Mitt kanskje teiteste innlegg, noensinne!

.

Denne gangen trampet jeg skikkelig i salaten. Jeg prøvde å være artig på et par bilder, men framstod bare ubetenksom og idiotisk. Uten tanke på at flere titalls tusen mennesker ser bildet av meg som bryter smittevernreglene så det synger. Jeg tror ikke at vi fra i morgen ser fulle fly med jublende mennesker som river av seg munnbindene fordi Kokkejævel gjorde det, men likevel. Dette skulle jeg aldri gjort. Det var teit, dumt og idiotisk.

 

Til og med tittelen var teit. Egentlig satte jeg “Salme ved reisens slutt” etter et album av Ole Paus, men så var det noen som kom med en lam morsomhet i kommentarfeltet som jeg selvfølgelig syntes var genial, og derfor endret jeg tittelen til “Same ved reisens slutt”. Dette var også dumt og ubetenksomt gjort av meg. Mente ikke å støte noen, men kun skøye litt med mitt samiske opphav. Det skulle jeg ikke gjort. Det var også teit, dumt og idiotisk.

 

Unnskyld!

 

80 kommentarer
    1. Velkommen til Illuminati World Of Riches Fame and Power. Å bringe de fattige, de talentfulle til storhetens rampelys, bli kjent i virksomheten din, politisk rase, stige til toppen i alt.
      Medlemmene våre presenteres med et liv med grenseløs rikdom og kunnskap, og de er rike og berømte, mektige og blir også beskyttet av Illuminati.🔺
      Illuminati opererer forskjellige aspekter til fordel for alle generasjoner.

      Svar JA eller kontakt stormesteren Bryan +4915755475862 hvis du er interessert i å være en del av Illuminati.🔺

    2. Hemmeligheten om at vi får deg til å lykkes i året 2021 i løpet av denne låsingen

      Jeg vil fortelle deg om et samfunn en gruppe som forandrer livet og ikke påvirker religionen din, jeg blir med i denne gruppen i år 2018 med hjelp fra Lord Edmundo Anacleto, som fikk meg til å registrere meg i illuminati-familien jeg kjenner de fleste av dere lesing kan si at dette er et ondt og et satanisk samfunn, jeg var en gang som deg til jeg ble medlem av dette samfunnet, før jeg ble med i illuminati. Jeg har en god virksomhet jeg gjorde det bra for meg selv, før jeg tror at illuminati var ond, men nå forstår jeg at det er en gruppe mektige mennesker som kommer sammen for å hjelpe er medlemmer. Da jeg registrerte meg i illuminati og ble medlem, liker jeg penger og berømmelse. Hvis du blir med i illuminati-familien i dag, vil du motta 5 millioner euro og de vi gir deg all forbindelse du trenger og gjør deg rikere og makt i livet, illuminati-familien er ikke det folk tror det er, bli med i denne familien jeg garanterer deg rikdomskraft berømmelse og alt du ønsket deg i livet, dette lockdown kan ikke gjøre deg u fattig eller lider, hvis du blir med i denne familien, vil du nyte livet ditt uten stress, kontakt stormester på WhatsApp +2348159768201 eller send en e-post til ham på [email protected], og herren vil forklare mer om familien til deg jeg er Fru Sarah TT Patrick, jeg ønsker deg et godt nytt år

    3. Job Ja for dette har du vitenskap rundt. Godt vi har slike barnevernspedagoger her men tips heller barnevernet /politiet da så de som kan gjøre noe tar grep.ikke vær fotsoldaten . Du får vise til dine analyser

    4. Omg, æ e sjokka!!! Er du ikke perfekt? Gjorde du virkelig de tabban, enda du er Kokkejævel🙈🙈🙈🙈
      Jiiiizzz folkens, gi nu han litt break hah🤣🤣🤣🤣

    5. Er det rart det er krig i verden. Her gjør man en feil og beklager og så blir det så mye gørr ut av det. Ja det var feil å legge ut bilde med munnbind feil plassert, men jeg har vært med fly innenlands selv i disse dager og man ser at det dras opp og ned. Hadde han latt være å legge ut bilde så hadde ingen visst om det. Men det hadde jo vært like mye feil uansett men da hadde vi ikke visst det Det er forskjellen🤔

    6. Asbjørn, jeg må svare deg i ny kommentar fordi den forrige tråden lot seg ikke fortsette.
      Hvordan skal du svare er kritiker var ditt spørsmål.
      Hva med åpenhet, nysgjerrighet på hva og hvorfor leseren ikke er enig med deg?
      Alminnelig høflighet? Du kan ikke alltid ha rett. Og formidlingsevnen er vel heller ikke så spisset at det ikke er rom for misforståelser?
      Aksepterer du kun tusenvis av følgerne som applauderer deg? Og ikke noen få som av og til stiller spørsmålstegn?
      Hvordan tror du bloggen din da vil holde seg aktuell?
      Har du samme holdning ovenfor dine ansatte om de stiller spørsmål? Hvis ikke kan du kanskje bruke samme strategi som godt lederskap når du svarer leserne?
      Hva med å ikke unnlate å svare på essensen i spørsmålene i stedet for å plukke noe ut av sammenheng og snu det mot den som kommenterer?

      1. Godt og langt, men ikke det jeg spurte om. Din kommentar startet med at du ikke trodde på min unnskyldning. Hva gjør man da? Hvordan skal man møte en kritiker som ikke en gang tar et unnskyld for et unnskyld?

        1. Det er litt blogger opus operandi å legge ut provoserende innlegg, få kritikk, legge seg flat og så høste hjerter og støtte. Du mente det oppriktig, jeg oppfatter det annerledes. Det er ikke verre enn det. Synes du ikke jeg fortjener respekt eller bli snakket til i en voksen tone bare fordi jeg har en annen oppfatning enn deg?
          Mesteparten av kritikken min var forøvrig bruk av bilder (bruk av bilde om igjen og lenker til alle bilder vedr munnbind).
          Igjen, håpet det blir rom for uenighet og forskjellige meninger om bloggen din.
          Og når det gjelder spørsmålet om hvordan du skal svare; det er beskrevet temmelig tydelig i forrige kommentar.

      2. Som nevn er bloggerbarn et relativt nytt fenomen. De eldste starter nå på den viktigste vandring på livets landevei, som tenåringer. Fjollete utagerende bloggforeldre som tror de er morsom kan spørre barna, de synest det er pinlIg og megaflaut og være en stor belastning for et barnesinn. Sier ikke fra, hjemme, fordi barn er veldig lojale. Så vi snakker ikke om utlevering av barna på blogg, her, vi snakker om en bloggklovn som har barn. Veldig fort så har barnet fått ett kallenavn i skolegården. Barn kan være nådeløse.

    7. Om denne bloggeren hadde vært en lonesome cowboy, uten barn, hadde jeg ikke giddet å engasjere meg i det hele tatt. det er boggerbarna jeg har i mine tanker.
      Referer til barnepsykolog og professor ved Universitetet i Tromsø, Willy-Tore Mørch. Han sier i et intervju med Aftenposten:

      “Bloggerforeldre bør tenke seg svært godt om dersom de ønsker å eksponere barna i sosiale medier. På store bloggplattformer sier han det er grunn til å være enda mer forsiktig.

      Det er klart at jo større nedslagsfellt denne plattformen har, jo forsiktigere må man være. Man må vurdere om det kan skade eller være belastende. På en offentlig blogg ville jeg ikke trukket inn barna mine i det hele tatt, hverken i omtale eller bilder.

      Han forteller at all forskning viser at barn tar skade av å bli eksponert av profilerte/utagerende foreldre. Barna blit utsatt for trakkasering, trusler vold og erting. Det må ikke nødvendigvis være negative reaksjoner utenfra, men at barnet selv blir flaue og misliker å bli eksponert. Og pinlig berørt av foreldres skriverier på blogg for klikk.

      Det som er viktig å huske på at barn er veldig lojale, overfor foreldre. Selv om de går med en diger klump i magen på vei til skolen.

      1. Nå er vel ikke barna hans så veldig mye nevt og med her. Er du en utsendt fra barnevernet som sitter på post, ja da har du jo en viktig oppgave så skjønner ikke at du har tid til å komme med så mye oppgulp . Ta heller en prat med han privat dersom du er redd for overtramp og send en bekymringsmelding til rette anstalt.

    8. Jon Håkon hvorfor leser du denne bloggen kan du ikke heller finne på noe annet å hogge løs på. Dette du skriver er også under kategorien nett mobbing. Hvorfor skrive slikt , triste greier faktisk higer du også etter oppmerkdomhet. På seg selv kjenner man andre.

      1. Til “Drittlei nett mobblng”:

        Jeg leser sjelden denne bloggen, men synes det er viktig at noen sier fra at smittevern er viktig. Det er ingen artig spøk å ta av munnbindet på fly.
        Men ser jo at du er et glimrende eksempel på at Kokkejævel sender fotsoldatene sine i forsvar.
        Du er en av dem.
        Og denne strategien synes jeg er patetisk og stakkarslig.

        1. Er det rart det er krig i verden. Her gjør man en feil og beklager og så blir det så mye gørr ut av det. Ja det var feil å legge ut bilde med munnbind feil plassert, men jeg har vært med fly innenlands selv i disse dager og man ser at det dras opp og ned. Hadde han latt være å legge ut bilde så hadde ingen visst om det. Men det hadde jo vært like mye feil uansett men da hadde vi ikke visst det Det er forskjellen🤔

        2. Jon Håkon Nå tok du feil gitt er første gang jeg er inne på denne bloggen. Smittevern er viktig og prøver på best mulig måte å ta min del ansvaret og følge rådene, men har du reist med fly i det siste det har jeg innenlands ,så ser du det blir tatt opp og ned. Det kan være fort å glemme men det nytter ikke å kalle hverandre det ene og det andre. Man kan si ifra på en penere måte dette var dumt å gjøre. Og han har beklaget .

    9. Det er vel ingen som beskylder deg for å sensurere kommentarfeltet? Tvert i mot, så lar du følgerne dine hugge løs på en hver liten kritisk røst. Til og med når det gjelder brudd på smittevern regler. Ikke mange ukene siden du sutret over å ikke få selge fra buffet pga. corona. Og se på egen oppførsel nå.
      Jeg synes du er en patetisk og temmelig enkel mann, som antakelig har higet etter oppmerksomhet hele livet. Og når du endelig får, så tåler du det ikke. Triste greier.

      1. Ja, jeg er en trist og patetisk mann, innrømmer det, men hva påstander om sensur av kommentarfeltet mitt angår, så har jeg sett det hevdet mange ganger rundt forbi-

    10. Aller først; jeg er ikke bare halvgammel – men skikkelig gammel kjerring på vei mot 80. Utrolig hva folk henger seg opp i, og føler behov for å si noe om det, attpåtil. Kritiserer, belærer og står i. En god leveregel: har du ikke noe positivt å si – så ikke si noe.
      Kom med fly til Bodø i dag, og de vi så fra vår plass, tok mundbindet på og av hele tida, eller lot det henge under haka. Tror vi må bare leve med det – og passe på oss sjøl så godt vi kan.
      Ikke bestandig jeg liker det du skriver – men det er mitt problem, ikke ditt. Jeg liker folk som er rett fram, ikke prøver å forestille seg, eller være noen annen enn den de er. Da vet du hvor du har dem hen – og får takle det som følger med.
      Ønsker deg og dine alt godt – hold ut, hold av, hold om!

    11. Huff sier æ over alle ufine kommetarer.
      At du tok av dæ munnbindet litt var vel ikke verdens undergang. Virker som folk trur du er smittet.Dere har jo ikke mye corona i Alta.
      Verre plass du var på.
      Ha en fin dag.

    12. Om man ska slenge rundt seg ned så alvorlig beskyldninger og påstander som enkelt gjør bør de i det minste ha ryggrad til å gjøre det med fult navn og ikke gjemme seg bak et fjottnavn!
      Å har di her personene ikke ryggrad til det, tenker æ at dæm bør holde kjeft å gå å vaske noe, gjerne et speil som de da samtidig kan ta å studere sæ sjøl jævlig godt i!
      For spørs kæm som har størst problemer av kokkejæveln eller de…🤔🤔🤔

    13. Man ser jo tydelig her hvem som har for lite å gjøre, er et navn som går igjen, og vedkommende slenger til og med ut at Kokkejævel er narsissist.
      Koser meg med bloggen, og har heldigvis myyyye humor.
      Kos deg videre med bloggen Kokkejævel!!!
      Hilsen halvgammel bloggleser på snart 60 år;)

    14. Helseministeren i dag sier ikke mobb og rakk ned på den som kanskje gjorde en feil. Som dro til utlandet etc Vi trenger ikke uthenging i sosiale medier vi må ta vare på hverandre.
      Vi må alle bidra og ta ansvar men vi trenger ikke å henge ut noen i sosiale medier om at og omatt.

    15. Tror godeste Job kjeder seg litt. Slenger ut av seg mye vås og stiller diagnoser..tøft. Lurer på om Job er en av de som slenger dritt på kvinneguiden også. Der er det mengder med Job’r som kjeder seg og liker å tråkke på andre. Hvorfor ikke bare drite i å lese bloggen og la oss andre få kose oss?

    16. Mye spennende lesning her😊👍🏻😉! Den største kritikeren av kokkejævel sitt blogginnlegg, avslørte seg selv. Denne bloggen er akkurat det den utgir seg for å være. Veeeeldig mange liker den👍🏻! Hvis man ikke liker den, så anbefaler jeg å slutte å følge den. Så enkelt, men så vanskelig 😂. Ta dere en god dag – eller ei bolle😎.

    17. Uff hva folk klager på hele tiden. Jeg blir matt. Har dere som hyler som værst flydd i det siste, har dere seyy dere rundt har alle munnbindet på riktig hele tiden NOT😎

    18. Dette er så morsomt at jeg har funnet frem popcornet. Spesielt de to siste nicknames til ‘eldre ensomme og ikke eldre ensomme’ damene. Herlig humor. 😂🤣
      Det er ingen, INGEN, flypassasjerer som klarer å bruke munnbind riktig. Om de aldri så mye vil det selv. De har feilet i det de tar det på. Skal ikke dra bruksanvisningen her nå, for det spiller ingen rolle om de feiler. Munnbind om bord i fly har alltid vært en gigantisk joke. Teater. Tull. Et stort svineri. Og i det det ble greit å ta det av seg for å spise og drikke, for så å ta på samme munnbind igjen, ble det vel egentlig mer en tragedie. Og et enda verre svineri. Men massene vil jo bedras, så da så.
      Derfor gode Kokkejævel, du var helt innenfor. Både med munnbindbildet, og Fosnes Hansens boktittel. 🤗

    19. Ja, som a kjent menneske så blir du nok sett på som et forbilde, et ideal som alle mennesker ser opp til. Du er ikke et privat menneske nå lenger.

      1. Hallo, vi snakker om en godt voksen mann, en blogger som er niks og nada. En korpulent kar fra Alta som som er influencer.. eller påvirker, ideal , forbilde? For hvem ? Nevner ikke, kaninkedymeg..gjør det alikevel .. eldre ensomme damer 😂

        1. Job: derfor du tar deg bryet med å lese bloggen og faktisk bruke tid på å kommentere en blogger som i følge deg er niks og nada? Uff, ja ikke lett å være eldre ensom dame, bruker tiden på så mangt da..
          kokkejævel: dette går bra👍

          1. I heile midt liv har jeg forsøkt så godt jeg kan å vise omsorg for barn. Trøstet og holdt rundt barn som blir mobbet på skolen grunnet utagerende selvdiggende foreldre. Det som er alarmerende er at det finnest ingen forskning på senskader på bloggerbarn, fordi det er et relativt nytt trist fenomen.

            1. Du dømme ingen? Du sitt bak et anonymt navn å skriv stygge ting til andre. Du kalte akkurat en mann du ikje kjenne for narsissist. Om du e så tøff at du kan gi en fyr en såpass alvorlig diagnose, så gjør det no for Guds skyld me fult navn, ellers blir det bare for domt. Du nevne å vise omsorg for barn som blir mobba, men å mobbe et voksent menneske har du ingenting imot. Å kalle et ainna menneske niks å nada, korpulent. Du snakke ned om «eldre ensomme dame». Pass på kordan du uttale dæ på internett, for du veit ikje kæm som kan ta sæ nær av di tingan du sir. Å om du føle så sterkt for å skrive stygge ting på internett, så gjør det ikje anonymt. Det e et kjent tegn innen psykologistudie for menneska som e feig å smålig ;)))

              1. Så enig med Benedikte. Det er noe av det styggeste jeg ser, at voksne folk mobber andre, og attpåtil tror at de ikke gjør det da det “bare” skrives på nett. Det er lov å bruke hodet og tenke, for selvfølgelig vil dette skade på et vis, selv om personen er offentlig er han fortsatt et menneske som alle oss andre. Det er aldri greit å være stygg mot andre! Hilsen ei på 29 som digger kokkejævel 😁

        2. Job, hva i all verden feiler det deg???? Du virker bare klin gal uten noe vett.
          Skjerp deg, og oppfør deg som folk.

    20. Rett skal være rett: Ole Paus har aldri skrevet et album som heter “Salme ved reisens slutt”. Erik Fosnes Hansen har derimot skrevet en kritikerrost roman ved det navnet. Ole Paus’ befatning med salmer i et helt album het “Salmer på veien hjem” fra 1991.

      Det kan være greit å sjekke referansene. Ordspillet var ikke så halvgalt, synes jeg. Det er bildematerialet som er totalt smakløst og umusikalsk (siden det skal handle om salmer, tydeligvis…)

    21. I skrivende stund er 668 379 tusen mennesker døde av Corona.. 17 millioner smittet. Det tragiske er at tallene øker fra minuttti til minutt. Tace care, hold avstand og bruk munnbind der helsemyndighetene innstendig ber om om det. Vi spøker ikke om døden, hverken din eller min. Vi snakker om uskyldige offer vi treffer på vår landevei. Om mennesker som blir smittet på grunn av deg. Gjentar, kødd med mye, ikke med en forferdelig død. Husk inkubasjonstiden er 14 dager.

      1. Ro deg ned “Job”, absolutt alle på det flyet, og alle andre fly, tok av seg munnbindet hver eneste gang de tok seg en slurk vann eller spiste mat, eller godter eller potetgull.

        1. Sier som Nakstad, assisterende direktør i Helsedirektoratet: Takket være alle ikke egoistiske , kloke omsorgsfulle mennesker i Norge har vi unngått tusenvis dødsfall. Argumentet ditt med at absolutt alle ombord i flyet gjorde som kokken, tok av seg munnbindet, er i beste fall tragikomisk 😂..

          1. Det var ikke et argument. Absolutt alle som spiser og drikker på et fly tar av seg munnbindet gjentatte ganger i løpet av flyturen. Ro deg ned. Nok nå.

            1. Hadde ikke fått med meg att dere fløy om Australia for og komme hjem, var vell grenser på hvor mye mat og drikke man får presset inn på en liten flytur, og du så vell ikke alle, eller? Og jo mer man fikler med det jo mer smitte spres. Om smitten blusser veldig opp igjen pga folk ikke tar ting på alvor som deg kan din kjære bli liggende og føde alene uten deg, så om du driter i alle andre, tenk nå i det minste på det!

              1. A, du vet at du kommenterer under et innlegg der jeg beklaget at jeg hadde gjort det? Hva vil du jeg skal gjøre, skal jeg kle meg naken og krype over Alta-brua mens jeg samler en gjeng hatere som kan piske meg på ryggen? Hadde du blitt fornøyd da?

    22. Å hjelp…
      Altså,du vet sjøl kor du kom til kort,og du har beklaga det.
      Æ ser ikke problemet,og reagerte ikke negativt på at du e litt klovn,som du alltid e,når du har muligheten.
      Bare fortsett å være deg sjøl,du e absolutt god nok.
      Og kritikeran dine,e dem nu helt perfekte sjøl?
      Bør være feilfri,før du kaste stein,vet æ😇😇
      Æ e det ikke,og lar stein ligge,siden æ sitt i glasshus🤣🤣🤣

    23. Tenkte ikke over at det kunne støte noen,men å tråkke i salaten, håper jeg du gjør på fritia å ikke på jobb😅

    24. Ærlig talt..tåler vi ikke en spøk lengre? Noen har for lite å gjøre. Fortsett med spøkene dine akkurat som du er!
      Ha en strålende dag i nord ☀️

    25. Tar jeg helt feil….er det di samme som reagerer negativt nå som alltid gjør det?
      Man skal da ikke følge noen blindt ,selv om dem ligger på blogger toppen.
      Jeg bare lurer litt jeg……

    26. Uansett kritikk så klarer du å snu det til kritikk til kritikeren.. det er et kjent tegn innen psykologistudier for mennesker med narrsistisk diagnose.

    27. Om du virkelig mener noe med denne «beklagelsen» burde du kanskje ikke spre det farlige budskapet med å bruke bildet en gang til? Hvorfor sletter du ikke bildene?
      Det er ikke bare påvirkningskraften det er snakk om her, men din egen helse ved å utsette deg selv for smitte og så gå rett i arbeid med mat til andre. Problematisk.

        1. Fordi jeg ikke oppfatter den ektefølt, mer litt lettvint gjemt bak fjott og skøy som du kaller det.
          Og da spør jeg deg igjen; hvorfor sletter du ikke bildene?

          1. Vet ikke hvilken form for humor du har, men forstår ikke hvordan du klarer på lese “fjott og skøy” i den beklagelsen.

            Hva sletting angår, så er jeg veldig motstander av det. Har jeg sagt, skrevet eller gjort noe som ikke er bra, så står jeg for det. Sletting ser jeg på som veldig feigt, med mindre det virkelig er nødvendig og det tror jeg ikke det er i denne saken.

            1. Sånne øyeblikk er også livet. Man kan ikke være på topp hele livet, selv om man blir sett på. Kan jo feks henvise til han oransje mannen i utlandet.

            2. Hvorfor vrir du dette til meg og min humor? Det er ditt blogginnlegg vi diskuterer her, eller?
              Ordet «skøy» bruker du selv i innlegget, ordet «fjotte» i kommentarfeltet. Derfor leser jeg disse ordene i sammenheng med «beklagelsen».
              Når det gjelder bildebruk forstår jeg ikke hvorfor du bruker et av de omtalte bildene på nytt, og i tillegg lenker til de andre. Ellers enig med deg at sletting er en uting, men det kan etter min mening forsvares i siste innlegg. Du fremstår som en trivelig og artig kar, derfor blir jeg litt usikker på dobbeltkommunikasjonen når du svarer de kritiske leserne dine passiv aggressivt og noen ganger nedlatende. Vrir det over på dem, og det tror jeg du har mye å hente på å legge om kursen der. Understreker dette er konstruktiv kritikk og ikke mobbing eller hat som heiagjengen bruker kalle det.

              1. Jeg får mye rar kritikk, så det kan godt hende at jeg av og til virker nedlatende. Enkelte reagerer negativt på absolutt alt jeg sier, skriver eller gjør, til og med en beklagelse.

                  1. Hva forventer du egentlig? Du mistenkeliggjør min beklagelse. Du “oppfatter” at den ikke er ektefølt, hva nå det enn måtte bety. Enten må jeg forsvare min beklagelse eller så må jeg gi deg rett. Et tredje alternativ er å ikke svare, men det ligger ikke for meg.

          2. Hei synes dette innleggdet,ikke var teit,lit humoro må vi ha,mmen synes at aud marit,fortjener en signerr bik av deg😀😜

        2. Hahaha.. du vet hva anførselstegn betyr, du som er verdensmester i å antyde, skrive mellom linjene dine u/fortreffeligheter 🤣

    28. At du kalte innlegget for Same ved reisens slutt er en ting, men at en flerbarnsfar på langt over 40 ikke klarer noe de fleste barn klarer er meg helt uforstående. Er det så vanskelig for deg å ha den masken over nesen og under haka?
      For at det skal være noe vits å bruke munnbind skal både nese og munn være dekket, men iflg ett par av dine medpassasjerer på vei sørover var ikke nesen din dekket mens du sov. Du kunne da like godt latt være å bruke den. Jeg håper for din del at du slipper å oppleve at du harsmittet noen med covid-19 pga dummheter, jeg kan dessverre ikke si at jeg har det

    29. Kjære vene deg… 🌻 La nå skuldrene falle ned fra ørene. Dette går fint. Til lags åt alle…neppe…Og som nevnt tidligere, vi følger hvor du går. 😎 -om så du flyver høyt. God dag videre.

    30. Folk for ta sæ en bolle om dem ikke tåle litt spøkeri😜 men maska bør bli på for din egen del og ikke minst andres😷😉

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg