Hvilepuls

Det har vært en deilig helg! Fredagskvelden sovnet jeg i fanget til Kjærest som en unge mens hun pjusket meg i håret. Det høres koselig ut, men sannheten er at jeg sovnet så tungt og snorket så høyt at hun bare måtte går og legge seg etter hvert. Jeg var ikke til å vekke og snorkingen gikk etter hvert over til en slags konstant buldring. Katta ble livredd og Kjærest irritert. Selv merket jeg ingenting. Jeg sov jo. Bråvåknet i totiden på natta og kom meg i seng. Liker ikke ligge på sofaen alene i fall det plutselig skulle stå et spøkelse og se på meg.

 

Oi, glemte å fortelle at litt tidligere på kvelden kom naboen innom med noe hjemmelaget spekeskinke av villsvin, hjembakte flatbrød og egetbrygget øl. Fantastisk! Han hadde lest på bloggen at jeg hadde logget meg av i helgen og kanskje trengte noe godt. Fantastisk nabo!

 

Lørdags morgen sto jeg opp halv åtte og kjørte på jobb for å ta dagsoppgjøret og fylle opp med snus. Kjørte hjem igjen rundt halv ni og gikk og la meg igjen. Vi ble liggende og bare være kjæreste et par timer. Ok, i alle fall i nesten fem minutter før jeg sovnet igjen. Sto opp i elleve-tiden og spiste en lang og god frokost. Var nydelig vær på morgenkvisten, så planla en tur opp på Komsatoppen i solskinnet, men etter frokost var det skyet over så gikk heller og la meg på sofaen. Prøvde å lese litt, men sovnet og ble borte igjen i flere timer.

 

I fem-tiden kjørte vi med Kjærest sin bil til faren hennes. Hun har noe feil på den som han skal reparere. Han er mekaniker. Det er ikke jeg. Vet ikke en gang hva ordet betyr. Er det er slags krydder? Han hadde kokt kaffe og tint noe sjokoladekake. Verdens saftigste faktisk og jeg spiste tre stykker. Slankingen har gått fullstendig til helvete, men skal ta meg sammen snart. Ikke i dag, men snart.

 

Stekte oss noe biff på kvelden med masse, masse stekt sopp og urtebakte poteter. Og en posebearnaose med en eggeplomme i. Veldig godt. Resten av kvelden så vi bare på tv. Eller, jeg så på tv og Kjærest farget garn. Hun farger garn hele tiden nå. Lukter våt sau og eddik i hele huset, hele tiden, men hun koser seg. Lun stemning.

Prøver å vise Kjærest hvordan man knyter garnhespene på en vakker måte. Ikke helt sikker på om hun forsto hva jeg mente.

 

Søndags morgen våknet jeg litt for tidlig og fikk ikke sove igjen. Sto opp og dro på jobb. Var der til langt ut på ettermiddagen. Fikk gjort masse som jeg har utsatt i mange, mange uker og det var deilig å få det gjort. En stressfaktor er eliminert og det kjennes godt.

 

En helg uten sosiale medier har vært deilig, men litt utfordrende. Har gått fint å holde seg unna blogg og facebook, men verre har det vært med messenger og mail. Det er jo også et sosiale medium. Jeg valgte å svare litt, men mange meldinger har jeg valgt å være uåpnet til jeg kommer hjem fra jobb i dag. Har registrert at det er veldig mange meldinger fra dere og det er utrolig hyggelig. Setter veldig pris på at dere bryr dere så mye.

 

Jeg trengte en pust i bakken. En timeout. Den var ikke så lang, men det var det jeg fikk til. Nå blir det full rulle framover. Borealis vinterfestival og Finnmarksløpet venter i slutten av denne uken. Nei, skal ikke delta altså, men det blir mye kunder. Slapp av, mye kunder er positivt. Det er ikke en stressfaktor. For en som driver for seg selv er det lite kunder som er negativt.

 

Takk for alle kommentarer og lykkeønskninger! Har ikke fått lest dem siden jeg har hatt timeout, men skal lese dem alle sammen i kveld. Ikke vær bekymret for meg. Det kommer til å gå fint. Jeg trengte bare litt tid. Litt tid for meg selv.

 

Nå drar jeg på jobb. En vakker mandag ønskes dere alle!

 

 

 

 

 

 

21 kommentarer
    1. Håpe oppriktig at når du våkne i mårra så får du den beste dagen du har hadd på lenge. Håpe du tar dæ en kopp kaffe som e perfekt trakta, at snusen e ekstra god, at du får i dæ en god frokost, at dem som du e glad i rundt dæ sir dem e glad i dæ å at du slepp å skrape av isen på ruta før du skal kjøre avgårde. (hadde vært deilig å sette sæ i en bil der setevarmern allerede e på, men vet det e før mye å håpe på. Men håpe på det å)

      Ha en fin dag💪🏻

    2. Grunnen til at du er så sliten, kan være at toppbloggere lever kun av dette, og ikke full jobb ved siden av🤗Vær forsiktig, kan ta mange år og komme seg igjen, lurt og velge litt? Utbrenthet starter ofte med depresjon, fordi man strekker jo ikke til, ta vare på deg selv

    3. Håper inderlig at du lytter til kroppens signaler videre😍. Tror du har hatt godt av å få hvilt skikkelig,ikke minst fått mye søvn. Tydelig at det har du hatt godt av😊. Så koselig å lese bloggen din igjen,men te k først å fremst på din egen helse. Vi har jo bare et liv,det må vi prøve å ta godt vare på💗. Ha ei strålende flott uke,du å kjærest💕

    4. Så hyggelig at du er tilbake allerede, men ta deg noen slike pauser en gang i blandt. Vi som leser bloggen din kan unnvære deg i noen dager. Husk at helsa er det viktigste og det kan være godt å stenge verden ute en stund.
      Ha en fortreffelig uke, lytt til kroppen innemellom.

    5. Jeg tror nok det er riktig for deg å ta en pause fra sosiale medier akkurat nå. Fra bloggen. Du må tåle å se at blogglisten er der, med andre på toppen.
      Du skriver at du er deprimert, greit nok, men det er ingen tung depresjon – da hadde du faktisk ikke blogget nå. Du hadde ikke klart det. Du hadde ikke en gang klart å logge inn i nettbanken for å betale en regning. Du er kanskje bare nedstemt, mange tror da de er deprimerte, mens det er et helt normalt stemningsleie!
      Hvorfor ikke logge av til du er frisk? Synes det er noe tvangsmessig og stressende over dette, at du ikke klarer å la bloggen ligge en tid.

      1. Arne jeg lurer på om du er utdannet lege eller psykolog siden du er så “flink” å definere graden av depresjon. Må barr si hold kjæften din godt lukka. Depresjon kan utarte seg på mange måter, den kan være tung og man kan fint både blogge og betale regninger i tillegg. Men det spiller vel ingen rolle hvilken grad av depresjon en mann som har mistet to av sine barn har?
        Ta deg en kaffekopp og logg av denne bloggen, det oser bedreviter av kommentaren din.

      2. Vet du Arne at du er ett slikt nett troll som dukker opp her og der. Som liker å gjøre livet surt for andre,bedre å holde kjeft enn å komme med slike ytringer eller er du psykolog ,lege og bedrevitende og redder hele verden med fine uttalelser. Blir så drita lei slike som deg .

    6. Helsa e viktigste av alt. Husk det. Vi trenger ikke kommentarer fra deg hele tiden. Da blir du utbrent. 😘 Ha en fin dag videre. 👌😁😁

    7. Fint at du e tilbake ,men ta nu være på helsa.ønsker deg og dine en super fin uke og mandag.🌞🤗🤗

    8. Så fint du har fått roet litt ned, kanskje du må ha flere sånne pauser. Har savnet dine skriverier i helga, å det er jo bra, men desto større lykke når du kom med mer, hadd ikke ventet mer før etter påske æ, så sliten og nedkjørt som du et no.
      Ta vare på deg selv og lag deg en fin dag 👍

    9. Fint at du tilbake. Ønsker deg at kropp og sjel på vei til balanse.
      Jeg ankommet med venner fra Berlin i går for å stikke innom på Høfteplus mens vi feriere i Storekorsnes.
      Din lille fan-gruppe fra Tyskland ønsker deg en vellykket uke, Asbjørn!

    10. Så bra at du lytter til kroppen og stenger verden litt ute. Bloggen din er fantastisk bra, men ditt liv er viktigst. Lag dæ sjøl en fantastisk mandag😊 Det skal æ prøve.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg