Italienske tilstander

Nei, siden jeg er i godlynnet i dag tenkte jeg å dele en inspirasjon som jeg lagde etter Ole Mattis Hætta-måltidet  i går. Det blir jo gjerne litt rester og da er det suverent å lage en pastarett av restene. Med mindre du går på lavkarbo da, men nå er det påske, corona og alt er lov. Bortsett fra å klemme eller nyse folk i ansiktet. Det er forresten ikke særlig pent gjort til vanlig heller for den saks skyld. Nysingen altså. Klemming går greit, men jeg er ingen fan av det heller når jeg tenker meg om.

 

Hvor var vi? Jo, pasta. Kok rett og slett opp kjøttet og grønnsakene sammen med Tine kremfløte og kok ned til passe tykk saus. Smak til med salt og pepper. Ha en god dose på toppen av pastaen. Den må du forresten koke først. Stikker sånn i ganen hvis den ikke varmebehandles i vann.

 

Innkokt fløte forresten den enkleste pastasausen som finnes. Kan smakssettes med alt mulig. Hvitløk, sennep, parmesan, grillkrydder (det er faktisk godt), you name it! Kanskje en eggeplomme eller en klatt med smør (på flesk) etter at du har tatt den av plata, så er du i himmelen. Du er jo ikke det, men det er noe man sier hvis det er noe som virkelig er godt.

 

Ja, det var det hele, italienske tilstander på en litt hyggeligere måte enn vi er vant til å høre om fra nyhetene de siste ukene.

 

En inspirerende aften ønskes 🙂

7 kommentarer
    1. Nammi..nammi… hørtes enkelt og godt ut😃
      Har du en enkel pastaoppskrift du vil dele? Altså på selve pastaen. Jeg har ingen pastamaskin. Men det må vel gå an å kjevle den ut, og prøve å få til noe😊
      Venter spent på oppskrift og fremgangsmåte..😃

    2. Hm, vært det itj igjen reka te dåkker da, enkelt sunt og godt, sikkert godt derre å, har bare hatt så lyst på reka i det siste, men e i isolasjonen enda, å vill itj mas extra på handleren, får jo itj nå varngerreka her,bare små ferske å få her.
      Ha en fin kveld.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg