Inspirert av side 150

Reklame | Kokkejævel.no

Jeg er stor tilhenger av over gjennomsnittlig gode, men samtidig enkle middager. Spesielt på dager som dette da hele husstanden er litt pjusk.

 

På side 150 er det lammekoteletter, men det hadde jeg ikke for hånden i dag, men hadde et par kg med skivete lammelår. Hadde egentlig tenkt å lage saltkjøtt av det, (side 148), men glemte de i går siden vi hadde så hyggelig lørdagsbesøk.

 

Siden jeg er velsignet med min egen krydderserie, (klikk HER hvis du vil se krydderutvalget), så brukte jeg naturligvis lammekrydderet (som for øvrig også er fantastisk i kjøttdeig med spagetti), og tytterbærsalt med einer, men som dere ser på side 150 så kan man meget vel lage god mat uten også.

 

I stedet for å steke på 200 grader, så satte jeg ovnen på 125 grader varmluft. Jeg satte langpannen inn i ovnen klokka ett og nå klokka fem tar jeg det ut. Det er masse deilig sjy og den skal leg lage en deilig brunsaus av med en liten skvett kremfløte i (side 174).

 

Og tror du jaggu ikke vi får middagsbesøk av disse to hertingene i dag også! 😀 Og vet du hva vi skal etterpå? Jeg kan si det, for du klarer aldri å gjette det likevel. Jeg har blitt invitert med på kino av min sønn.! 😀 😀 😀 (Eller han fortalte i går at han og en kompis skulle dra og se “Dune”, (en forhåpentligvis gigantisk bra Sci-Fi- film), og jeg spurte om jeg kunne være med. Han ringte og spurte kompisen om det var greit, og det var det så lenge han slapp og sitte rett ved siden av meg, men jeg fikk være med! 😀

 

 

Fortsatt riktig god søndag, folkens!

 

 

 

 

 

 

 

 

7 kommentarer
    1. Den retten der laget jeg i går, og så hadde vi rester i dag – veldig god!

      Får visst ikke legge med noe bilde her, men du får bare se det for deg 😀

      Kos deg på kino med gutta boys!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg