Herregud pappa, er det virkelig sant?

Hva da? spurte jeg. Det var ennå ganske tidlig i morges og hodet hadde ikke våknet skikkelig ennå, men hyggelig at Sønn ringte. Det er ikke hverdagskost og like gledelig hver gang, uansett motiv. Som regel pleier det å være penger, men ikke denne gangen.

 

Leste akkurat på bloggen at du skulle skifte kjønn! Er det sant?

 

Når leste du den bloggen? spurte jeg tilbake.

 

Akkurat nå mens jeg spiste frokost. Er det sant???

 

Vel, fortsetter jeg, kan du lese den en gang til og sjekke datoen jeg posta den…

 

Aaaah, aprilspøk! Veldig morsomt, kom du ikke på noe bedre?

 

Veeel, svarte jeg humrende, du gikk jo fem på da, he he.

 

Ja, men det er jo fordi du har gjort så mye rart opp gjennom årene at det faen* ikke skulle forundre meg. Med deg pappa vet man jo aldri! Glad det bare var en spøk da. Skulle jeg liksom begynt å kalle deg for mamma, ha ha? Du pappa, eller mamma he he, kan du forresten vippse meg 500 kroner? Skal kjøpe vitaminer og mineraler

 

Ja, særlig, men det er greit. Bestill ekstra bacon på burgeren. Vask hendene og hold avstand. Glad i deg!

14 kommentarer

Siste innlegg