Hun samtykte ikke…

Tidligere i dag skrøt jeg av hvor ufattelig flink jeg var til å jobbe med umenneskelige smerter fra morgen til kveld, (for så å bare komme hjem å ta for seg av konemor som som hun var en blåbærpai med vaniljeis. (Les om det HER)  Vel, vi hadde en relativt hyggelig prat da jeg (endelig) kom hjem, men bortsett fra at hun hadde redd opp til meg i sovekroken min, så var det lite som tydet på kvelden ville avsluttes med et smell.

 

Helt greit. Lagde meg relativt grove havrepannekaker med laktosefri melk. Har funnet ut at jeg har laktoseintoleranse, og det skal jeg fortelle deg, at inneklimaet har blitt betraktelig bedre etter at jeg kuttet ut produkter med laktose. Som for øvrig er overaskende mange når man først blir oppmerksom på det.

 

Dette er et ekte bilde. Slik ser det ut fra hodeputa mi sofaen. Klokka er 22:38. Hvordan kan man sove under slike forhold? Likevel får jeg det til. Blir jo trøtt av å styre fra morgen til kveld. I tillegg er vel ikke tablettene av den oppkvikkende typen, så for min del kunne Kongens garde presset seg inn i stua og spilt og marsjert uten at jeg hadde reagert. Har alltid vært en trøtt type, men er over 40 og trygg på meg selv, så det gjør meg absolutt ingenting.

 

Vi hadde forresten familieråd på Messenger mens jeg gikk opp Komsalaia nå i kveld. Min mor hadde innkalt oss tre barna på råd, og da stiller vi selvsagt opp. Kommer jo tross alt fra et plombert hjem. Nei da, vi bor spredt over hele landet, og fint å kunne både se og høre disse menneskene som til tross for stor avstand alltid vil være der. Enten du vil det eller ikke.

 

Jeg skal legge meg nå. Er supertrøtt. Herfra og ut sommeren starter jeg på jobb på Hoftepluss klokka 07:00. Planen er at jeg skal jobbe fram til 14 eller senest 15, slik at jeg rekker å skifte sko og gå over til nettbutikken og jobbe der et par-tre timer, før jeg drar hjem til de som tross alt er det aller viktigste i livet.

 

Håper dere som leser dette nå i kveld får en fantastisk natt. Det er fortsatt tid til å pjuske litt på typen, og hvem vet, plutselig reiser det seg en mulighet for noe godt.

 

 

Kulinarisk hilsen

Kokkejævel

Patetisk type

8 kommentarer
    1. Type? Hvor?
      Neehh…. Gidder ikke det, er for mye styr. Overlater ansvaret for den slags til andre, har oppdratt min del av sorten.
      Drøm søtt og lykke til i morra og resten av den hektiske tida du har foran deg!

    2. 😜 men laktose du, tar du en og annen pille….. særlig de som er «drasjerte» -så er de dessverre pakket inn i laktosestoff 😖 synd, men sant.
      Håper du blir bedre uansett 👌

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg