Jeg sprakk

Det så lyst ut lenge, men klokken 16:13 klarte jeg ikke mer. Da måtte jeg bite i det sure eplet og ta de to siste morfintablettene som jeg hadde spart i fall det skulle bli skikkelig ille. Jeg skrøt jo i morges at jeg hadde vært morfinfri i 24 timer og jeg hadde oppriktig håpet at jeg skulle kunne klare meg uten. Dagen i dag har vist at nok var litt for optimistisk. Jeg må nok ringe legen i morgen å få en ny resept. Man skal jo kunne klare seg gjennom en hel dag sånn noenlunde.

 

Klokka er halv åtte og tablettene har ennå ikke virket skikkelig. De tok litt av toppen, men trolig hadde jeg ventet for lenge. Da klarer de ikke ta bort smertene. Sånn går det når man skal leke tøffing. Sola skinner og jeg ligger som et slakt på sofaen og ser på den.

 

Eller jeg ligger som et slakt på gatekjøkkenet og venter på maten. Ser jeg en benk så legger jeg meg ned. Her må alle muligheter for en hvil benyttes. Snusboksen dere ser er forresten nikotinfri. Har fortsatt ikke fått i meg noe nikotin siden jeg slutta for jeg husker ikke når.

 

Ellers er Datter kommet i hus. Derfor vi dro ut og spiste. Hun skal gjennomhulle ørebrusken i morgen sammen med noen klassevenninner. De tror det er kult og for alt jeg vet  er det det også. Jeg syns det høres vondt ut, men hver sin smak.

 

Hilsen Kokkejævel

21 kommentarer
    1. Har du forsøkt Neurontin?
      Samboer her gikk med stygg prolaps i månedsvis før operasjon, og det var de eneste tablettene som tok smertene (medisin mot nervesmerter). De er også mindre vanedannende enn morfin, og han ble ikke på langt nær så dårlig av dem – men det er selvsagt individuelt.
      Lykke til!

    2. Nå skal eg på ingen måte leke lege, men siden eg ser det er Oxinorm du bruker har eg en del erfaring med det. Et råd, basert på egne erfaring kan eg jo tipse deg om det muligens er en idé og bytte de ut med Oxicontin i steden for? (Oxicontin og Oxinorm er den samme medisinen) Hvis det er langvarige smerte du går med kan det være bedre om du er redd for økt forbruk. Oxicontin er depo, dvs du tar en tablett om morningen (+evn en ny på kvelden) og den varer i 12 timer uten at du på noen måte blir høy av den grunn. Den vil kunne ta toppene jevnt gjennom dagen. Hvis du f.eks skal gå med disse smertene til du “har tid” til operasjon kan jo dette være en løsning. Forbruket av Oxinorm kan øke ved langvarige smerter. Bare et velmenende tips som du evn kan drøfte med legen din. Vet hva dvs å leve med smerter så ønsker deg God Bedring og lykke til

      Vibbedille

        1. Bare en annen liten ting; Når det gjelder både Oxinorm og Oxicontin så skal du IKKE slutte med de tvert! De må trappes ned, hvis ikkje vil du både få mer smerter og abstinens- noe som også kan gi deg mer smerter.

          Vibbedille

    3. Heisan, ja sånn kan det gå.Har du forsøkt og legge is til smerte stedet? Isen hjelper med og forminske opphovning rundt smerte stedet som igjen tar bort trykket på nervene der og som igjen gjør deg smertefri.

    4. Jeg skjønner at du har et dilemma. Det er ikke lett når man vet at morfin er vanedannende, men så har man smerter som gjør at man ikke klarer å forholde seg til noe annet enn tanken på å få lindring. Ryggsmerter kan være sånn. Du har vært flink. Man må jo prøve ut grensene og gjøre disse er faringene. Sannsynligvis vil det være greiest å prøve å forlenge intervallene og kutte ned litt etterhvert, men jeg har litt tendens med å holde med de som sier at du må vurdere en operasjon snarest mulig. Lykke til videre uansett hva du velger å gjøre.

    5. Auda,😱😱😱 Er bare tull å «leke tøff» når man har så store smerter😱 Det beste er å ta pillene regelmessig så man slipper smertetoppene.
      Håper du får en bra natt😉

    6. Med sånne smerter (vet av erfaring) nytter det ikke å spille “tøff”
      Det gjelder å ta de pillene jevnlig, så unngår du smertetoppene.
      Og når smertene er så store, virker også medisinen der den skal, og ikke på “skolten”

    7. Uff, e d skuldra eller prolapsen som herjer med deg ? Har hatt prolaps og skulle heller gjennomgått en fødsel….forferdelig..føle med deg.

    8. Huff, ikke bra, føler med deg, vet hvor jæxxxxx det er å gå sånn. Tror du skal ta en telefon til nevrokirurgisk poliklinikk, og høre om mulighet å fremskynde op. Det er fullt lovlig å ringe dit, du har fått lovnad om op, men du har full mulighet å ringe å høre om tidligere time. God bedring 🙂

    9. Ingen poeng å være uten smertestillende, bortsett fra vist en skal ut å kjøre,men kan vel etter ei uke jevnlig bruk, vist en ikke blir for trøtt, få legen til å gi dispensasjon til bilkjøring🤔. Men er man tom så er man tom.
      Håpe du ikke får en for vond kveld🤞

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg