle, gode, men fortsatt hjemmelagde oppskrifter!

PLUSS

alt du trenger av oppskrifter på kraft er, sauser , tilbehør, potetretter, kryddersmør og dressinger!

 

349,- fraktfritt levert fra

Ark.no

Norli.no

Haugenbok.no

 

eller 399,- pluss porto fra

Kokkejævel.no

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

23 kommentarer
    1. Hvis du vil bo litt flott, uten å ta “helt av” bestiller du ei natt i ulvehytta i Polar Park, enten på tur sør- eller nordover. Topp plass, flotte folk og så tar du deg en tur på kjøkkenet og gir de noen gode tips.
      Hotellet på Finnsnes er ikke mye å rope hurra for….om ikke servisen har blitt bedre de siste par årene.

    2. Gratulerer med ny bok. Var og sikra mæ ei bok i Harstad, og hvis det passer møte æ opp for å få autografen din når du kjæm t byen. Ønske dæ og din fine familie alt godt framover!

    3. 😂😂 Helt utrolig at den champagner ikke var ment til deg, skulle bare mangle liksom syns jeg da 😊
      Gratulerer med utsolgt bok hos jekta, det var jo fantastisk 👏🏻👏🏻👏🏻

    4. Kom akkurat hjem fra en konfirmasjon og på gavebordet lå det jammen et signert eksemplar av boka di 😊 tipper konfirmanten kommer til å diske opp med mye godt fra den! God tur videre!

    5. Åh, gratulerer! Hadde tenkt meg innom signeringen i dag, men glemte det 😖 Husket det halv to, men tenkte det var tidlig å stille seg opp med to små, neste gang jeg kom på det var klokken halv fire, og helt tomt 😔 Kan man få tak i signerte eksemplarer på nett?

      1. Fort gjort! I Tromsø er det nå signerte eksemplarer å få tak i på Ark Nerstranda og Norli Jekta. På nett er det kun kokkejævel.no som bedriver med slikt 🙂

    6. Var kjempeheldig i dag❤️ Fikk en signert kokebok i gave fra min datter og barnebarn . Har bladd i den og tror nok jeg blir å bruke noen av oppskriftene, helt sikkert . Ps. Har 52 kokebøker fra før🤓 Hobby!!

    7. Gratulerer med fantastisk salg på jekta👌👏🏼. Eg skrev en kommentar til deg i går,at det ble nok en bedre dag i dag,med at det er lørdag og de fleste har fri,det stemte jo😄. Det kan nok lønne seg på de andre stedene du skal til,ha det ca kl 16. Så blir det mange flere som får anledning å komme. Ha ei fin helg i Tromsø,god tur videre,godt salg😍🤗

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg