Kynisk skatteplanlegging eller bare gullhår i stumpen?

Etter at jeg for et par år siden fikk flere hundre tusen i baksmell, så må jeg innrømme at jeg kanskje har blitt litt mer bevisst hvor stor skatteprosent jeg velger å skatte av alle millionene som triller inn, og ut, av kontoen. Siden jeg kan dø hvilken dag som helst ønsker jeg ikke at familien skal måtte grue seg til skatteoppgjøret året etter begravelsen. Derfor betaler jeg nå akkurat litt for mye skatt hver eneste måned slik at det blir en liten slump penger jeg kan se fram til ut på høsten. (Hvis jeg lever såpass lenge riktignok.)

 

Foto: Finnmarksløpet

I dag starter vinterens vakreste eventyr, Finnmarksløpet. Det betyr en uke med yrende folke- og hundeliv. Håper det drypper litt på kokken som valgte å etablere (eventyr)butikken sin litt sånn på utsiden av der folk ferdes. Det gjør nok det. Ønsker uansett både hunder og hundefolk all verdens lykke til med løpet.

 

Det er også kvinnedagen i dag. Selv om etnisk norske kvinner er mest likestilt i hele verden, og har gått forbi oss gutta på omtrent alle parametere, så har Norge blitt et flerkulturelt samfunn med om lag 1 million (<20%) innvandrere, inkludert barn av innvandrere. Mange av disse er er kvinner, og veldig mange av disse kommer fra land som hadde spist etnisk norske kvinner til frokost. Det snakkes stadig høyere om vold og grusomme overgrep, ikke bare fra faren, broren, onkelen, bestefaren eller ektemannen, men fra hele slekta. Ofte også fra de andre kvinnene!

 

Hadde jeg hatt noe annet enn stadig krympende mannepupper, så hadde jeg gått i tog for jentene som vokser opp i disse familiene!

 

Foto: Frikant

Jeg har mange kvinnelige følgere, 80% faktisk, så velger å avslutte med et flott bilde av meg selv. Det vet jeg mange setter pris på, og det forstår jeg veldig godt.

 

Folkens, ha en nydelig helg!

 

 

 

5 kommentarer
    1. Ja selv om økonomi-ekspertene heller anbefaler å prøve å gå i null, å heller sette sparepengene et annet sted, så synes jeg det er helt ypperlig om jeg får litt ekstra feriepenger, å synes skatt er en utmerket måte å spare på 🙂
      Kunne ønsket meg en husmorferie til finnmarksløpet, må være en helt sinnsyk flott opplevelse, både i selve løpet, og stemningen rundt. Kanskje mine neste hunder en vakker dag blir av den sorten.
      Håper du tjener deg rik på anledningen 😉

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg