Jeg sto nede på jobb i morges og tok oppgjøret da telefonen plutselig ringte

Det kom veldig overraskende på og jeg hadde overhodet ikke ventet den telefonen i dag. Jeg visste jo den ville komme en dag, men ikke riktig så fort. Likevel ble jeg glad, herregud, nå skjer det liksom!

 

Så ble jeg redd. Gikk ikke dette alt for fort?

 

“Hei, det er fra radiografisk avdeling… (et eller annet)” Hørte ikke slutten av setningen. Trodde først det var en radiokanal som ville intervjue Tett mann, 43, Med Nesten All Verdens Plager, men forsto relativt raskt at det handlet om MR av hodet mitt.

 

Så bra! Da blir det MR, (eller er det CT?) (husker aldri forskjellen) (kunne googlet, men skal jo hvile mest mulig, he he 😉 ) av hjernen kl. 11:00 i dag, under et døgn siden jeg var hos legen. De tar det i alle fall alvorlig, så kan jeg naturligvis tolke også akkurat det både positivt og negativt.

 

Så får vi se. Går vel over helgen før man får resultatet. Håper i alle fall det. Hvis bildet er proppfull av helt åpenbare cyster så regner jeg med at han, for jeg vet det er en mann, ikke beskyld meg for å være sexistisk, sier i fra umiddelbart. Jeg foretrekker å vente til over helgen for å si det på den måten…

 

Nei, Kjærest har fortsatt ikke født. Hun ligger nede og sover i sengen for andre natt på rad. Jeg er så glad på hennes vegne! Hun har det ikke helt enkelt nå, men hun er ekstremt tapper. Heldigvis ble alt veldig mye bedre med Somac, men det er fortsatt fryktelig, fryktelig trangt der inne og det er egentlig bare en ting nå som hjelper skikkelig, og det er en vellykket fødsel.

 

Akkurat i dette øyeblikk kommer hun ut av soverommet faktisk. Det er i underetasjen og jeg hører hun går inn på do. Vi lukker aldri døren når det er nummer en. Jeg elsker henne helt vilt. Sier god morgen til henne. Får et eller annet uforståelig babbel tilbake. Jeg spør om alt står bra til, for høres ut som hun må spy, men hun sier hun bare er trøtt. Så lukkes soveromsdøren, hører det knirker i sengen, (eller rammemadrassen da, finnes jo faen ikke senger lenger) før det blir helt stille igjen. Tipper hun sover allerede om et minutt.

 

Der ble klokka ti og det er ikke morgen lenger. Normalt spiser jeg lunsj klokka ti, så ingen kan ta meg på å blogge nå selv om jeg skrev i går kveld at I morgen tidlig kommer jeg ikke til å blogge. Det er ikke morgen lenger, det er langt på dag.

 

Det “lyner” voldsomt der oppe og jeg skal ta det med ro i hele dag. Kommer bare til å stikke innom jobb for å “vise ansikt”. Viktig at kapteinen tross alt holder seg på beina. Og det gjør jeg. Skal bare slappe litt av i helga bare. Det må da være lov.

 

Hva er forresten “å slappe av”? Betyr det at man ikke skal gjøre noe som helst? Det får jeg ikke til. Gir meg bare dårlig samvittighet. Har alt for mye som venter til at jeg kan bare gjøre ingenting. Kanskje “å slappe av” for meg betyr at jeg skal gjøre noe hele tiden, men trene meg på å ikke bekymre meg for alt jeg ikke rekker. For jeg rekker aldri alt uansett.

 

Skal ikke bli filosofisk. Det kler meg ikke. Etter MR/CT så skal jeg i møte med en hemmelig kvinne. Ikke utroskap altså, men en av de svært viktige tingene som jeg ikke skriver om. Veldig spent på det møtet og hva hun har å si. Og, kanskje aller mest, hva jeg sier til henne.

 

Så blir det basseng på tidlig ettermiddag en times tid før vi drar i bursdag til en sykt kul fyr som heter Leo. Tror han blir åtte år, men er ikke helt sikker. Superonkel med klisterhjerne der altså 😉

 

Uansett, håper dere alle får en riktig fin helg hvor enn dere er i landet og livet! Jeg leser alt dere skriver til meg og setter pris på alt, men en av mine tiltak til å “roe ned” er å ikke svare på absolutt alle meldinger. Dere må ikke tro at det er fordi jeg ikke bryr meg, for det gjør jeg. Virkelig.

 

God helg!

Og god bedring til Kong Harald som opererer hjerteklaffen i dag!

 

 

 

 

 

 

27 kommentarer
    1. Du hadde nok blitt tilbakekalt visst de hadde sett noe, de ser jo bildene mens du ligger inni dette, MR eller CT, men bra at det gikk så fort, at du slapp og vente så lenge, god helg til deg og kjærest.

    2. Så bra det ordnet seg fort!☺️👍🏼 Til info så gjør de ingenting med det om du har cyste i hodet, jeg har en på størrelse med en Kiwi som forårsaker en del hodepine, men nevrokirurg sier det ikke er sammenheng så🤷🏽‍♀️ Håper de kan hjelpe deg☺️ Klem på kjærest og lykke til og god bedring lille fine familie❤️

    3. Håper mr eller ct gikk bra,håper det er stress som har hopet seg opp oppi hjernen,og det kan gjøre vondt,God helg til deg og kjærest,slapp av mens dere kan. Gode ønsker

    4. Tror jeg har nevnt det før. Historien om gjetergutten og Ulven. Gjetergutten kjedet seg, og ropte Ulv Ulv. Mennene i landsbyen kom løpende til.. det gjentok seg tre ganger, ingen ulv. Den fjerde gangen han ropte.. kom det en Ulv… ingen brydde seg 😉

      1. Har en historie jeg gjerne vil fortelle deg også Job.
        Det var en gang et menneske som ikke var særlig tilfreds med sitt eget liv. H*n næret seg på å lete etter feil og mangler hos andre, gjerne spesielt utvalgte. Dette gjorde så h*n sov bedre om natten, og h*n tenkte mindre på alle sine egne feil og mangler. Men helt bra ble det likevel ikke. For innerst inne så visste dette mennesket at h*n egentlig var i krig med seg selv, og at det var i eget hode feilen lå. (Historien er lengre, men går omtrent i samme trall hele veien, og slutten kan du få lov til å lage selv og bestemme om den skal være bra eller dårlig)
        Ha en fin dag Job, og god bedring 🙂

      2. JAMMEN DER ER DU JO!!! 🙂 Du klarer ikke å holde deg unna, gjør du vel? Tenk litt over det, Job,- du er hekta på en blogg du egentlig ikke liker og en mann du nesten uten unntak hakker på og tydligvis har lite godt å si om..! Så det var noen her inne som hadde laget en liten historie om deg, forresten. Så du den også, kanskje? Ha en fortreffelig helg, Job, – regner med du skal følge med her inne for å se om Kokkejævel og Kjærest endelig får møte sitt etterlengtede kjærlighetesbarn, slik som vi andre som er litt hekta på bloggen skal , eller?

      3. Du job du som hele tiden passer så på. Og er så på hugget at tenk om barna til kokken leser bloggen og ser hva han skriver når du mener han skriver noe som barna vil bli mobbet for. MEN hva når barna ser at DU kommentere på bloggen hans, som jeg vil si er mobbing og trakasering ofte. Tror du det er bra og godt for barna å se at faren blir mobbet ? Men det gjelder vel andre regler for deg for de vet ikke hvem du er.

    5. God formiddag, håper du får et godt resultat 🙂 .
      Dere bør styre unna offentlig basseng når slimproppen har gått. Den stenger for bakterier, så nå er veien mer åpen for dem. Lykke til med fødselen når den kommer!

    6. Go dag. Synes du har vel mye på tapetet, når du egentlig skal ta det med ro. Først hit, så dit, deretter en tur til histen og etterpå en liten tur til pisten og deretter ? Hmm Hallooo mann. Det der kalles ikke for å ta det med det ro. E jo en full dagsjobb du liste opp 😂😂 Håpe uansett at dokker får en fin og rolig helg🌹🌹🌹

      1. Jeg har opplevd lyning i hodet (Au!!) og svisj svisj lyder i ørene i forbindelse med at jeg stod på antidepressiva, og samtidig trappet ned på sterke smertestillende . Jeg leste på bivirkning på antidepressiva at en kunne få slike lyn i hodet av den. Så min tolkning var at antidepressiva som jeg ikke trappet ned på ble påvirket av reaksjon i kroppen på mindre sterke smertestillende . Men ja fikk aldri svar på hva som var årsaken, men veldig ubehagelig. Vet ikke om d hjelper deg noe med å forstå hva som skjer i hodet ditt. Men om alt forhåpentligvis er fint etter hodeundersøkelsen så kan du evnt ta opp med lege om bivirkning av tabletter du står på, og de du har tidligere stått på kan forårsake d. De beste ønsker for deg at du blir kvitt det, og gode tanker til kjærest disse siste dagene før fødsel. Var noen som sa til meg at kroppen gir så mange ubehageligheter på slutten at man blir så motivert for fødsel, og samme person sa hvis du ikke kan telle mer enn 8 plager som gravid på slutten kan en ikke klage. D synes jeg forresten er bare tull. En har lov klage uansett for man gjør en kjempejobb som gravid! Man skaper et barn, og bærer det frem. Ønsker dere alt godt i tiden fremover, dere er heldige som skal få oppleve dette mirakelet, en blanding av deg og den du elsker kommer snart. Klem

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg