Kokkejævel veid og funnet for lett… (Oh, the irony!)

Da var det bekreftet, Kokkejævel, (meg altså), kommer ikke til å vinne en eneste Vixen-pris i år. Dere var mange nok til å gjøre meg til semifinalist i tre priser, Årets gullpenn, Årets business og Folkets favoritt, men juryen slapp meg ikke gjennom i noen av prisene, og utdelingen blir derfor helt uten antihelter på over 130 kg i år. Synd, for jeg tror folk trenger antihelter, men slik be det.

 

Tusen takk til dere som stemte på meg og gratulerer til finalistene!

 

Om jeg er skuffet? Ja, selvfølgelig! Det går ikke ut over livskvaliteten min, men selv om jeg ikke skulle reise nedover, så hadde jeg jo et håp om å komme meg til finalen i en eller flere av kategoriene. Hva vinnersjanser i selve finalen angår, så var det lik null. Jeg føler meg verken som “Årets gullpenn”, “Årets business” eller som noen “Folkets favoritt”, så sånn sett har jo juryen for så vidt gjort en god og riktig beslutning.

 

***

 

Jeg får trøste meg med at jeg, for 4. uke på rad, er blant landets mest solgte bøker, uavhengig av bokkjede. Debuterte på en ellevill 1. plass før dalte ned til en svært respektabel 9. plass. Da trodde jeg mine dager var talte, men nei da! Forrige uke ble det 13. plass og denne uka 14. plass. For å si det slik, dette lover MEGET godt for julesalget setter inn.

 

***

 

Skjermdump fra Finn.no Bare et illustrasjonsbilde. Ikke denne hytta vi skal se på!

 

I morgen skal Konemor og jeg på hyttevisning! Siden vi ikke blir å kjøpe hus på et par-tre år, så har vi bestemt oss for å kanskje kjøpe oss en (liten) hytte hvis prisen, avstanden, beliggenheten og standarden er ok. Min store drøm er å kunne ta med ungene litt bort i helgene. Det trenger ikke være luksuriøst, men det må være enkelt, relativt praktisk og koselig.

 

Vi stresser ikke og kommer ikke til å kjøpe noe som helst på impuls, men det er spennende med visning likevel. Dessuten er det godt å ha en slik felles greie å jakte litt på.

 

Hun kommer forresten nedover snart, Konemor. Hun holder på å male en vegg. Koselig når hun er her. Da blir det plutselig en “ordentlig” arbeidsplass. 🙂 Dessuten blir veggen nesten like fin som henne…

 

 

Lag dere en sabla god fredag, folkens!

 

PS! Håper ingen av dere ble fornærmet på meg i går?

 

 

 

9 kommentarer
    1. Ja, der gikk Vixens siste håp om å vinne tilbake noe som i det hele tatt kan minne om respekt fra min side..
      Jeg mener.. Det burde jo i anstendighetens navn være et minstekrav at en ikke gjør seg skyldig i alvorlige lovbrudd innen den kategorien en er nominert, spør du meg! Så når de da velger å beholde vedkommende, mens de som har opptrådt korrekt/lovlig blir ‘vraket’, så mister du meg, ass..

    2. Jeg leste den vixen listen, og tenkte her har de jo gjort feil, og glemt selveste kokkejævel. Jeg forstår meg ikke på juryen. For meg er du uansett en vinner! 🥇👏👏 Jeg synes både du og mamma på hjul hadde fortjent være der. Og jeg stemte også, ikke bare slik etterpåklok greier altså. Nei, neste år får vi virkelig få folk til å stemme, og ikke bare tenke… ja ja, rødfargen veldig godt valg til godt arbeidsmiljø !! Ikke mer soving på den sofaen 😉👍👍

    3. Ref. Vixen juryens vurderinger av finalister:
      “Juryen vurderer hver enkelt influencer etter en rekke kriterier, både kvantitative og kvalitative, myke og harde.
      God, dårlig eller manglende merking reklame, samt det estetiske og moralske.”

      Det er jo flotte verdier…. men det er mer en merkelig at en blogger som nettopp har fått en bot på en halv million kroner av forbrukerrådet, for nettopp manglende merking reklame… kom gjennom nåløyet og vurdert som en verdig finalist 😉

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg