Jeg legger meg paddeflat!

Eller i alle fall så flat som det er mulig for en mann på 111,7 kg å ligge.

Jeg vil med dette be oppriktig om unnskyldning for at jeg for mange framsto som både en kald, kynisk og følelsesløs dyreeier i innlegget “Jeg vet rett og slett ikke hva jeg skal gjøre! “. Jeg skriver i et fargerikt språk og jeg gjorde det nok litt mer dramatisk enn jeg hadde behøvd. Jeg vet hva jeg gjør når jeg skriver, men denne gangen bomma jeg rett og slett. Planen var at jeg skulle skrive et mer sympatisk oppfølgingsinnlegg dagen etter, men når jeg så de mange sterke reaksjonene følte jeg det var på sin plass å skrive det i full fart allerede samme kveld. Les oppfølgeren, “Når man tramper i kattesanden” HER.

 

Grunnen til at jeg ønsker å be om unnskyldning er ikke fordi jeg mente, og fortsatt mener, at katter burde gå på do ute, men fordi jeg ser at mitt første innlegg, hvis man legger vrangviljen til, kan bidra til en “bruk og kast”-holdning av dyr. Det er en holdning jeg overhodet ikke har og for alt i  verden ikke vil fronte. Det var naturligvis heller ikke min intensjon med innlegget, men ser at mange har tolket det dit hen. Det må jeg bare ta til etterretning.

Det er på det grunnlaget jeg beklager, ikke enkelte fullstendig rabiate kommentarer fra voksne mennesker, men det får stå for deres egen regning.

 

Jeg har i hele mitt liv vært glødende opptatt av at dyr, både de vi spiser og de vi har i hus, skal ha det bra og bli behandlet både med verdighet og respekt. Det vet alle som har fulgt meg en stund. Det betyr ikke at jeg mener de skal bli behandlet som mennesker, for det er de ikke, men de skal leve gode liv.

 

Det sies at jeg er en offentlig person og at jeg burde tenke meg om før jeg poster noe. Jeg har overhodet ingen intensjon om å bli tannløs for å bli likt av alle, men jeg beklager oppriktig for at jeg kunne tolkes dit hen at katter ikke er verdig livet bare fordi de tisser inne en gang i en saccosekk. Det mente jeg virkelig ikke. Unnskyld.

 

Og, trodde dere virkelig at jeg vil Datter så vondt? For ja, hun betyr mye mer for meg enn katta, og det beklager jeg ikke!

 

Alt godt!
Kokkejævel

 

 

 

30 kommentarer
    1. Uansett hva du vil skrive om i nye blogginnlegg, skjemt eller alvor. Ditt sanne deg vil skinne gjennom. For alltid.

    2. Kjærleik er å elska.. kjærleik er å elska alt som lever.. en maur, ei ku.. alt som lever. Ett menneske som hater katter, har ikke skjønt hva kjærleik er.. tenker jeg

    3. Kjære Kokkejævel evt Asbjørn -æ har fire katte og to hunda (det e dem to som berge mæ fra å være thecrazycatlady). Æ flirte så æ skreik. Æ så overhodet ikke nåkkasomhelst i innlegget ditt som kunne krenke en dyrevenn -men jammen klarte nåen å finne nåkka likevel. E det ikke borti h@#$4&el $@@4vete at man f@23 en ikke kan apes med sæ sjøl en gang, uten at folk bli krenka på dine vegne. Det e KLART du har ei enorm påvirkningsmulighet,siden du har så mange følgere -men ikke begynn med nåkka grotesk selvsensur. Det som gjør at æ les innleggan dine(og ingen andre bloggera), e den salige samrøra mellom humor og alvor, komedie og tragedie -akkurat som livet sjøl. “Den der kun tar spøk for spøk,og alvor kun alvorlig -han og hun har faktisk fattet begge deler dårlig “(Piet Hein ). Hold fram som du stevner, halvgamle mann. Det e derfor vi følge dæ.

    4. Det er ikke bruk og kast, det er dyrevelferd! Katter som pisser inne er dessverre doomed, sånn er det bare. Det er vel kulturen for det. Jeg elsker katter, men dyr som lider/er syk/ skrøpelig skal få slippe. Det er jo dyreplageri å fære til dyrlegen å operere og spjelke og alt tull. Dyr skal få slippe. Det er snakk om dyrevelferd. Høres vel ut som en psykopat, som mener noe sånt. Men, vi mennesker rår over dyra, og deres velferd.

    5. Noen vil alltid «misforstå» uansett. Det er ikke alle som behersker sarkasme eller ironi heller 😉 Det er faktisk lov å komme med noen hjerte-sukk, uten at alt skal tas bokstavlig.

      Vi alle burde øve på å være raus med hverandre. Kanskje det flotte ordet RAUS burde få sin renessanse. 🤓😋🤗😊

      Ha en super dag videre!
      Fortsett å skriv som du gjør 😉👍

    6. Vel Kokkejævel – noen av følgerne dine er kanskje ikke fra Nord-Norge og igjen: språket vårt er både fargerikt og full av sjølvironi. Da er det kanskje litt lett og misforstå poenget med tekster og innlegg. Ha en super førjulstid både med Katta, Dattera og Kjæresten 😍

    7. Ironi og den nordnorske talemåten skjønner ikke alle tydeligvis 🤣🙌
      «Oppfør dere i kommentarfelte»
      God jul til dere og katta.

    8. Ironi er noe dritt for de som er ute etter og finne noen og ta for det minste lille 😅
      Antall dommere vokser for hver dag på Internett, selv de uten skolegang.
      Jeg reagerte ikke det minste på det aller første innlegget om katten.
      Synd man må legge seg padde flat for sånne ting.

    9. At du lægg dæ paddeflat, e væll å bra!🤣
      Godt førr ryggen, værtfall! 🤣
      Du roa sekkert levvra tell nån, som itje klart sjå heilheta i innlægge.
      Vær så snill, itje bi roli i gemyttan!
      Skriv fra hjerte å levvra di.
      Fortsætt me d !
      D e d Æ digga me bloggen din..
      Å du e dn eijnaste bloggern æ følg..👍
      Så æ håpa du itje bi skeptisk tell å vær dæ shøll!!
      Peis på! Å ha en fin kveld..👍👍

    10. Det var et flåsete innlegg ja. Ikke minst “Du vet hva dette betyr”-utsagnet, med påfølgende gråt.
      Men du har jo rettet opp i det nå -x mange. Så det har nå generert klikk og oppmerksomhet hvertfall🙄

    11. Kjære deg, jeg syns ikke du har noe å beklage. Har selv flere dyr og må ærlig innrømme at jeg kan ønske dem dit peppern gror innimellom når de har bitt sund ledninger, skvetter inne samt klort sund et møbel eller to. Jeg kan også si det høyt, også i nærheten av mine barn og de vet så inderlig godt at det aldri kommer til å skje. Jeg vet hvor godt Maria har det , og jeg er heller ikke i tvil om at hun er høyt elsket. Dere ordnet med besøkshjem helga dere var i Oslo, hun overlates aldri til seg selv. Syns det er trist med de kommentarene der det lires av seg ukvemsord og du har sikkert erfart at det ikke er så lurt å blogge i frustrasjon. Jeg skulle ønske alle kunne fått sett og opplevd den flotte fyren du er, stå på videre og del av gode og onde dager. Ble for øvrig nesten lurt til å spise oreokjeks med tannkrem i går, det er flere ramper enn Alvin hos deg.

    12. Herregud, nettrollene herjer👎🏻 Trodde virkelig folk har skjønt ironien i det du skriver😊 De som trodde du skulle avlive katten i dag pga et uhell inne skjønner ikke mye😘 Tok jo helt av med hets på det innlegget… stå på videre du, vi følger deg fortsatt🎅🏼🎄

    13. Går nok bra det der, men virka litt kynisk i går, men no har du skrevet flere innlegg med unnskyld, å det trur æ vi fleste har godtatt, i allefall æ. Ha en superfin kveld 😍

    14. Noen menneska e virkelig hårsår og tar alt i største alvor. Synd i dem egentlig.
      Fortsett å skriv som du gjør, vi e mange som like det sånn. De få som ikke liker det, kan vel la være å lese (men det klare dem ikke, for dem syns nok det e bra, mye av det du skriv) 😊
      Ha en strålende (ikke kattetiss-stråle inne) kveld 😊

    15. Hei Kokkeljævel 😊
      Æ har lest di fleste innleggan dine på bloggen, å æ va med å dele det innlegget om å oppføre sæ i kommentarfeltet.
      Æ e katteeier sjøl, å forgude begge kattn mine. Uansett ka dæm ødelegg, så rydde æ opp å går videre.
      Det første innlegget dett i går, fikk mæ t å vurdere om det va verdt å følge dæ videre, om æ sku skrive det som poppa opp i haue først, eller om æ sku vente å se å tænke litt.

      Æ har tenkt på Maria heilt sia æ leste om sakkosekken. Men roa mæ godt ned nu når æ ser at du skjønte for et hælvette du laga. Æ hadde jo i tillegg lovd å oppføre mæ i kommentarfeltet, (å d skal æ fortsette med) men æ håpe vi slæpp å lese om avliving av katt.

      Ser du e full av anger for innlegget som kunne tolkes alle veia. RESPEKT! Du har bedt om unnskyldning å den godtar ihvertfall æ 😊

      Ønske dæ all lykke tell me å få Maria t å skjønne at ho må tisse ut. Evt lære sæ å bruke toalette sånn som vi menneska gjør.

      Ha en fin dag, å fortsett gjerne med god underholdning 👍🏼

    16. Syns innlegget var helt «etter skjema», en kar fra Nord-Norge med fargerikt språk!! Og slutten din på innlegget sier det meste. Så fortsett som du stevner…..

    17. For ei nydelig pusi ❤
      Har hatt katt nesten hele mitt liv, t.o.m. to i slengen 😸🙀 og de skjedde små uhell av og til å irritert blei æ å og det lov.
      Du er hjertego og snill både med tobeinte og firbeinte det æ sikker på , ha en fin kveld 🌹😁😊

    18. Syns ikke du skrev noe så ille. Opp med hodet du raske gutt, du stå han vel av. Ha en fin kveld i lag med dine kjære.🤗🤗🤶🎅🎇

      1. Syntes ikke det du skreiv va nåkka ille, så skjønne ikke oppstyret? 🙄 uansett, håpe du får en super dag med dine kjære 😊

    19. Støtter deg 110% på at katter skal gå ut å tisse 🙂 Men du må fan ikke forandre deg,snakk/skriv fra levra 🙂

    20. En gang kom eg til å skrive at eg skulle gi bort den glupske katta mi ( som eg hadde kjøpt fra dyrebeskyttelsen) , men fisken ( katta ville bare ha fisk fra nord-Norge. Eg bor ikke i nord- så hadde egen transport på kattefisk) fikk de ikke med på kjøpet og måtte derfor betales for…
      kan jo tenke kossen det gikk til…

      Så man må passe på sine ord ja.

      Selvfølgelig ville eg ikke gi bort en katte som eg hadde redda…

    21. Var nok mange som ble både glad og lettet no👍. Eg har no aldrig trudd at det du skrev var seriøst,bokstavelig ment😉. Men så e jo eg å en ekte nordlending som kan skille litt mellom skjemt å alvor😆. Du må for all del fortsette å skrive rett fra hjertet å levra😍. Min far hadde et godt ordtak. Han brukte å si,eg trur på alt. Nåkka trur eg e sant å nåkka trur eg e løgn🤣. Ha en fortsatt flott advent med dine🤗

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg