Kreft

Som dere vet var jeg, (etter flere måneders utsettelse), hos legen tidligere i uka og fikk undersøkt understellet. Da ville jeg ikke bruke ordet kreft. Det endte med en hurtighenvisning til urolog for ultralyd, samt en masse blod-og tissprøver på stedet. Forhåpentligvis er dette bare et klassisk utslag av heftig hypokonderi, men greit å være på den sikre siden.

 

Det kan selvfølgelig også være en slags form for “slitasjeW der nede. Det er jo slett ingen hemmelighet at jeg har tatt Bibelens ord om å “befolke Jorden og bli mange” bokstavelig, og har,(til tross for alle de jeg har mistet), befolket en middels Finnmarkskommune omtrent på egenhånd. Ikke rart man har blitt både stiv og øm.

 

Spøk til side. Selv om jeg personlig ikke er spesielt redd for å dø, så er jeg så egosentrisk utrustet at jeg ikke unner verken mine barn eller min kone å miste (fantastiske) meg i livet sitt. Mistet jo selv faren min da jeg var rundt 12, og selv om man venner seg til det så har det jo absolutt vært et savn at han har vært borte. I likhet med ham har jeg aldri blitt kåret til “Årets pappa”, men har da gjort så godt jeg har kunnet, og mener selv jeg har, om enn kanskje knepent, har bidratt med mer pluss enn minus i livene deres.. Har uansett ikke lyst til å gi dem en ny begravelse å gå til. Er tross alt ikke veldig lenge siden den forrige, så sitter nok fortsatt i.

 

Nei, kan ikke sitte her og dagdrømme om min egen bortgang! Må jobbe noen timer nå. Har jo tross alt en arv som må bygges opp før jeg reiser heden.

 

Folkens, lag dere en god søndag! (For alt vi vet kan den bli den siste, hehe)

 

Les også:

For livet skal vi sloss, så lenge det går blod i gjennom oss!

 

 

 

 

9 kommentarer
    1. kreft er et ord som er negativt ladet, fordi mange umiddelbart tenker på døden . kreft =døden er en saga blott. Med dagens behandling og vitenskap tilbys behandling med kurativt mål i en skala vi få år tilbake bare kunne drømme om. Så om dine symtomer skulle vise seg å være kreft har du all mulig grunn til å tenke….ok da er det bare å bli frisk😊. Behandlingen kan være tøff og komme gjennom, men med god oppfølging og medisinsk drahjelp….vil nok kokken overleve det med glans. Men selvfølgelig satser man på at svaret vil være et helt annet en kreft😊. Masse lykke til uansett utfall. Heier på deg.

    2. Fortsett å være positiv. De aller fleste av oss blir heldigvis kreftfrie takket være masse god hjelp fra helsevesenet. Det er vel ikke så mye det forskes så mye på som dette. God bedring! Hilsen en nå kreftfri

    3. Hei kompis;

      Det kommer til å bli helt bra. Hilsen en som har overlevd testikkelkreft og trives bra, men kalles “Ein-stein” 😀

    4. Kjære deg, skulle det være verste tingen,så husk at det er ikke noen selvfølge at du ikke kan bli helt frisk. Dette har jeg tro på at går greit.

      1. Ja, ha sier så, sjaman Durek. Syns ikke jeg fokuserer så voldsomt på ordet kreft, i alle fall ikke overfokuserer, men det er kart man gjør seg noen tanker når man har vært på understellmassasje hos legen og blir henvist til spesialist med merknaden “haster”.

      1. Ja, vi har vel alle både nære og mindre nære som har blitt spist opp av den sykdommen. Velger likevel å være positiv, men det er klart man gjør seg noen tanker. Noe annet ville vært meget rart.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg