Jeg har det helt greit.

Tidligere i dag fikk jeg et par blodtrykksfall som var relativt kraftige. Jeg satt og spiste lunsj nede på kontoret. Fire havreknekkebrød med majones, skinke og kvitost. Vann og kaffe. Blogget mens jeg spiste. Skrev at jeg var veldig sliten og at immunforsvaret mitt derfor lå litt nede for telling . Les bloggen HER, så slipper jeg å gjengi alt på nytt. 🙂

 

Plutselig kjente jeg at blodtrykket plutselig falt såpass mye veldig fort at jeg for sikkerhet skyld ringte til Kjærest som jeg visst var på tur nedover. Jeg lyver hvis jeg sier at jeg ikke ble redd på et tidspunkt, for det var relativt kraftige greier som skjedde.

 

Jeg ble iskald over hele kroppen samtidig som svetten bare fosset ut. Jeg la meg ned på gulvet og rev av meg kokkejakka for å få “luft”. Snakka med Kjærest hele tiden. Mista ikke bevisstheten. Hun har jobba med gamlinger som meg i mange år, og klarer å skille mellom skitt og kanel.

 

Slik lå jeg da hun kom. Hadde begynt å klarne litt i hodet og ba henne ta et bilde av meg. Du får tro hva du vil, men bortsett fra at jeg lukker øynene så er ikke bildet arrangert. Det var slik jeg lå da hun kom.

 

Etter hvert kviknet jeg til og satte meg opp igjen. Gikk vel et lite kvarter før jeg igjen måtte søke tilflukt på gulvet etter et nytt blodtrykksfall. “Hva i all verden er det som skjer med meg”, tenkte jeg og ba Kjærest avslutte og poste bloggen. Det ville hun slett ikke og syns et var bare teit. Da satte jeg de kaldsvettende sjarmøynene mine rett i henne og hun gikk motvillig med på det.

 

Nå er vi i alle fall hjemme. Har vært en tur i bursdag hos Kjærest sin bror. 31 år. Gratulerer med dagen.

 

Jeg har det greit. Var hos øyelegen etter legevakta og det var visstnok virkelig på høy tid! Trodde ikke det var så alvorlig, at det bare var en kraftig irritasjon på øyet, men hadde jeg ikke fått behandling nå hadde betennelsen kunne spist seg innover i øyet og iris til slutt falt av. Unngikk heldigvis akkurat det! Vet ikke om jeg hadde orket det, he he.

 

Jeg er veldig bevisst forskjellen mellom ondt og godt stress. Skrivingen er en av de tingene som gjør at pulsen min går ned. At jeg kan slappe av. Som jeg har skrevet til dere gjentatte ganger før så blir det roligere dager på jobb utover høsten. Det har allerede startet. Jeg har ikke så lange dager lenger. Det hender til og med rett som det er at jeg kan gå ned på kontoret i tolv-tiden, så jeg har det helt greit.

 

Det var kanskje dumt av meg å poste den bloggen tidligere. Ikke for min egen del, men for Kjærest sin. Noen har blitt sinte på henne fordi hun gjorde som jeg sa, eller, enda verre, har vært med på å arrangere et falsk blodtrykksfall for å skape “dramatikk”. Tenk dere litt om og les hva jeg skriver. Det kanskje ikke alltid at jeg vet best, men det er sannelig ikke alltid at du heller har rett 😉

 

Nå kjennes dufter fra kjøkkenet. Kjærest lager et eller annet. Blir sikkert godt. Alt Kjærest lager blir godt. Enten er hun i verdensklasse i kokekunst eller så er så inderlig glad i den jenta at hun kunne servert meg hva som helst og jeg hadde hyllet henne likevel, bare fordi det hadde vært henne som lagde det. Bare det å skrive disse ordene fyller hjertet mitt med varme. Hjerteinfarkt???

Hwerregudd!!!!!!!

 

39 kommentarer
    1. Jeg er glad det går bra med deg. 🤗. Men dette bildet ble litt som de som legger ut at nå har jeg så migrene… også liker de alle god bedring kommentarer som kommer inn. Her var det vel viktigere at du kom d3g til lege eller hjem tenker jeg. 😉

    2. Hei Kokkejævel. Jeg leser bloggen din sporadisk og har ikke skrevet noen kommentarer før. I kveld vil jeg bare gi deg et godt råd og det er å roe ned. Kroppen din gir signaler om at du driver rovdrift på deg sjøl. Og det er kun du som kan gjøre noe med det. Har vært der sjøl og jeg snakker av erfaring selv om det kan høres litt bastant og selvsikkert ut. Å bli syk pga av overanstrengelser går ofte over lengre tid, men å bli bra igjen tar ofte en evighet.
      Ta vare på deg sjøl. Ha en flott kveld. (Ps jeg skriver også blogg, den heter Sytrollet.)

    3. Godt å høre at det går rett vei☺️
      Tror du har en kjærest med all verdens ro i seg😊 Kos å få noe servert som ens kjære har laget🥰😃
      Ny dag å nye muligheter i dag👌😊😃

    4. Det at du skriver fra din hverdag er det som har samhøring med resten av oss. Æ syns vi møtes på samme nivå. Det er liksom en trygg plass, og da har vi noen som trenger omsorg og noen som får snakka ut på godt og ondt.

    5. Jeg ønsker at dere informerer meg, om hvem det er, som bestiller denne dritten, i mitt navn.

      Og jeg ønsker at dere informerer meg, om hvilke bedre rutiner, som dere skal skaffe dere, for å hindre, at noe lignende skjer igjen, (med meg eller andre borgere).

      Skjerpings!

    6. Det må seriøst ha klikka for deg (og dama). Er det kun bloggingen, drama og klikk du er ute etter? Ser du ikke hvor lavmål bloggen har blitt? Tror egentlig du trenger en grundig utredning av psyken din nå. Ditt ekstreme behov for oppmerksomhet overgår mer enn man skulle tro var mulig. Fra å være et friskt pust og en god skribent så har du havnet på et lavmål som er helt patetisk. Bloggen er kun et ekstremt fokus på dine sykdommer, dine plager, ditt ego og et tankesett som er veldig skremmende.
      Ta deg en pause du nå. Prøv å finn tilbake til utgangspunktet ditt. For nå har du viklet deg inn i et mønster som er så negativt og fastlåst at man undrer seg over at ikke NOEN i din omgangskrets har baller nok til å si ifra. For du ser det tydeligvis ikke selv. Du fortsetter bare å kappe hodet av “de misunnelige, slemme nettrollene som hater deg”. Du kommer selvsagt aldri til å høre på dette rådet -men både du og bloggen og din fremtid i “rampelyset” er nå veldig avhengig av at du snart snur. Dette du gjør nå av utlevering, trassige og passiv-aggressive holdninger og “ingen skal faen meg fortelle meg hva jeg skal gjøre/dele/skrive -for jeg vet da best selv” -den blir garantert din undergang. Du har blitt “too much” på alle måter..

      1. I all verden hvorfor leser du bloggen. Han skriver om livet mellom måltidene og dette er vel livet, slik som livet er i virkligheten. Ikke bare glam og bling og silikon og filler man putter i kroppen for å gjøre seg fin er det bedre å lese om så finner du andre blogger å lese.

      2. Du verden 🙈 Det var da voldsomt…. Husk at du nå snakker for deg selv, Cessa. Din mening er overhode ikke min mening. Ville bare nevne det. Du kan jo bare slutte å lese Kokkejævels blogg vet du ☺

      3. Eeee….-noen som tvinger deg til å lese blogg…?? Litt livsvisdom er godt å ha med seg på sin ferd gjennom livet; har man ikke noe positivt å si så ikke si noe

      4. Takk for innspill! Du er kanskje litt i overkant krass og skråsikker i dine uttalelser, men jeg velger å ta deg på alvor likevel. Før jeg svarer deg vil jeg minne deg om at det også i starten var mange som mente at jeg var “lavmål”, “patetisk”,”psyk”, “too much” og “kun ute etter klikk”. Dette til etterretning.

        Jeg vet ikke om bloggen har, som du hevder, blitt dårligere, men den har i alle fall blitt annerledes. Jeg skriver mest om “livet mellom måltidene” og da skriver jeg nødvendigvis mest om det som opptar meg og skjer på daglig basis. De siste ukene har det blitt veldig mye sykdom, men det er jo fordi jeg har vært syk. Veldig syk til og med. Da skriver jeg om det. Forhåpentligvis vil jeg snart være frisk, og da vil jeg naturligvis ikke skrive om sykdom lenger.

        Når så mange leser det jeg skriver, hver eneste dag, så vil det naturligvis være veldig mange forskjellige og delte meninger om det jeg skriver. For å kunne ha en blogg med en slik størrelse som min så er jeg nødt til å ha en trygghet i bunn hva jeg ønsker å dele, eller “utlevere” som du kaller det, og hva jeg ønsker å holde innad i familien. Den tryggheten innehar jeg og jeg er veldig bevisst på hva jeg ønsker å dele. Du og jeg er veldig uenige om hvor grense går.

        Ellers vil jeg ønske deg en riktig fin helg. Vil kanskje anbefale deg å omtale andre mennesker på en litt hyggeligere måte og jeg må nesten spørre, for det forundrer meg, hvorfor finner du det nødvendig og riktig å bruke et slikt språk mot meg? Og en siste ting, når man daglig får slike tilbakemeldinger skrevet i samme stil som fra deg, syns du det er veldig underlig at man da svarer i et “passivt-aggressivt” språk tilbake?

        1. Jeg tror nok at mange reagerer på hvor langt du går på både hvor hardt du presser deg selv helsemessig, og det at du velger å publisere bilder som svært mange vil anse som privat. Jeg kan ikke huske å ha sett bilder av den type du her legger ut, og for noen vil det trolig virke skremmende også. Hva med hvordan dine barn opplever sin far ligge nede for telling, med blodtrykksmåler og oksygenmåler på, og hvor du ser skikkelig dårlig ut? Jeg tror neppe det er noe poeng å mene at du brenner ditt livslys i begge ender i måten du presser deg selv på tross av prolaps og smerter. Med store doser sterke smertestillende i kroppen over tid, så vil en nedtrapping av medisiner få bivirkninger som du nå opplever. Jeg sier ikke at det er årsaken, men at det hele er sammensatt. Jeg tør anta at du fnyser av mine ord, og det må du bare få lov å gjøre. Det er du selv som velger såklart. Jeg håper imidlertid at gode venner tør mene til deg, og at du tar godt imot velmente ord. Hvorfor legger du ut sånt som dette? Er det et behov for trøst, empati og oppmerksomhet? Jeg tør anbefale at du setter på filtrering av opplysninger og bilder slik at dine små i det minste skånes. Eller spiller han pappa skuespill? Det er utfordrende å forstå disse valgene, må jeg få lov å mene.

          1. S, hvorfor ødelegger du et god innspill med å insinuere at jeg fnyser av det du skriver? Jeg syns du har mange gode poeng. Problemet er at jeg har hørt det før, mange, mange ganger om absolutt alle temaer jeg har skrevet om.

            1. Ren hersketeknikk ved å mene at jeg ødelegger mine innspill ved å avvise at du fnyser av det jeg skriver, for så å omtale det som et problem det jeg tar opp fordi du har hørt det før.

              Hva er problemet? Hvorfor ikke bare stenge kommentarfeltet så slipper du andres tanker omkring det du publiserer? Like greit det, men jeg tror at du bevisst provoserer for å genererer klikk.

      5. Men at du gidder, Cessa..? Hold deg borte fra denne bloggen og hold deg for god til å starte surmaga oppstøt mot kjæresten hans også. Kom deg vekk herfra, – er sikker på at du får det bedre med deg selv da..Helt seriøst!

    7. Du fikk i hvert fall fart i grautkjelen på kvinneguiden 😂 Hun som kaller seg «sommer65» har faktisk viet ALLE sine innlegg til deg, så der har du en super..ehh, blodfan 😄

    8. Dette er kroppens varsler til deg stopp opp. Var slik selv tidlig på året var jo sliten men tenkte at dette går over. Det var hjertebank og blodtrykkssfall vondt i nakke rygg , hode, blod i urin . Var på legevakten alt ok men ble sykmeldt av fastlegen med diagnose utslitt og mange undersøkelser. Det var rett før den berømmelige veggen så lytt til kroppen. Ble 100% sykmeldt i 1 mnd men jeg jobbet vel ca 60% så gikk jeg gradvis oppover og etter 3 mnd så er jeg tilbake i100% jobb. Og føler at det var rett slikt, jeg er en vanlig lønnsmottaker men har en arbeidsmoral som bare sier at man har ikke tid til å være syk for det går ut over arbeidskollegaer men man må også tenke litt på seg selv.

    9. Kjære deg. Du er ikke en mann i din beste alder, du er en mann i en utsatt alder. Du må lytte til kroppen, ellers kommer du ikke langt… Jeg er selv selvstendig næringsdrivende med et flott team rundt meg. Vi må lære at det finnes folk rundt oss som kan gjøre jobben faktisk BEDRE enn oss selv, og at våt viktigste jobb er å drive dem fremover og gjøre så de trives! Gi litt slipp, din Jævel! Verden overlever det.

    10. Godt å høre at det er liv i deg 👍
      Regner med legen har gjitt deg status, så vil ønske deg god bedring og en fin kveld 🤞

    11. Stakkars deg, du MÅ ta det litt med ro, ingen tjener på du blir helt utslitt, men jeg ser den og, du vil selvfølgelig gjøre ditt beste, og det gjør du og, du vil både kjærest og Datter det beste, så mye har jeg lest meg til, og du har en flott kjærest, som gjør alt for deg, selv om hun nesten er høygravid, jeg fikk boken din i dag, flott bok, all ære av den, mye rørende og lese, og mange flotte oppskrifter, masse masse god bedring med alt.🌹🌹🌹🌹🌹

    12. Take care,ta nu vare på dæ selv også,godt du har noen som passer på dæ å holde dæ litt i øran.Ha en fortreffelig kveld i Alten by 🙂🙂👌

    13. Stakkars deg, du MÅ ta det litt med ro, ingen tjener på du blir helt utslitt, men jeg ser den og, du vil selvfølgelig gjøre ditt beste, og det gjør du og, du vil både kjærest og Datter det beste, så mye har jeg lest meg til, og du har en flott kjærest, som gjør alt for deg, selv om hun nesten er høygravid, jeg fikk boken din i dag, flott bok, all ære av den, mye rørende og lese, omganger flotte oppskrifter, masse masse god bedring.🌹🌹🌹🌹

    14. Så bra at du har det bedre.Ikke morsomt det derre.
      Bra du får medisiner for øyene.
      Nu må du kvil dæ og kos dokker med maten.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg