Liten måse stopper stort fly. (Jeg kom meg ikke til Oslo i går!)

Så satt jeg der da og ventet på avgang. Skrev en blogg til dere mens jeg ventet om at jeg ble pappa forrige gang jeg reiste alene. Det var lang ventetid og det hadde åpenbart skjedd noe ute i flyet. Min umiddelbare tanke var at kapteinen og en flyvert var låst inn på et toalett litt for lenge, men da jeg så kapteinen ta sin snippsekk og forlate flyet burde vel sannheten gå inn over meg. Det gjorde den ikke. Jeg skrev bare videre og trodde i god tro at alt ville ordne seg. Da de de endelig ropte opp flyet mitt, så avsluttet jeg siste setning i et hattfokk og fikk sent den ut til alle som måtte finne interesse av mine skriverier.

 

De ropte ikke opp at det var klart for boarding, men at det hadde flydd en fugl, trolig en måse, de svirrer overalt rundt flyplassen, inn i den ene motoren under innflyving og de kunne ikke fly videre før en spesialtekniker hadde sett på motoren. Slik har vi ikke her oppe, men hadde det vært en gravemaskin derimot, eller en scooter!

 

Det var dessverre verken en gravemaskin eller en scooter, men et digert fly. Alle måtte dra slukøret hjem. Der røyk God morgen Norge tenkte jeg. Ikke for at det er så fryktelig trist at jeg ikke kommer meg på TV, (jo litt trist er det er det jo. Rekk opp hånden den som ikke hadde blitt skuffet hvis de ikke kom seg på GMN hvis de ble invitert! Tenkte meg det ja;) ), men alle forstår jo at det viktigste for meg akkurat nå er for promotere boka. Har et tett presseprogram i morgen i Oslo, så klart denne turen er viktig for meg.

 

Det ordnet seg! Mamma drar alene til GMN og jeg blir med via facetime. Ikke helt det samme som å sitte på Aker brygge, men slik ble det denne gangen.

 

Nå skal jeg ringe ned og høre om mamma gruer seg. Jeg tror hun gjør det. Husker dere første gang jeg var der? Dritnevøs, men det gikk jo bra. Fot gikk det også. Denne gangen hadde de planlangt et LANGT intervju på hele NI minutter, og det er LENGE i tv-sammenheng. Spørs om det blir like lenge nå som jeg intervjues via facetime.

 

Vi sees kl. 09:40!

 

 

 

8 kommentarer
    1. Det ble så bra. Du klarte deg godt på Facetime, og vær veldig stolt av mamma. Skulle tro hun var vant til å være på TV.
      Håper du kommer deg til Oslo, og får gi mamma en klem.

    2. Ja,ikke alt en rår over, men innslaget var bra det, du satt en støkk i mamman din på slutten, så jeg men hun e sikkert vant med sånne stønt i fra sønnen sin😅. Håper du kommer deg trygt til hovedstaden, å får gjort resten av oppsatt program.
      Ha en fin dag.

    3. Hadde satt “God Morgen” på opptak for sikkerhets skyld. Synd at en måse kan ødelegge så mye, men det ble jo fint med facetime også. Flott mamma du har. Ja, du er også en flott kar. Ønsker dere begge lykke til videre i livet.

    4. Huff det var trist.
      Spolte tilbake i God morgen Norge og fikk sett deg og din mamma.
      Flott mamma du har.
      Håper de har fått unna måsan så du kommer deg nedover.
      God tur.

    5. Fillern til måse da 😳 Hadde sikkert vært kos å fått litt kvalitetstid med mamman din ❤️ Venter spent på at kl skal bli 0940! Lykke til!!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg