Kjærest og Kokkejævel i hovedstaden Vol. 2

Vakkert bilde av en vakker mann. Lyssetting som står i stil til både personlighet og stjernestatus. Apropos stjernestatus, det var skuffende få som stoppet meg på gata og ville klemme og kjenne på meg. Klart var det en og annen gjeng som samlet seg og kom etter meg, men syns noen av disse var vel brutale, men de tok i alle fall bilde av meg og filmet. Riktignok når jeg lå nede.

 

Dette søte bildet av Kjærest er tatt i det vi ankom hotellrommet på torsdag. Vi var så sulte og hadde vært på en butikk og kjøpt oss noen feite ribbebiter. Vi trenger mye energi begge to, for vi er så pass magre og skranglete at vi går fort tom.

 

Vi måtte jo innom Reptilparken når vi først var i Oslo. Ordet park var kanskje et voldsomt ord å bruke, jeg ville nok heller valgt ordet utstilling, for noen park er det slett ikke, men var skikkelig artig i alle fall. Har aldri holdt i en slange før og det var overraskende ekkelt. Helt glatt og med en annerledes muskulatur.

 

Kjærest var heller ikke spesielt begeistret. Overraskende egentlig. Hun er jo vant til å håndtere slange i et langt større format enn dette. Kan være den slappe konsistensen som gjorde henne usikker.

 

Uff, kom over en garnbutikk på Oslo City. Jeg så den først og prøvde desperat å avlede oppmerksomheten hennes for å gå i en annen retning. Jeg lyktes ikke. Som et rovdyr tror jeg hun kan være garn på flere kilometers avstand hvis vindretningen er god. Siden dette var inne på et kjøpesenter hadde jeg egentlig tapt på forhånd, men jeg prøvde. Det skal jeg ha.

 

50 minutter senere hadde hun funnet det hun trengte. Bærer selv på bildet, men alle vet hvem som bærer i virkeligheten…

 

Tja, dette bildet trenger vel ingen nærmere forklaring. Vi har vært innom mange slike forretninger i løpet av denne turen. Skal egentlig ikke klage. Burde heller være takknemlig for at det faktisk finnes et menneske på denne jord som vil gifte seg med meg.

 

 

Dette var mektige greier! Å se navnene på alle 77 menneskene som brutalt ble drept, ja slaktet faktisk, 22. juli 2011. Vi må ikke glemme!

 

Jeg var faktisk i NY noen år etter terrorangrepet og så ruinene av Ground Zero. Dette gjorde like stort inntrykk.

 

Likevel ber vi. Søker trøst, mening og en slags forståelse i det guddommelige. Hva annet kan vi gjøre?

 

Hadde jeg bare vært en superhelt!

 

Fredag var i på Kagge forlag og møtte hele redaksjonen. Var godt å få treffe alle sammen. Er helt sikker på at jeg har valgt riktig og at boka blir kanon. Ekstremt hyggelige og proffe folk. Jeg er i trygge hender!

 

Oslo er en vakker by. Vi har kost oss masse disse dagene. Nå skal vi stikke og spise frokost før jeg må jobbe litt med varebestillinger og slikt småkos. Etter tolv skal vi på kulturhistorisk museum. Vi liker å vandre på museer. Tiden står stille og begynner ikke gå igjen før man åpner døren og går ut. Fantastisk følelse!

 

En riktig god søndag ønskes dere alle!

 

Les også Kjærest og Kokkejævel i hovedstaden Vol. 1 her 🙂

 

 

 

 

 

 

 

37 kommentarer
    1. Takk for en morsom blogg fra Osloturen deres. Det er så morsomt å lese alle innleggene dine. Du har en flott kjæreste som stiller opp for deg. Kos dere fortsatt resten av dagen.🤗👍

    2. Så søøøt du var under den paraplyen. 😂 Bra dere koser dere i Oslo begge to. 💞 Håper dere har plass til en ekstra koffert med garn hjem. 😜 Å kanskje en nydelig kjole. 😍

    3. Så søøøt du var under den paraplyen. 😂 Bra dere koser dere i Oslo begge to. 💞 Håper dere har plass til en ekstra koffert med garn hjem. 😜 Å kanskje en nydelig kjole. 😍

    4. Det å prøve å avlede din husfru av finne garn, er vel ett fåfengt forsøk. Erfaringen min er de finner /værer dette uansett. Man bare forskyver ting i tidsmessig. Til slutt er man der, i en butikk med saker og ting, ord og utrykk man ikke forstår. Da er man fortapt….

    5. Du er bare så artig med dine bildekommentarer, søkkanes artig så derfor glede jeg meg til å lese boka når den er ferdig. Ser ut som dere koser dere godt i Oslo – VEL HJEM

    6. Flotte bilder av både deg og kjærest🤗og flott beskrivelse av oppholdet.
      osloturen har sikkert gjort godt førr dokker begge🤗.
      Glede meg tel boka di kjæm tel neste år.

    7. Takk for du deler dette med oss😊
      Er morsomt å lese og fantastiske fine bilder. Kos dåke ein søndag i Oslo 💏

    8. Igjen takk for titten. Oslo har mye å by på i tillegg til kjøpesentre 🤗🙂 så fint at kjærest fant en skikkelig garnbutikk, ho skulle egentlig ha vært på Tjorven garn på Majorstua. Det e garnbutikk det !! 😊🤗 fortsatt god søndag 🤩

    9. Takk for at du deler koselige bilder og opplevelser. Oslo er en fin by og oppleve ting, det gjelder bare finne dem. Gleder meg til boka di kommer ut. Kan man forhåndsbestille den og event hvor?
      ps. Du trenger ikke ønske være en superhelt, du ER en superhelt!
      Klem

    10. Koselig rapport fra Oslo, flotte bilder😍 Godt å se at dere har en fin helg, ha en flott dag, nyt den😊🌹

    11. Du får frem både tårer og latter hos meg😂😂😂 Til og med samtidig (jeg ler så jeg griner).😂 Takk for at du deler og gir så mye i det du skriver. En stor takk også til Kjærest som også gir så mye av seg selv. Dere er flotte folk.😍

    12. Du får frem både tårer og latter hos meg😂😂😂 Til og med samtidig (jeg ler så jeg griner).😂 Takk for at du deler og gir så mye i det du skriver. En stor takk også til Kjærest som også gir så mye av seg selv. Dere er flotte folk.😍

    13. Virker som om turen har vært begivenhetsrik, mange fine bilda, med då mye garn må det jo bli overlast på flyet🤣, å den kledelige paraplyen en kokkehkevel verdig😏. Ha en superfin dag du og kjæresten ❤
      Blir boka til neste jul eller kommer den før?🤞
      Kanskje hemmelig?

    14. Takk for fin deling av tiden i Oslo. Reptiler ,skrekkblandet fryd og merkelig følelse å ta på. Fint at kjærest fant garn. Det er en fin følelse å gå rundt å se på hyllemeter med farger og kvaliteter. Her var nok vindretningen riktig🤣
      Kos dere videre og god tur nordover til det vakre lyset🌺

    15. Takk for fin deling av tiden i Oslo. Reptiler ,skrekkblandet fryd og merkelig følelse å ta på. Fint at kjærest fant garn. Det er en fin følelse å gå rundt å se på hyllemeter med farger og kvaliteter. Her var nok vindretningen riktig🤣
      Kos dere videre og god tur nordover til det vakre lyset🌺

    16. Takk for fin deling av tiden i Oslo. Reptiler ,skrekkblandet fryd og merkelig følelse å ta på. Fint at kjærest fant garn. Det er en fin følelse å gå rundt å se på hyllemeter med farger og kvaliteter. Her var nok vindretningen riktig🤣
      Kos dere videre og god tur nordover til det vakre lyset🌺

    17. Hærlig oppdatering , flott med kjærestetid selv om man jobber innimellom da 😊 kos dere videre.

    18. Så fint at dokker har har hatt et fint opphold i hovedstaden. Æ har også shoppa garn der. 👍🤣 Måtte bære sjøl. Ha en fin dag videre. 😁😘

    19. Dere får nyte resten av tiden dere har i hovedstaden👍 Det er en glede å lese bloggen din hver dag. Du er den eneste blogger jeg følger, det sier litt om deg som person og blogger😍👏Kommer sikkert innom i Alta når jeg kommer oppover nu snart🤶

    20. Takk for fine bilder, morsomt å følge med på hvordan dere har det. Vær tydelig overfor Kjærest at vi har nok kjæledyr , jeg ønsker meg IKKE et reptil til jul. Garn derimot….

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg