Kokkejævel er død. Lenge leve Kokkejævel!

Reklame | Kokkejævel.no

 

Alt har sin tid. I august solgte jeg derfor mitt “livsverk” fra det siste tiåret, Altas største alkoholfrie serveringsted, Hoftepluss og FyFader. Koronaforholdene tatt i betraktning etterlot jeg spisestedene i god stand. Nyoppusset og nyreparert med et svært godt og innarbeidet konsept, gode rutiner, over en million på bok, alle mine beste oppskrifter, samt en stor og lojal kundemasse.

 

Nå, fire måneder senere og etter en veldig god julehandel, sitter jeg i sofakroken her i mitt nye univers på hele Norges gavebutikk, Kokkejævel.no, skriver på nyboka og kjenner på at jeg tok det riktige valget. Både for meg selv og min egen helse, skapertrang og kreativitet, men også for min voksende familie. Spesielt de med små føtter.

 

Jeg ser meg sjeldent tilbake og dere skal slippe en gørrkjedelig oppramsing av smått og stort jeg har gjort i 2021. Som for de fleste andre har det også i år vært rikelig med både opp- og nedturer, men etter et par-tre voldsomt følelsesladete år, så føler jeg nå på tampen av året at jeg er i ferd med å finne tilbake til mitt “gamle jeg”.

 

Den lekende, søkende og muntre. Han tidvis litt artige med jævlig dårlig humor. En fandenivolsk og cocky kokk som gir seg fullstendig katta i såkalte kulinariske sannheter, men som i stedet stoler 100% på sin egen smak, talent, kreativitet og erfaring. Livet er for kort for halvfabrikata, dårlige oppskrifter og sure kokker!

 

Alt har som sagt sin tid. I 2022 kommer jeg derfor til å fokusere mye mer på mat, både på bloggen, Facebook og Instagram. Det er jo tross alt det eneste jeg virkelig er god på. Etter å ha skrevet 1721 bloggposter, i snitt to om dagen, siden jeg debuterte i september 2019 fram til i dag, så føler jeg det er på tide å sette bilen i fri og bare rulle litt framover en stund. Trenger ikke gasse på hele tiden. Før eller siden fører det uansett bare i beste fall bare til tom tank, og i verste fall rett inn i en fjellvegg.

 

Vinteren blir nok veldig stille her i butikken. Jeg kommer selvsagt til å holde åpent mellom 10 og 16, men hoveddelen av arbeidstiden min kommer jeg til å skive på dessertboka. Jeg er ferdig med rammeverket nå, og i likhet med den forrige boka, “Hva skal vi ha til middag?”, så blir dette en bok som jeg selv alltid har ønsket meg. Jeg gleder meg vilt til å virkelig sette i gang!

 

(Så blir det jo veeldig spennende da å se om det lar seg kombinere slanking med forfatting av dessertbok…)

 

(Men absolutt ingenting slår spenningen som skjer i februar!)

 

Folkens, tusen takk for at dere holder ut og fortsatt følger meg og mitt. Det er en ære!

 

Jeg ønsker dere alt godt inn i det nye året!

 

Les også:

Perfekt helstekt kalkun

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

17 kommentarer
    1. Alle gode ønsker til deg og familien din for 2022! 🌹

      Jeg serverte din bringebærkremete reinsuppe på nyttårsaften, og den falt i smak! – Og så var det så lettvint med alt i en gryte!

    2. Godt nytt år. Vil gi deg en liten utfordring om det er greit. Noe jeg ofte savner er gode oppskrifter på desserter uten sukker. Slike som de med diabetes kan spise . Helst uten sukrin. Bruk gjerne Finesse. Det gir nemlig ikke den bismaken som sukrin ofte gir.😁 Og så ønsker jeg deg og familien et fantastisk år med kjærlighet og fremgang.

      1. Utfordringen er helt greit, men jeg tar den likevel ikke. I alle fall ikke i denne omgang. Min kompetanse er ikke først og fremst spesialkost, men klassisk matlaging, og det bærer naturligvis også oppskriftene mine preg av 🙂

    3. Godt nyttår til deg og dine fine 🥰. Måtte det nye året inneholde mange gode dager for deg og flokken din ❤. Lykke til med ny bok👍😊

    4. Jeg skulle ønske det fantes en bok med oppskrift på enkle forretter 😁Mulig det finnes ? Men har bare ikke funnet den 🤔

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg