Jeg legger meg flat!

Jeg har fått litt kritikk i løpet av dagen fordi jeg har oppfordret mine lesere til ønske AudMarit som gjest i GMN og skrive dette på deres FB-side. Fikk også en del kritikk i går og forleden fordi jeg oppfordret mine lesere til å trykke seg inn på bloggen til AudMarit for å prøve å få henne til topps på bloggtopplista. Les innlegget HER Mine følgere, dere, klarte det og i dag ligger hun på intet mindre enn 2. plass med over 20 000 sidevisninger! Det er ganske vilt for en blogger som er vant med mellom 2-300 sidevisninger.

Selv om kritikken kommer fra folk som fra før ikke er spesielt positivt innstilt til meg, kritikk gjør jo som regel det, så skal jeg gi kritikerne i alle fall litt rett. Da jeg 05:40 i morges, i gledesrus over at AudMarit lå på 2.plass, så så jeg for meg henne som gjest på GNM. Jeg tenkte ikke over om dette var noe hun hadde lyst til eller andre negative konsekvenser en eventuell invitasjon fra GMN kunne føre til. Jeg hadde bare syntes det hadde vært fantastisk moro og unnet henne det fordi jeg selv syntes det var veldig artig da jeg var så heldig å bli invitert. Så postet jeg innlegget og dro på jobb. Unnskyld AudMarit hvis du syntes dette ble i meste laget! Det mener jeg oppriktig og var aldri min intensjon.

 

Den andre delen av kritikken som går ut på at jeg framsnakker andre “taktisk” eller for å sole meg i glansen av å være så god og snill når jeg egentlig jo er en iskald, rå og kynisk jævel og gjør absolutt alt for å framheve meg selv, selv når jeg framsnakker andre, den tar jeg ikke like seriøst. Det har jeg alltid blitt beskyldt for og de som tror det kommer jeg aldri til å klare å overbevise om at jeg faktisk liker å snakke positivt om andre mennesker. At jeg ikke ler av mobbing og trakassering og avskyr baksnakking som pesten.

 

Folk får tro hva de vil, men jeg håper i alle fall at AudMarit syns det er litt stas med mange lesere. Hun blogger flere ganger om dagen, så jeg går sterkt ut fra at hun liker at folk leser det hun skriver. Hun har jo flere ganger sagt at hun er veldig glad i bloggen og hun, som de fleste andre bloggere, syns vel det er litt stas å være i det øvre sjiktet av den lista. Uansett hvor lenge man er der, så har man i alle fall vært der.

Unnskyld, AudMarit, hvis du syntes at dette ble for mye, men  jeg forsto ut i fra DETTE innlegget du  satte pris på at jeg framsnakket deg, og jeg håper du forstår at jeg gjorde det fordi jeg helt oppriktig synes at du har en fantastisk blogg som er skrevet i et språk som for meg nesten framstår litt poetisk, samt at jeg elsker din ærlighet og og dine små drypp fra en hverdag. Din hverdag. For meg er det det blogging handler om. Takk igjen fordi du deler av deg selv.

42 kommentarer
    1. hei helt enig,i det gudrun skriver,ingen så må lese bloggen ,jeg har i alle fall ikke leste en blogg,vist jeg synes persjonen,hvar det kritikerene skriver,syns han fortjener en stor takk,for at han ,løfter opp en annen blogger,og synes han fortjener en stor takk fra audmarit,

    2. Synes det er fantastisk at du løfter fram en mindre kjent blogg, som ikke har så mye lesere fra før. Kan du ikke løfte fram denne bloggen , Aperitivomat , handler om mat, perfekt for deg som er kokk, den er den dårligst besøkte bloggen her. og eventuelt bloggen, ninautenfilter på nest nederste plass.

      1. Det er sikkert mange blogger som fortjener å bli løftet fram, men jeg kan jo ikke løfte fram dem alle. Nå har jo du løftet fram to her inne, så får vi håpe det gir uttelling 🙂

    3. Sjer de e mang surmaga kommentara her… løsningen er enkel -SLUTT Å LESA 🥴
      Æ les kvar dag æ, å kose mæ kvar dag. Bloggen e om kvardan te Asbjørn, så vess du meslike dein, ja da må du lesa nå ainna 🤣🤣

    4. Hurra for meg som fyller mitt år,
      Ja meg vil vi gratulere.
      Alle i ring omkring meg vi står,
      Å se nå vil vi marsjere.
      Bukke, nikke, neie, snu oss omkring,
      Danse for meg med hopp og sprett og spring.
      Ønske meg av hjertet alle gode ting,
      Og si meg så hva vil du mere?
      GRATULERE!

      Mvh Erik Løvenbalk Ribsskog som fyller 50 i dag

    5. Synes du framsnakker andre ofte.. (familie og ansatte f.eks) og det virker naturlig for deg. Fortsett med det!

    6. Jeg må si Asbjørn, jeg har ALDRI sett en voksen blogger svare leserne sine så passivaggresivt og frekt som du gjør. Tåler du ikke «kritikk» eller tilbakemeldinger på det du legger ut?
      Jeg tror du vil tape på en slik oppførsel i kommentarfeltene. Ikke engang ABD har jeg sett svare på den måten.

    7. Det er jo selvfølgelig beklagelig for de som ble trykket lengre bak i køen🤪Men seriøst,hva kan være galt med å framsnakke en annen blogger,eller oppfordre til «klikk»?Det er vel det det dreier seg om for både Per og Pål i bloggeverdenen.De gangene man ikke har noe godt å si,det er faktisk de gangene man bør holde munn.😎

    8. Nesten som man lurer på om noen er misunnelige på både deg og Audmarit?? Ser det diskuteres i reklame og penger.
      Vi bloggere har jo ofte mange budskap vi ønsker å dele med verden, det er jo i hovedsak derfor vi blogger. Penger er en bonus, men ikke målet. Men tror det er mange griske, grettene gubber i sosiale media som ikke forstår det.
      Hva om folk kunne se forbi pengene å skjønne Audmarit sitt budskap om hvordan det er å leve på nav? Hvordan det er å leve om man ikke er helt frisk? Livet er hardt, spesielt når andre mennesker hverken forstår eller vil forstå hvordan du har det.
      Synes det er kjempeflott av deg kokkejavel, å se i gjennom alt dette, hjelpe på din egen måte, til noen som trenger det. All ære til deg.

      1. Ja det er sant tenker jeg, for det fine menneske Aud Marit er penger en bonus. For Kokkejævel derimot, er det målet.

    9. Nå må dere slutte med tull prat ,hallo er dere voksne mennesker ,dette er godt ment.Stå på Asbjørn masse hilsener fra Anne-Grete fra Oslo

    10. Jeg er en av de som lesser blogger din nesten hver dag, jeg har likt og lese og følge med på alle dine innlegg.
      Temaer du har skrivet om fra ditt liv positive og vonde, mange ganger har tårene trillet og mange ganger har latteren sittet løs. Jeg kommenterer i dag fordi jeg synes det er både frustrerende og vanskelig å se hvor mye stygge kommentarer du får fra enkelte, gjerne de samme som alltid bare må rakke ned.
      Jeg håper du fortsetter skrive om akkurat det du vil skrive om, og aldri aldri la noen ta fra deg noe der!
      Til og med når man har mistet barn så skal man få skrive om det så lenge man vil, alle foreldre skriver/ forteller om barna sine og du er ikke noe mindre pappa selv om de ikke er med deg her i livet lenger.
      At du fremsnakker andre og vil gi plass til andre ser jeg heller ikke som negativt.
      Bare værsåsnill fortsett å være deg, og uttrykk akkurat det som passer deg.
      Jeg setter veldig pris på bloggen din og håper enkelte troll ikke får påvirke deg.
      Ønsker deg og dine alt godt!!!
      Skulle også ønske jeg fikk møtt deg en dag og kanskje prøvd måten din 😉 men jeg bor nok for langt unna og har desverre aldri vært i Alta. Skal du jobbe i Oslo en gang så blogg gjerne om det så skal jeg se om jeg har råd til å unne meg og samboer en restaurant opplevelse hehe 😀 sender masse varme tanker og kjærlighet deres vei.<3 Lykke til i en spennende tid fremover 🙂

    11. Stå på å framsnakke kokkejævel. Du har min fulle støtte. Om d skulle hjelpe noe. 😉 👌👌👌👌 og de som vil lage problem ut av noe, får d til, om d så er av en gråstein.

    12. Noen må jo klage på alt.
      Synes det var fint gjort. Er innom hennes også. Du må ikke bry deg om alle kloke der ute.
      Ha en fin lørdag

    13. 41 000 klikk fikk du for at du var så «raus og snill.» Takk henne. Tenk om at du kunne vipse halvparten av dine 50 øre (eller 0,5 øre )pr. klikk til henne. Vipse henne i det stille til nye briller, uten at det ble enda en ny clickbait til egen vinning. Klarer du det, uten å kringkaste det? Vet det er et umulig spørsmål å svare på 😂

        1. Ja, så lenge det handler om å tjene penger på barn og alle andre det er mest synd på i dette landet. Kvinneguiden er et veldig bra korrektiv for utagerende bloggerforeldre. Alle bloggerbarna takker Kvinneguiden.

          1. Kvinneguiden er med på å generere lesere til bloggene, så sånn sett er det vinn-vinn å bli kritisert der – egentlig 😅

            1. Kvinneguiden oppfordrer leserne til å bruke markedsmakten sin. Derfor mistet en tidligere bloggdronning alle seriøse annonsører .. ga ut en bok, og dett var dett. Borte ble hun og alle barna jubler 👍

      1. @Job Nå tror jeg du skal ta deg en bolle og roe ræka litt her. Har aldri foreldrene dine lært deg etikette og folkeskikk?? Som at: har du ikke noe pent og possitivt å si om andre, så skal du heller holde brødsaksa lukket og låst?? Dette gjelder faktisk også fingrene, som bør holdes unna tastaturet i steden for å velte ut av deg surmaga sjalusi fordi andre får til noe du selv ikke har klart. Finn et speil og studér deg selv grundig, og spørr deg selv er det virkelig slik du vil at andre skal se på deg. Surmaget, missunelig, sjalu, trakesserende, mobbende?? Forresten hvorfor poste under pseudonym?? For feig til å legge ut navn??

        1. Det er flott at han fremsnakker, men i måten han gjør det på kan det faktisk skape mer problem enn goder for henne. Det hadde ØKONOMISK set vært myyye bedre om det hadde blitt vippset. Han kunne også gjort det uten å fremheve seg selv samtidig. Da hadde hun også kunnet kjøpt seg briller i går uten å måtte bekymre seg for alt som skal betales i skatt og evn trekk fra Nav som hun kan lide lenge under.

          Tror du skal sjekke litt før du ber noen om å ta s g en bolle

          1. Vibbedille, en av mine aller største kritikere, velkommen hit. Aud Marit har begynt å legge ut reklamelenker for å tjene ekstra penger. Jeg oppfordrer folk til å trykke på disse reklamelenkene. Hun får flere penger. Skatt? Ja, man betaler skatt av alle innetekter, men skatten er ALTTID, uten unntak, lavere enn inntekten. Vet ikke hva motivet ditt er, men det er neppe edelt.

            1. Ingen motiver what som ever, (du kjenner meg virkelig veldig dårlig)men om man skal virkelig hjelpe noe gjør man det uten å fronter seg selv. Men du kan jo svinge innom nav.no å lese deg litt opp for hva som skjer når man PLUTSELIG gjerne får mange mange tusen extra i inntekt uten å ha meldt i fra på starten av året. Så ja, en flott gest du har gjort, men en skikkelig bjørnetjeneste er det det er.

            2. Vibeke (vibbedille) elsker å kritisere andre. Muligens for å fremheve seg selv og sin blogg? En smule misunnelig over aldri å ha fått førsteplassen? En smule misunnelig for at kjæresten din selger strikkemønstre og diverse til håndarbeid?

              Ikke vet jeg, men en gang var det en blogg om andre bloggere, der var hun ivrig deltager. Har også opplevd henne på andre, tidligere nettsamfunn, ikke et menneske jeg ville hatt i kosten.

              Jeg skjønner ikke hvorfor hun leser bloggen din når det kun er for å kritisere? Men kanskje hun får en bedre dag når hun får vrengt mainnskiten sin over deg?

              Du er snill som framsnakker andre, ikke la andres misunnelse få ta gleden fra deg.

          2. Hei.

            Det er overhode ikke noe problem for henne at han framsnakket bloggen hennes i det hele tatt, og hun får ingen konsekvenser for det økonomisk heller. Disse kommentarene fra deg er det eneste som ødela hele opplevelsen til to andre mennesker. Skremselspropaganda, som du lesset ned i kommentarfeltet til Aud-Marit og kokkejævel.

            Hun kan tjene nesten 40 000 i året før NAV reduserer gradvis uføretrygden, og den blir ikke stoppet når hun går over det beløpet heller. Da må hun tjene mye mer over mange flere år før de engang vurderer det.

            Kokkejævel gjorde en god gjerning, og som han flere ganger viser selv, det er bedre å tjene sine egne penger enn å få dem (selv om det og kan hjelpe i en vanskelig situasjon). Folk har sin stolthet og hvorfor skal man ikke kunne oppfordre andre mennesker (egne lesere) til å bidra i en felles dugnad for å hjelpe et medmenneske? Hvorfor ikke gjøre folk mer orientert om hvordan det er å leve på uføretrygd, slik Aud-Marit gjør? Kanskje flere lærer noe viktig på veien av å lese bloggen hennes og betraktningene hun har av sin verden.

            Dette er ene og alene dine egne tolkninger av hans budskap og intensjoner, som du lar gå ut over andre. Hvis du velger å tolke en god gjerning til at det er for å fremme seg selv foran å være et medmenneske, sier det mye mer om deg enn noen andre.

            Hvorfor skal man ikke vise fram en god gjerning? Hvorfor skal han ikke være et positivt forbilde for folk?
            Foretrekker at noen gjør en god gjerning og får oppmerksomhet for det, enn at man sitter å reklamerer for sminkeprodukter og negativt selvbilde for å selge egne varemerker og andre produkter til usikre tennåringsjenter, osv.

        2. Vakkert, mine foreldre har lært meg fire grunnleggende prinsipper.. Kjærleik, Omsorg, Respekt og toleranse, til alt og alle som lever. Heldigvis så lærte de meg ikke å tjene penger på sin egen eller andres ulykke. 😉

            1. Haha, å poste med fullt navn ? Hallo, furtne, fornærma eleven til Anne Brit vil så klart true med injurier og rettsak. Alle vet hvordan det gikk den vegen høna sparka 😂

        3. Hvorfor blir alltid misunnelse og sjalusi trukket frem som argument om man ikke er enig med bloggeren og hans menighet?
          Hva konkret mener du det er å være misunnelig på?

          1. Menigheten + 50 er misunnelig på kjærest som får ligge tett inntil hans feite ræv og muskuløse kropp 😂 (ingen hets, kokkejævelens ofte karakteristikk av seg selv)

    14. Dine trofaste følgere vet at du er godhjertet og anti nettmobbing. Det er en av mange grunner til å følge deg på tur opp og turné, som det synges om i Gitarkameratenes frydefulle tekster. 😎 Fin dag videre.

    15. Har nå flere ganger lest bloggen til audmarit, ser overhodet ikke noe galt i at du framsnakker henne, tvert om, man er sterk når man kan rose andre. Hun postet jo en blogg hvor hun framsnakker deg 😊

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg