Min nye arbeidsplass

Selv om jeg ikke klarte å holde meg under 12 timer i dag heller, så symboliserer dette bildet mitt nye arbeidsliv på en god måte. Det var viktig for meg å bruke en sentral del av lokalet på en sofagruppe. Et sted man kan sette seg ned og drikke en kopp kaffe hvis man er litt sliten og lei eller, hvis det kommer folk innom, servere litt smaksprøver på både det ene og det andre.

 

En sofagruppe symboliserer det motsatte av alt jeg tidligere har stått for; tempo, effektivitet, blod, svette og tårer. Jeg klarte ikke mer. Etter 18 år sa det stopp. Jeg måtte skape meg en ny arbeidsplass med litt mindre negativt stress og litt mindre belastning for kroppen. En sær faen som meg kan ikke jobbe under noen andre, så skal jeg ha nye jobber så må jeg skape dem selv. Passer meg greit, for jeg liker å skape.

 

Nei, jeg har ikke sluttet helt på Hoftepluss. Er innom hver eneste dag og ser til hirden, men de klarer seg bra. Vi har gode systemer og flinke folk, så ting går egentlig av seg selv. I alle fall for en periode. I januar begynner Martin, han nye kapteinen. Blir spennende å se hva han klarer å få ut av gullegget jeg har lagt i hendene på ham. Han har helt frie tøyler og jeg kommer til å hjelpe ham så mye han vil og kanskje enda litt til, he he.

 

Klokka er straks ni. Lillebror sover i armen til mammaen sin. Mange har lurt på hva han egentlig heter, og det er ingen statshemmelighet, men har likevel valgt å kalle han for Lillebror, på samme måte som Datter og Kjærest, for å skape en viss distanse. Når man skriver så nært og tett som jeg noen ganger gjør, så kan det være greit med en slags grense. Det er også derfor jeg snakker langt friere som Kokkejævel enn som Asbjørn Sandøy. “Pseudonymet”, selv om alle vet det er meg, gir meg distansen jeg trenger til å snakke åpent om veldig mye.

 

Lillebror heter Brynjar Johannes.

 

Han kan nå smile med hele ansiktet når han er glad, og flirer med små hikst. Lillebror har kommet for å bli.

 

Nå skal jeg spise. Klokka er kvart over tjueen. Har tatt med meg rester fra FyFader. Fiskegrateng. Norges beste fiskegrateng faktisk! 

 

Jeg er så glad de fleste av dere finnes! Så godt å kunne sette seg ned å skrive “brev” til dere. Om løst og fast. Noen ganger tungt og vanskelig. Andre ganger lekende lett og tull og tøys. Brev om absolutt alle livets sinnsstemninger. Det er godt og gjør meg glad.

 

Kulinarisk hilsen en glad, trøtt og sulten

Kokkejævel

(Asbjørn Sandøy)

 

 

 

28 kommentarer
    1. Så flott det har blitt i sofakroken , blir perfekt for meg å få servert kaffe der😁. Ønsker også de aller fleste av leserne dine en riktig så god helg❤️

    2. Syns d e så koseli me; kjærest, datter og lillebror. ❤ D e så varme ord. Å fint navn han har fått. Å de bildan du legg ut der dåkker hold han så godt inn til dåkker, å me kinn mot kinn….. d e bare så hærli.

    3. Lurer på hvorfor Ribsskog skriver som han gjør. Men det er vel best å ikke bry seg med han i det hele tatt!
      Men du, Kokkejævel Asbjørn, leser jeg med stor glede 😀
      God natt til alle tre. Flott navn på Lillebror😊

    4. Hu fra psykiatrisk dagsenter inviterte meg på noe slags juletrefest nå til lørdan da.
      Og jeg leita blant trusene mine, og fant ut at alle hadde bremsespor. Hm. Og de her bremsespora får jeg ikke vaska bort selv på 90 grader da.
      Kanskje jeg skulle spørre den her negern over gangen, om jeg kan låne ei truse av ham?
      Slik at jeg kan gå på den her festen? For jeg kan ikke gå truseløs, synes jeg
      Men men.

    5. «Jeg er så glad de fleste av dere finnes», «God helg til de fleste av dere»
      Why??? Så umodent og barnslig 🙄🙄🙄

    6. Bra trekk med den sofaen, viktig å kunne roe ned.
      Godt du tok til fornuft å endrer din jobbhværdag, tror du tjener på det, særlig helsemessig

      God jul
      Mvh Tone i sørkjosen

    7. I et innlegg for en stund siden skrev du at han skulle hete Aksel Johannes. Noen spesiell grunn til at det ble Brynjar? ☺️
      Uvanlig navn, spesielt i dag. Liker spesielle og litt mere uvanlige navn jeg da 🤩

        1. Da forstår jeg navnebyttet ☺️
          Bra dere fant et flott navn til han ❤️
          Vi gikk med flere navn på lista, og ventet til han ble født, så vi så hva han passet til. Er imponert over mennesker som vet hva barnet skal hete før de er født 🤩

    8. Brynjar er et mannsnavn med opprinnelse i norrøne brynja, «brynje», og harjaR, «kriger, hær». Brynjarr var en norrøn form av navnet.
      Johannes (personnavn) er et mannsnavn av hebraisk opprinnelse. Den hebraiske formen Yochanan betyr «Gud er nådig».

      Så dåkker har valgt sterke, flotte navn!!

      Ps. Har du en vaffel på lur, om man stikk innom “sofakroken”? 😀

        1. Ja, da vet æ ikke ainna råd, enn at æ må ha med “matpakke” fra Hoftepluss 😀 😀
          For det e vel lov??

    9. Det ser bare så koselig ut i sofakroken på din nye arbeidsplass😍. Dette bli så bra👌. Ha en fin kveld et nydelig navn på lillebror💙.

    10. Et nydelig navn på lillebror, det er et navn som stråler Styrke og Kraft 💜
      Alt godt til dere 💜

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg