Jeg har en sønn på New Zealand!

Jeg skvatt til da jeg så meldingen som tikket inn på mobilen min tidligere i dag. “Hei, pappa! Husker du meg?”

 

Hva i all verden er dette for noe, tenkte jeg. Er dette en slags spøk? Ukjent nummer. Åpenbart utenlandsk. +64 startet det med. Det kjenner jeg igjen. Det er landskoden til New Zealand. Kjenner jeg noen jeg burde ha husket, men som jeg har glemt på New Zealand?

 

Selvfølgelig! Nå demrer det for meg. Jeg har jo en sønn der borte! Han har bodd der et par år faktisk, og jeg er åpenbart ikke flink nok til å sende han meldinger. Har faktisk ikke snakka med han siden 12. november, og han har tydeligvis skiftet telefonnummer siden sist. Hadde det ikke vært for at vi faktisk satt og planla julegaver til han hadde jeg nesten fått litt dårlig samvittighet, og fikk det faktisk også. Selv om han er voksen burde jeg være flinkere med meldinger. Koster så lite og betyr så mye, for oss begge.

 

Julegaver ja. New Zealand har en laaaang liste over ting som ikke er lov å sende til landet. Nesten ingenting av det jeg hadde planlagt er tillatt. Hadde tenkt å sende et grantre, men det er visstnok ikke lov. Ikke granater heller av en eller annen grunn. Den fine revolveren jeg opprinnelig hadde tiltenkt han i et fremmed land må jeg også skrinlegge. Det samme med all cannabisen jeg kjøpte i Oslo tidligere i vinter. Hadde også skrevet en uanstendig og umoralsk artikkel som jeg tenkte kunne more han med, men dette er også i følge Posten ulovlig. Penger da? Nei, ikke snakk om.

Vi får se hva det blir til. Noe må jeg i alle fall sende. Jul på andre siden av kloden, i sommervarmen, langt vekk fra familien er spesielt og kanskje også litt trist. Da er det koselig å få en gave fra pappa. Hvis jeg finner noe som er lov å sende da, he he.

 

Ha en fin onsdagskveld, alle, og sorry den litt spekulative overskriften 😉

31 kommentarer
    1. Snakker hver dag med mamma eller pappa som bor i vakker bygda Kjøllefjord. Tungt å bo 40 mil unna når æ e så avhengi av dem. Å snakker nesten hver dag med mine 2 barn å mitt lille mommo hjerte på 9 år. Besta si lille som bor i alta er for lita til å snakke i tlf( 2,5 mnd) Ja åsså snakker æ hver dag med han æ bor ilag med å elsker ….til å med når æ e sur,grinat å kjempe sint…men det egner seg ikke på trykk. Å ASBJØRN tenk på de stakkars gubbene som pluteslig får vite at de har sønn/ datter i 20 årene bare sånn ut av det blå…å det stemmer…uff er nok noen av dem.🤣🤣🤣

    2. Tilater mye fra deg Asbjørn. Men denne blogg greia må ha gått litt i hode på deg når du må lure til deg lesera med clickbait. Ble antall lesere plutselig veldig viktig?

    3. Ja, ikke greit når en har noen i hver havn🤣, julegave blir det sikkert på alle, du får sjekke ut lovligheten med fenalår. Herlige du med dine historier 😊

    4. Ja, ikke greit når en har noen i hver havn🤣, julegave blir det sikkert på alle, du får sjekke ut lovligheten med fenalår. Herlige du med dine historier 😊

    5. Hahaha dagens asså👏😂 Du finn nok på nokka ” lovlig” og lurt i julegave til din sønn👌😄

    6. Du er så morsom å følge, begynte å bli litt bekymret nå. Lurte på om du ikke var helt frisk i dag, siden det ikke kom noen blogg. Artig å høre på dine problemer med julegave til sønn. Du finner nok på noe..👍🎄

    7. Trur æ snakke med min mor alt for ofte 😅 kan se ho vær dag å ennå ringes.
      Nesten slitsomt 😅😅❤

    8. Nok en gang sørger du for at vi som følger deg her,får en god latter😂. Som sagt sies det at en god latter forlenger livet😄. Du har nok forlenget livet til mange følgere da🤗👍

    9. Hahaha! Tusen takk for dagens beste latter! 🤣
      Digger humoren din! 😁

      Håper du finner ut noe (lovlig) å sende til New Zealand – tenker sønn blir glad uansett. 🙂

      Og hvis det e noen trøst, så snakker eg med mor mi sånn ca annahver måned. 😝 Men skal dra over fjellet og besøke ho i jula da. ❤

      Fortsatt god førjulstid, hils kjærest. 🙂

    10. Vi bruker vel ikke “click-bait”, gjør vi vel?? 😀 😀 😀 Må skynde deg å sende, da… om det skal rekke fram

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg