Hvor lenge VAR egentlig Adam i Paradis?

Siden arkeologene verken har funnet noen spesifikk fødsels- eller dødsattest, så er det egentlig ingen som vet hvor lenge han tuslet rundt blant trær og forbuden frukt. Det eneste som er helt sikkert er at han ikke var der for alltid. Samme kan sies om meg, uten sammenligning for øvrig.

 

I går fortalte jeg at jeg var blitt fjernhealet og det tilsynelatende faktisk virket. Jeg klarte å løfte armen 45 grader og tok ikke en eneste tablett i hele går. Jeg sendte melding til healeren og genierklærte henne, samt en vipps på 50 000 kroner, var så lykkelig.

 

Angrer litt på den vippsen i dag kan du si, for det første jeg gjorde da jeg sto opp var å sluke pilleglasset helt og dunke panna i murveggen til blodet sprutet. Fortvilende! Dessuten idiotisk. Fikk jo bare mer vondt. Panneskalling fungerer dårlig mot skuldersmerte. Da er det notert.

 

Neida, overdriver litt, men effekten er borte. Var imidlertid deilig så lenge det varte. En smertefri dag er faktisk 100% bedre enn ingenting så jeg er egentlig godt fornøyd. Er til og med i godt humør. Hoftepluss åpner igjen i dag med masse fersk fisk. Gutta kommer på jobb klokka ti og står klare til å ta i mot “hordene”.

 

Får også besøk av kommuneoverlegen i dag. Vi savner en felles standard for serveringsteder her i Alta. Slik det er nå tolkes regelverket om avstand inne i de ulike restaurantene ulikt, og det er svært uheldig både med tanke på smittespredning, men, ikke minst, også for konkurransesituasjonen. Det er klart at et serveringsted som tolker reglene om avstand mer liberalt vil ha plass til flere gjester, og dermed økt omsetning, enn et serveringsted som tolker det mer strengt. Vi savner en felles standard slik at vi vet hva vi har å forholde oss til.

 

Skal også ta en runde med ham inne på FyFader, verdens største salat- og snackbar, og høre om det finnes muligheter slik at vi kan åpne opp også der. Vi vet nå rimelig sikkert at Viruset ikke smitter via mat, og da er det helt tullete at jeg må holde stengt samtidig som du kan plukke det smågodtet, eplene og brødene du vil i butikken. Blir spennende om han har noen gode svar. Er tross alt på FyFader jeg får inn 60% av omsetningen min.

 

Ellers har vi det bra. Datter er ankommet og skolehverdagen har inntatt heimen. Hun klarer seg stort sett selv, men Kjærest er hovedlærer siden det ikke er så lenge siden hun selv gikk på barneskolen og husker derfor pensumet mye bedre enn meg, he he. Selv har jeg ikke snøring. I alle fall ikke på barneskolematematikk. Gi meg en butikk å drive, men kom ikke her med brøk og algebra! Da går det galt.

 

Blir fiskesuppe til middag i dag. Skal koke kraft fra bunnen av ferske torskebein og lage en klassisk fiskesuppe. Det er veldig enkelt og ferdig på en time. Oppskrift kommer naturligvis etter hvert 🙂

 

Ønsker dere alle en dag fylt med godt innhold og at dere kan legge dere i kveld relativt fornøyde og passe mette!

 

 

(Fikk du ikke med deg podcasten med meg kan du fortsatt høre, eller se den HER)

13 kommentarer
      1. “FyFader”! Jeg ler alltid nå når jeg hører det snakk om det stedet, dvs ikke pga STEDET, men pga navnet! Jeg er ikke særlig mye i Alta – ikke fordi jeg har noe i mot Alta, jeg har masse slekt der -, men som regel blir det bare en gang i året – når sommerblomstene skal kjøpes. Så da tar vi en tur og da er vi selvsagt en tur innom sentrene også.

        For oss fra kysten som ikke er særlig vant til å vandre rundt på svære sentre, er det fort gjort og rote seg bort, og nå var min mann og jeg uenige om hvilken vei vi skulle ta for å komme tilbake til en forretning vi hadde vært i tidligere.
        “Jeg mener det er bort her til høyre ved “Vår Herre”, sa jeg til min mann.
        En dame ved siden av meg overhørte min uttalelse.
        “Du mener ved “FyFader?”, sa hun og storflirte.
        “Gjør æ det?” svarte æ, “æ huske bare at det var noe “Himmelsk” over navnet”.

        Vi fant frem og jeg berga visst dagen til Altadamen. Vi støtte på ho flere gang og ho flirte godt hver gang 🙂
        No mærmer det seg tid for sommerblomster – sånn om et par måneder – og da skal vi jammen ta en tur innom “VårHerre” – unnskyld “FyFader” for å få kjøpt noe “Himmelsk” å spise! 🙂
        Lykke til med skuldra – hold på trua – du har jo forbindelsen i orden fra før!

    1. Det var synd at fjernhealing ikke hjalp,
      men godt du hadde en dag uten smerter
      Hørte podcasten går og takk for at du er så ærlig😊
      Det gjør at jeg etter hvert tørr og skive det jeg vil
      Ha en fin fin dag og lykke til
      Solklem

    2. Fikk med podcasten ja,var bra den, men du har ikke mye ro i ræva, like urolig som en 3 åring, ha ha.
      Synd det var kortvarig lykke med skuldra, men kansje den blir hila litt igjen så du får enda en smertefri dag🤞.
      Lykke til med møte.
      Ha en positiv dag.

    3. Synd med skuldra, men kanskje det blir bedre likevel. Må ha trua 😊
      Gleder meg til oppskrift på fiskesuppa!
      Hævv a nais day🌞

    4. Kokte fiskesuppekraft på rekeskall, og det blei ei fantastisk god suppe. God tirsdag, gid middag 😊🐟🥣

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg