Jeg vet rett og slett ikke hva jeg skal gjøre!

Jeg har vært redd for det hele tiden, for jeg vet hvor uendelig mye hun betyr for Datter. Det har gått bra så langt, helt til i går. Da var det vått i saccosekken, veldig vått. Jeg ble ikke sint, bare inderlig trist, for selv om jeg ikke liker henne noe særlig, så fyller hun huset med mening. For Datter.

 

“Du vet hva dette betyr?” spurte jeg henne. Hun begynte å gråte, for dette har vi snakket om mange ganger, og jeg har advart henne om det. Katter som tisser inne er enten syke eller urenslige. Syke katter kan kanskje kureres. Urenslige katter finnes det bare en løsning for…

 

Jeg håper så inderlig vi slipper det siste. Det har vært så mye for henne de siste to årene. Mer enn dere aner. Jeg unner henne så veldig en katt hun kan komme hjem til. En som alltid er der. En å være glad i når verden er nådeløs og urettferdig. En å låse seg inn på rommet sammen med og stenge vonde tanker ute. En å flire og rase med. En å ta seg av. En å være glad i.

Jeg syns dette er så vanskelig, men vi kan jo ikke ha en katt som driver å tisser inne. Hun er kastrert, så lukter ikke særlig når det er ferskt, så vanskelig å oppdage også. Jeg syns det er så ekkelt, og så usigelig trist.

 

Vi har besluttet å gi henne en sjanse til. Kaste henne ut oftere. Gjør ikke meg noe, liker henne best når hun er ute, he he. Nei, jeg vet ikke, håper så underlig at dette bare var et engangstilfelle, men jeg vet vel egentlig at det neppe er det. Og da må hun, ja da må hun rett og slett bort. Livet er brutalt, men dette unner jeg virkelig ikke Datter nå like før jul. Ikke etter jul heller for så vidt.

Hva hadde du gjort?

 

PS! Katta er halvannet år gammel og har så vidt jeg vet aldri gjort dette før. Ikke en gang da hun var kattunge, men da Kjærest og jeg var i Oslo bodde hun hos Datter og der hadde hun kattedo. Mulig hun ble “fin” på det der. Det er ikke særlig kaldt ute nå.

 

EDIT: Etter ekstremt sterke reaksjoner på denne bloggposten måtte jeg skrive en “oppfølger”. Les den HER

Skrev et tredje innlegg like før jeg gikk og la meg. Kan jo ikke ha på meg at jeg ikke tar meg av dyrene mine, for det gjør jeg. Les om det HER

 

 

Kokkejævel beklager!

 

86 kommentarer
    1. Hei!
      Vår katt er en veldig fin, renslig katt som aldri har gått på do utenfor kattedoen sin eller utendørs. Vi var derfor veldig overrasket da han en dag rett og slett stod oppå oss i sengen og tisset på dynen vår mens vi sov! Herlighet… Vi tok kontakt med dyrlegen, og det viste seg jaggu at Pus hadde en slags urinveisinnfeksjon og veldig vondt, og dette var altså hans måte å si fra til oss om at han trengte hjelp. Han er så god, og så flink som sier fra SÅ tydelig, hehe, så vi kunne hjelpe ham <3 Etter en tur til dyrlegen og hjelp med infeksjonen er han tilbake til den renslige katten vår som bruker kattedo eller går ut på do.

      Det skal også sies at katter kan bli sinte og oppgitte på oss mennesker en gang i blant – som jo er lov -, og da hender det at de nettopp tisser for å si fra til oss. En katt vi hadde da jeg var yngre pleide av og til å tisse i reiseburet sitt hvis det ble for mange reiser etter hverandre, som han ikke likte – i ren protest! Dette var vi ok med, for vi visste jo at det var vi som egentlig var kjipe mot pus som tok ham med oss på alle mulige ferier, mens han bare ville være hjemme og slappe av. Og han skjønte jo slett ikke hva det var med togturer og tuneller og bilbråk osv, og hadde det ikke bra. Det var en protest rett og slett, og vi vasket buret og ham, og passet på at han da fikk ro i noen dager etter det – og da var han god, og renslig og flink igjen 🙂

      Ta en prat med dyrlegen, de kan sjekke om det er noe med helsen, og gi deg gode råd.
      Lykke til!

    2. Katte skal ut på dass. D e no vel virkeli ikke nån som trudde at mann mente de greian helt alvorlig? D her e jo en blogg.

    3. Saccosekk høres for katten ut som sanden i kattedo. Min tidligere katt gjorde det samme, men bare i saccosekken🙈😃
      Den er nok ikke syk😃😃😃

    4. Stakkars katt som bor hos deg!! Kjøp en kattedo, tenker du å avlive katten? Virker som det er det du antyder.

    5. Nå først har æ lest denne bloggposten. Jøssenavn, no har du virkelig stellt dæ godt til 😱 Her va det mange som fikk ut mye eder og galle.
      Æ må no si at æ tolka det nu ikke dithen at du sku storme til dyrlegen å avlive.
      Har selv hatt, eller rettere sagt, mine barn har hatt katter(og hund) i oppveksten. Jeg er nemlig heller ikke noen stor katteelsker. Kattedo inne hadde vi kun i perioden de var kattunger, ellers var de ute på do, hele året! En kastrert hankatt begynte m å tisse i saccosekk, å det ballet på seg, til slutt pisset han overalt. Han ble avlivet til slutt, å det har jeg ikke det minste dårlig samvittighet for, hverken da eller nå 30 år senere! Har alltid sagt til barna mine, prisen vi betaler for å elske, er sorg. Å det har blitt noen tårer oppigjennom årene. Barna mine er i dag voksne, og har både katt og hund. Og jeg, jeg har “bare” hund 😊 Kattene var for barna, det var og fuglene, kaninene, akvariet, hamsteren……..

    6. Ring dyrlegen og få resept på antibiotika for urinveisinfeksjon før du begynner med kattedo inne, vanlig at katter får urinveisinfeksjon 😊

    7. Vår katt gjør det samme hvert år. Den har da urinveisinfeksjon. Har vært så irritert på katten og tenkt det samme som deg . En antibiotikakur så er det over . Ta den med til veterinær.

    8. Kan rett å slett være urinveisinfeksjon! Ta henne med en tur til dyrlegen! Ellers er jo kattedo inne en fin ting😄 Hadde en mons som ble 15 år, og han var for pysete til å gjøre fra seg ute på vinteren, så vi måtte ha do inne til han!

    9. Hei. Alle katter må ha en do inne. Har ei som tisser litt her og der selv, og det første jeg gjorde da jeg oppdaga det, var selvfølgelig å ta henne til veterinær, Når dyr blir syke eller endrer adfærd, må de til veterinær, enkelt og greit. Mi er frisk som en fisk, tisser fortsatt litt inne innimellom, men jeg avliver ikke et friskt dyr av den grunn. Veterinær først, do inne til katten og så lever dere lykkelig i mange år framover. Tips som fjerner lukta: Vaniljesukker, omo color og eddik, gjerne sammen i ei bøtte vann eller i vaskemaskina. Omo color i forvask, vaniljesukker i hovedvask og eddik i skyllekammeret. Lukta forsvinner, jeg lover.

    10. Bare et tips til alle som mener at katten må/kan ha infeksjon i urinveier. Katter kan også urinere pga. Trass for noe. Feks. Om eieren har vært borte over lengere tid, at den får tilsnakk osv. Trenger ikke å være grunnet sykdom bestandig!

    11. 1. Ta katten til dyrlegen og sjekk helsa
      2. Kjøp Feliway, kattehormoner, i tilfelle katten er stresset.
      3. Kjøp en kattedo.

      Katten kan være stresset, syk eller redd for andre katter. Om så katten har blitt “fin på det” så er det en enkel løsning å kjøpe en kattedo. Du får også kjøpt slike med åpning på toppen, så det ikke blir så mye søl.

      Jeg håper dere gir katten en reell sjanse og eventuelt heller prøver å gi den bort enn å avlive, ettersom katten ikke gjør dette for å være slem.

    12. En katt som tisser inne har enten urinveisinnfeksjon, noe som sjekkes med en urinprøve hos dyrlegen og kureres med 1 ukes antibiotika. Eller så har det skjedd noen forandringer i hjemmet som katten protesterer på, og gi den et innedo er et enkelt og billig tiltak.
      Om katten ikke er kastrert kan kastrering hjelpe på dette problemene.
      Og avlive katten før tiltak er gjort er en trist løsning for alle parter.

    13. Dårlig stil å redigere innlegget så det ser ut som om avliving ordinært ikke var på bordet. Skjønner godt jentungen griner når det er snakk om å drepe vennen hennes fordi den har vanlige kroppsfunksjoner og mangel på do. 👎

    14. Amazon selger Clumping cat litter som tar bort lukt. Dere trenger en plastikk boks med litt høye kanter. Resten tar katta seg av, du vet de er renslige husdyr.Og de holder huset og området reint for rotter og mus.🐭🦁🐻

    15. Vår katt begynte og tisse inne spess om vinteren. Viste seg at hun hadde problemer med nyrene så her ble det avliving og var ikke noe igjen og redde desverre… 😩

    16. Hei
      Du MÅ ha kattedo inne:)
      Katter er ekstremt renslige så enten er det UVI men anbefaler på det sterkeste kattedo inne.:)
      Det må alle katter ha tilgjengelig.

      1. Jeg har hatt katt i 42 år, så det må de slett ikke. Skal til dyrlegen i morgen og sjekke om det er noe medisinsk, men tror det er snekkerene.

    17. For en ufølsom og hard måte å reagere på! Ble rystet her.. ingen årets nordlending eller jovial fin fyr i mine øyne lengre. Makan!

    18. Vi har akkurat samme utfordringen. Vår katt har vi aldri fått helt renslig til tross for at den nå er fire år. Vår får ALDRI lov til å være inne alene, gå alene på loftstua osv. Det er heller ikke aktuelt med kattedo. Vi har løst dette med at vi kjøpte det minste hundehuset vi fant ( felleskjøpet tror jeg). Der har vi hengt opp en rørvarmer ( fra biltema tror jeg). Der blir det lunt og godt og han sover der inne når han ikke velger å sove i skogen e.l plasser. Han er jo mye ute, og får en vanvittig tykk og god pels på vinteren ( sikkert 2 kg lettere på sommer🙈).

    19. Kattedo inne er løsningen. Vår gamle katt var innepus fra oktober til mai. Katter er ikke skapt for kulde,og vil helst være inne. Tlgang til rent,og luktfritt do . Katter er renslige dyr ,og liker ikke å gå i skitten kattesand.
      Sjekk at pus ikke har urinveisinfeksjon.

    20. Bra kattedo INNE! Det kan løse problemet. -Om ikke den vakre pusen e syk, eller det e nåkka som stresse ho… Katter tisse som regel ikke inne uten at det e en grunn… Har dåkker kattedo inne, kan det være at det må byttes sand, renses oftere, eller kanskje bare plassere den et anna sted, der katta kommer til, og får være i fred. LYKKE TIL!

    21. Kattedo inne på vinter ble løsningen her i huset- kattene liner seg best inne i varmen😉 ikke avskriv en god kompis så fort🙈

    22. Dette er vel det mest idiotiske jeg har lest. Skaffe seg en katt man ikke vil ha, for deretter å kverke den pga ETT uhell innendørs? Det er faktisk lov å tenke seg om en gang eller to før man skaffer seg et dyr. Årets nordlending? Think not..

    23. Du kvitter deg vel ikke med katten for at den har tisset inne én gang?? Det er ditt ansvar å passe på at katten enten tisser ute eller å skaffe en innedo til katten. Hallo

    24. Da jeg leste om at du hadde skaffet katt i et tidligere blogginnlegg trodde jeg jammen at det var ironisk skrevet og at du innerst inne var glad i den lille pusen, at hjertet banket varmt når du så henne. Tenk, et lite dyr som er totalt avhengig av dere, som elsker dere og viser det på sin måte.
      Nå vet jeg ikke lengre, blogginnlegget ditt nå får meg til å tenke på at du allerhelst ikke vil ha noe med henne å gjøre og bruker tissing som unnskyldning for å bli kvitt henne. Det er bare din datters kjærlighet til henne som får deg til å tenke deg to ganger om. Det er trist å lese for oss som ser pusen som et lite individ med følelser.
      Hvis det nå er sånn at pusen bare får frem trasige følelser for deg, så omplasser henne til et hjem som vil pusen vel og elsker henne, pusen fortjener faktisk det beste fra matfar!
      Hvis ikke så følg rådene som nesten alle skriver, dyrelege og kattedo.

    25. Du trua nu vel ikke mæ å avlive katta når den bare har tissa inne en gang???
      Hærlighet,snakk om å ha lite respekt for dyret🙄😡

    26. Du trua nu vel ikke mæ å avlive katta når den bare har tissa inne en gang???
      Hærlighet,snakk om å ha lite respekt for dyret🙄😡

    27. Jeg håper virkelig ikke du er så hjerteløs at du i det hele tatt vurderer å avlive en katt fordi dere ikke har kattedo.. Katter er tamdyr og skal man ha katt bør man kunne leve med å ha do inne til den (en annen fordel med do inne er at du slipper at katten driver og går på do i naboens blomsterbed eller ungenes sandkasse). I tillegg er urinveisproblemer som uvi en hyppig årsak for tissing inne. Håper du tenker deg godt om, for dette innlegget var trist å lese.

    28. Det er nok best dere får kattedo, mange katter liker ikke å gå ut når det er kaldt. Jo eldre dem blir, jo mer kresen blir dem. Forresten kan katta også ha fått urinveisinfeksjon. Hvis det ikke hjelper med kattedo inne, så få undersøkt om det er en urinveisinfeksjon ute å går. Lykke til, og håper dere kan ta vare på den fine katta.

    29. Har erfart at saccosekk og katt ikke er en god kombinasjon. Hold katta og sekken adskilt. Problem løst. 🥰

    30. Katte dø inne, så slipper du å ha avførings klumper overalt ute, de trives ikke når det er kaldt og snø, kattedør som er koblet opp mot shippen til den, så kommer ikke andre katter seg inn døra, håper det ordner seg🤞

    31. Kjenner jeg er veldig skuffet over å se dette innlegget fra deg, men man kan kanskje ikke være oppdatert på alt – til og med ikke om det gjelder dyrevelferd.

      For det første er ikke katter skapt til å så inderlig vel tåle den norske kulda, så de vil gjerne ikke ut på vinteren, spesielt ikke når de har lært at eieren liker den best ute og at det dermed ikke er en prioritet å slippes inn igjen. Katter er ikke idioter, de setter seg ikke i en smertefull og tilsynelatende utrygg stasjon med vilje gjentatte ganger.

      Dette kan komme som et sjokk også, men katter har altså ikke uendelig store blærer, men et vanvittig stort behov for både vann og regelmessig vannlating så de ikke får akutt nyresvikt i en alder av 3. De har med andre ord behov for å kunne gå på do.

      Så vi kan slå fast med at å kaste katta ut i timesvis og på natt er inhumant. Å ikke la den gå på do er også inhumant. Hva med en innedo, som du til og med selv sikkert setter pris på når blæra sprenger midt på natta?

      Det er også fullstendig mulig at katten har UVI, de tisser gjerne på myke underlag da.

      Å true med avliving av et dyr fordi du ikke har gjort deg inneforstått med behovene til det dyret før du gikk til anskaffelse av det er en skam. Evner du ikke å ivareta katten så gi den gjerne til noen som evner å gjøre det, men å drepe den fordi du i dette tilfellet har vært heller ignorant er sykt. Både ovenfor katten og datteren din.

    32. Dette syns jeg er tåpelig. Skaff kattedo eller slipp henne ut oftere. Å avlive et friskt dyr er toskete bare fordi det ikke kommer seg på do. Og bruker du klorin etc til å vaske med blir det bare værre. Jeg hadde respekt for deg med allt du har vært gjennom,men dette likte jeg ikke

    33. Du overdriver nå?! Et uhell er ikke i nærheten av å tenke avlivning. Du har fått mange, gode tips over her ser jeg👍🐈

    34. Avlive en katt fordi den har tisset inne en gang? Du burde skamme deg. Til tidd forsvar ser det ut til at du had null kunnskap om katter. Om du ikke har kattedo inne kan du bare skylde deg selv. Du burde uansett ikke ha ansvar for dyr i ditt hjem når du tenker å ta livet av en katt fordi den tisser inne en gang. Det er alltod en løsning for urenslige katter, de kan godt bli renslige igjen med riktig fremgangsmåte. Urenslige katter er det bare en ting å gjøre med? Ja, gi dem til noen som aner noe om katt og som elsker katten. Har koset meg med innleggene dine til nå, men dette var utrolig ufint. Mister en leser.

    35. Mine tissa også i sakkosekk.. tror den minner dem om grus?
      Kast sakkosekk og kjøp kattedo. Husk at katter (selv om de har pels) opprinnelig er tilpasset middelhavsklima. Har en katt som går ut hele året, den andre nekter om det er minusgrader.

    36. He he du måtte våge å ta livet av dyret !!! Ser du har fått mange gode tips, regner med du prøver ut alle før du prøver å tenke samme tanke en gang til 😏 og så syns jeg det var veldig ulik deg å tenke sånne tanker, må være noen som har hacket deg 🤔 💘 for katten

    37. Hmmm..
      Kattedo inne med minum 7- 8 cm klumpesand inne gjennom hele vinteren.
      Sjekkes for uvi….
      Katter er ørkendyr og fryser når de må være ute om vinteren.

    38. Katter er ikke som hunder, de må ha tilgang til kattedo hele året. Du får kjøpt kattedo med tak over og godduft luktende kattesand på felleskjøpet. Du får gi vekk katten om du synes dette er for mye. For galt å ta livet av en ung katt som er frisk men febrilsk trenger å gjøre i fra seg, men ikke har tilgang på do!
      Katter er glad i varme og som regel gjør de bare fra seg i kattedo på vinteren, men på sommeren bruker de den nesten ikke.
      Hilsen katteeier.

    39. Unnskyld meg..men en katt skal da vel ikke dø selvom den tisser inne..blir det samme som å ta livet av ungen din hvis den har et uhell det🤬😡 Makan til uvitenhet! Katten har mest sannsynlig krystaller/urinveisinfeksjon..den MÅ til dyrlege! Har man skaffet seg katt så tar man ansvar for den også! Regner med at du har kattedo inne?!

    40. Sakkosekk ut.. kjent at enkelte katter kan mistolke det som sand, så andre sjanse. Hvis fortsatt problem; dyrelege for vurdering, deretter tredje sjanse. Ev kattedo inne nå på vinteren..

    41. En katt tisser i en stol fordi den enten har uvi, eller ikke har andre muligheter. Katter bør ha do inne på vinteren. Den bør også bli sjekket for uvi, altså urinveisinfeksjon. Mange får det på vinteren, det er smertefullt og de mister kontroll på blæra. Det er lett å kurere. Men, igjen, først og fremst inne do med sand. Trist hvis datteren din mister katten sin pga noe sånt som er enkelt å fikse.

    42. Vi har en pus på 14 år, og vi har innedo året rundt. Om sommeren tisser han ute, nå bruker han innedoen hvis det er mye snø og kaldt ute. Jeg ville tatt pus med til dyrlegen, for å sjekke om det er noe som må behandles.

    43. Du må la henne få tilgang på kattedo inne! Så lenge hun ikke har det så er det faktisk ikke hennes skyld at hun har hatt et uhell, men din.
      Når hun får do inne så må du huske å tømme den jevnlig. Katter liker nemlig ikke å gå på møkkete doer. Hvis da katten har en ren do tilgjengelig og gjør fra seg andre steder så bør du ta henne med til dyrlegen for å sjekke om hun er syk.

    44. Hvis den har tisset inne 1 gang er det ikke så ille, ser flere skriver at saccosekk er en gjenganger til hva katter liker å urinere på. Hjemme hos oss har hannkatten vær urinert på dyna mens samboeren min lå under😂 Det vi gjorde det (med samråd av dyrelegen) var å smøre katten inn i urin, de er veldig renslige så dette var ikke veldig populært!

      Må sies at vår katt urinerte hjemme i flere måneder (bestandig i sengene eller klær) uten at kattedo eller annet råd fungerte. Men å gni katten i urin sin fungerer bedre, heller det enn avlivning da vi alle er glade i han. Håper det blir bedre🙏🏻

    45. Har samme erfaring med sakkosekk og katt. Sakkosekkken ble kasta, katta ble værende.
      Ellers ville æ hatt do til den inne.

    46. Synes det er fælt å lese at du tar en lettvint måte å avliver katta. Om du ikke er glad i katter burde du ikke ha skaffe dæ en bare fordi dattra din vil ha. Det er et levende vesen som fortjener og komme til noen som vil ha den.
      Etter dette innlegget er du definitivt ikke årets nordlending!

    47. Kattedo. Finnes ikke lukt fra den med spesialsand. Vår katt tisser inne ( gulv osv.om den ikke er byttet på, så det gjøres hver 2 dg. )Kanskje det er for kaldt at hun ikke vil ut og derfor tisser inne.

    48. Saccosekker er veldig fristende å tisse i for katter da dette virker som noe som de på en måte får gravd ned i…. Mine katter har aldri tisset inne, men om saccosekken er lett tilgjengelig og nøden er stor så har det vært noen uhell i den. Om det er bare den det har skjedd uhell i så er det nok ikke på grunn av at katta er urenslig.. gjem den vekk på et annet rom når den ikke blir brukt.

    49. Nå er du vel litt i overkant dramatisk? Sakkosekken nevnes av noen, kast den ut. Og har du virkelig ikke kattedo inne? Dersom katta ikke kan gå fritt ut og inn er det vanskelig å holde seg – selv en katt kan vel bli nøden? Vi tar ikke livet av kjæledyra våre før “alt” er prøvd, gjør vi? Jeg heier veldig på deg og dine, men datteren din har jo hatt en svært tøff tid – du sier det jo selv! Da er ikke dødsdom over katta noe å ta opp før du har sjekket ut hva som kan gjøres! Å skaffe seg et dyr handler om å ta ansvaret for det, og avliving skjer når dyret er sykt eller for gammelt. Ett “uhell” er ikke nok, sorry!
      Lykke til, dette finner dere ut av 🙂

      TIPS kan du for eksempel finne her: http://dyrlegenettet.no/katt/nar-katten-tisser-inne/

    50. Inn med katte-do!
      Ut med “Dritt/Piss-Sekken!
      Funke Garantert!
      Dvs: Ut med Pappa😬 Ikke katta🐱

    51. Aller først ta katten med til veterinæren for å utelukke urinveisinfeksjon, problem med blære og nyrer. Og så en kattedo inne og ut med saccosekken. Er den først tisset i, SÅ sitter lukten der og ‘uhell’ vil skje på nytt.
      Lykke til og gi katten en sjanse

    52. Huff.Katter som begynner å bli gamle gjør sånt.
      Er den ikke gammel e det lurt å besøke dyrlegen.
      Klart ho e glad i katta.De er fine dyr.bli glad i dem.
      Håper det ordner seg.om det ender ille e det lurt at ho får ny katt.

    53. Ville DU likt å gå ut og tisse midt på natta i mange kuldegrader kanskje?? Nei nettopp. Kattedo inne SKAL man ha.

    54. Kattedo inne. Men de tisser/skvetter gjerne inne hvis de har urinveisinfeksjon. Ordnes med en tur til veterinær, -da får hun penicillin/antibiotika) for katter er normalt sett svært reinslige, pluss det faktum at de ikke viser at de har vondt noen sted.

      Har levd med kastrerte katter siden jeg var født for snart 30 år siden 🙂

    55. Ut med saccosekken!
      Inn med kattedo.
      Katta til veterinær og sjekkes for urinveisinfeksjon!
      Saccosekker ligner på kattedo (lyden), så det er naturlig for dem å tisse i den…

    56. Ikke noe morsomt når dette sker, men løsningen er kattedo…
      Jeg har alltid en stående men kattene bruker den kun på vinters tid. Dette er den enkleste måten. Veldig greit så slipper katten å ut npr det er sprettkaldt😊 Lykke til med pusen. Viktig at jenta ikke mister den også 💕

    57. Sjekk før UVI også skaff den sand! Du vet at katter i utgangspunktet er er ørkendyr, å ikke tåler spesielt mye kulde? Katten her bruker ikke kattedo på sommeren, men slutter å gå ut så fort det blir kaldt.

    58. Kjærligheten til et dyr vil alltid være sårbar. Sånn er livet vårt her på jorden. Vi har et ansvar, og du og Datter har hatt samtaler om dette. Hjertet blør for dem vi elsker, også for dem med fire poter. Håpet er jo å ha friske Pelsklinger, men om dyret ikke har et godt liv, grunnet sykdom og plager, da må vi mennesker ta vårt ansvar. Samtaler med veterinær vil ofte gi svar. Lykke til med avgjørelsen. Både Far og Datter vet godt hva som er riktig. Tenker på dere, hilsen fra Finnskogen. ❤🌷

    59. Det finnes mange fine kattedo 😊 Selv har vi et som er «lukket» og vi bruker sand med lavendelduft, og nei, det stinker ikke lavendel i hele huset, men den gjør at det ikke lukter noe som helst om katta gjør «stort eller smått» og når jeg tømmer – ja da lukter det lavendel 👏👏
      Anbefaler kattedo på det sterkeste – alternativet ditt «koster» så endelig mye mer 💔❤️

    60. Katten vår brukte min datters saccosekk som toalett en periode, tok litt tid før vi oppdaget det så saccosekken måtte kastes…! Hun har aldri tisset andre steder! Kast ut saccosekken og kryss fingrene😻!

    61. Har kattedo inne hele året. På sommeren blir den nesten ikke brukt, men på vinteren blir den brukt endel. Katter er ikke glad i å ut på vinteren, å skal ikke være mye ute heller da de tåler kulde dårlig. Med kattedo inne slipper du at katten tisser andre steder, å den kan være inne lenge om dere ikke er hjemme. Lykke til☺️

    62. Har og hatt katt som tissa i saccosekk 😬.Men var kun på den. Så ble saccosekken som ble uthiva 😅

    63. Det ser jo ut som en kattunge det der. Da er tipset at du skal ha eske med kattesand hun kan gjøre fra seg i,og etterhvert flytter du esken nærmere og nærmere utgangsdøren,og til slutt ut på trappa. Slik blir katten vant til at den skal ut å gjøre fra seg. Jeg har hatt katter i mer enn 40 år og har alltid gjort det slik. De må jo læres opp 😊

    64. Jeg skal si deg akkurat hva jeg ville gjort, og som en hvilken som helst kattegruppe på face vil si: ta katten med til dyrlegen og få sjekket for urinveisinfeksjon. Det er mange grunner til at katter kan få det, at de er blitt skremt, har frosset osv. Få dyrlegen til å ta en skikkelig runde prøver. Godt mulig dette kan kureres. I mellomtiden foreslår jeg å skifte sand i dokassa så den er helt ren. Lykke til – håper pus blir bra!

    65. Har erfart at katter liker å tisse i saccosekker. Antar de tror kulene i sekken er sand, og således en naturlig sandkasse 🙂 Jeg fjernet saccosekken og problemet var løst. Lykke til 🙂

      1. Jeg hadde det samme problemet med mine ,jeg fjernet sacosekken og problemer var løst.Men ville vurdert en kattekasse på vinteren jeg har det til mine

    66. Har ei som begynte å gjøre både det ene og det andre inne. Trur vi løyste det med å ha en kattedo inne no på vinteren, vise seg at ho hold seg ute når det e kaldest. 😂
      Men har også sagt at neste gang blir siste gang.

      1. Words!! Unødvendig å tenke avlivning tvert pga ETT jævla uhell, virker som dette er “unnskyldninga” han trengte for å kvitte seg med katta! Enten har hun UVI eller så må hun få doen hun ble vant til på besøk, med seg hjem! Tenke seg til å ta så jævlig lett på livet til ei katt, er rystet!

        1. Og hva gir deg retten til å dømme en person?? Unnskyldning for å få avlivet katta?? Har lyst til å skrive i hvassere ordlag men skal la være. Aner jo ikke om du skriver dette av en grunn og kan unnskyldes. Aner heller ikke om du er en av dem som kom med andre beskyldninger etter dødsfallet til den lille.

          1. er det så rart at hun skriver dette da?
            Hvi det er ett uhell? Så skal katta avlives?
            Dette er jo et prakteksempel på at man ikke skal skaffe seg dyr, hvis man ikke akter å ta seg av dem.
            Han ville ha katt til jentungen. Fint!
            Men likevel må han som voksen la være skaffe katt hvis han ikke vil ta på seg ansvart som det medfører.
            Jeg har forresten ikke beskyldt ham for å drepe ungene sine! Selv om jeg mener han ikke skulle ha kjøpt dyr for jentas skyld, når han som voksen selv ikke vil ha katt.
            Når han ikke vil påta seg det snvaret som det i virkeligheten medfører.

      1. Katter er opprinnelig ørkendyr og forfryser seg lett og får uvi selv om de ser ut som vandrende pelsdotter. En kattedo løser mye når været ute er sprettkaldt/ mye snø..du kan jo selv stå med iskald snø og blæst oppi ballene og prøve tisse/ bommelom..ikke særlig behagelig.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg