Same ved reisens slutt

Der var “signingsferden” over. To hektiske dager i hovedstaden er forbi. Jentene sover fortsatt, men skal vekke dem om en liten time. De fortjener å få sove litt til. Vi må ta flytoget fra Oslo S klokka sju hvis vi skal rekke flyet uten stress. Blir godt å komme seg hjem. For min del er det rett på jobb klokka 12. Slik er mitt liv. De siste 20 årene har vært preget av jobb 24 timer i døgnet, 360 dager i året. Det har vært en livsstil som jeg stort sett har elsket, og som jeg etter hvert ikke har hatt noe alternativ til, men kjenner jo etter hvert at det begynner å holde nå. Jeg har tre år igjen av kontrakten med Amfi og den kommer jeg ikke til å forlenge. Etter 10 år vil da er også den epoken være over og en ny forhåpentligvis godt i gang.

 

Om jeg fortsatt er smertefri i foten? Ja, jeg er egentlig det. Hadde litt vondt i går ettermiddag, men ikke på langt nær slik det har vært og dessuten tror jeg det skyldtes at jeg ikke har tatt medisinene så regelmessig som jeg burde mens vi har vært her. Akkurat nå kjenner jeg ingenting i foten. Det er så deilig. Har vært så vondt i noe som virker som en evighet og når jeg tenker etter har det vel vart i tre-fire måneder, med et crescendo de siste seks ukene som i forrige uke gikk over i et decrescendo.  Jada, har faktisk spilt cello i Ofoten- og Lofoten symfoniorkester i sin tid. Nå skvatt du litt tenker jeg, he he!

 

Selv om vi har vært mye fra hverandre så tror jeg jentene mine har hatt en fin tur. Datter har kost seg skikkelig og fått handlet mange fine topper og slikt. Ikke det at vi ikke har klær i Alta, men det er jo sikkert mye større utvalg her i Oslo. Selv sitter jeg her i den samme skjorta som jeg kjøpte i mormors 80 års dag. Husker ikke i farta hvor gammel hun er akkurat nå, men hun har passert 90 for å si det slik. Jeg trenger nok en ny skjorte. Vi får se hvor godt boka selger. Kanskje jeg til og med kan kjøpe meg to.

 

Nå må jeg faktisk vekke dem straks. Tusen takk for at dere har fulgt med oss ned til Oslo, både på bloggen og på Instagram. Vi setter utrolig stor pris på de fleste av dere og har stor glede av å dele store deler av livene våre med dere. Datter har blitt litt mer reservert som dere sikkert har lagt merke til og det respekterer jeg selvsagt. Hun har passert 12 og bestemmer helt selv hvor stor del av bloggen hun vil være. Skulle egentlig bare mangle. Avslutter med noen bilder sett gjennom mine briller. Skal jeg be Kjærest gjesteblogge om hvordan turen har vært for henne?

 

Takk for turen!

Les også:

Første gang sammen

Det aller, aller, aller sykeste jeg har vært med på!

Æ klarte det!

 

 

Takk for turen!

Les også:

Første gang sammen

Det aller, aller, aller sykeste jeg har vært med på!

Æ klarte det!

26 kommentarer
    1. ÆRLIG TALT, KOKKEJÆVEL!!! Dette var hverken morsomt, kult eller tøft.

      Som sykepleier er jeg rystet over at du gir blaffen i helsemyndighetenes og regjeringens smitteverntiltak, og attpåtil dokumenterer med bilder at du tydeligvis føler deg høyt hevet over disse.

      Som mor er jeg rystet over hvilke signaler du sender til din datter.

      Som bloggleser er jeg rystet over at en som er på bloggtoppen, og dermed en av landets mest leste påvirkere (eller influensere, som det heter på ny norsk), ikke vurderer hvilke konsekvenser hans innlegg og bilder kan ha på de som leser disse. Jo da, jeg er klar over at alle lesere skal vurdere sannhetsgehalten og troverdigheten i det man leser, likevel viser forskning at man blir påvirket mer enn man aner. Kanskje noen føler det er tøft og kult å “leke” med munnbind, slik kokkejævelen gjør.

      Som en som tilhører en av risikogruppene er jeg rystet – og livredd – over likegyldigheten mange føler for sine medmennesker. Det vises ikke alltid utenpå folk hva slags sykdommer man har.

      Jeg bruker å si at Norge er det landet med flest dumme nordmenn. Bildene dine svekker ikke det utsagnet.

      1. Jeg må bare svare deg som jeg har svart de andre som rettmessig kom med kritikk: Jeg gjorde en feil. Skulle bare ta et par “morsomme” bilder der nesa stakk ut av munnbindet, men selv om jeg ikke er hjerneforsker forstår jeg at mitt forsøk på humor slett ikke var morsomt, men bare teit. Jeg burde absolutt vært mer bevisst. Unnskyld!

    2. For en sykepleier, som fortsatt jobber på en pandemipost på sykehus, er jeg enig med de over. Smittevern er ikke noe å tulle med, her går jeg å mine kollegaer, med fullt smitteutstyr dag inn og dag ut. Mens andre ikke klarer å bruke ett munnbind riktig, eller tuller med det. Vi begynner å bli svært slitne. Nedslående å se at andre ikke tar dette seriøst.

    3. Gratulerer med bokutgivelse! Følger bloggen din sporadisk, synes du representerer en variasjon i bloggspekteret som er sårt tiltrengt!
      Når det er sagt må jeg si meg enig med Siri. Munnbindtøyset er ikke bra. Det er feil på så mange måter at det kunne vært skrevet side opp og side ned om hvorfor. Ser at du tar selvkritikk, bra😊 Gjerne si i fra om du trenger faglig info om bruk av munnbind i forbindelse med smittevern.

      1. Feil er mitt mellomnavn, men dette tøyset kunne jeg holdt meg for god for. Teit gjort, men jeg får det ikke ugjort. Eneste jeg kan gjøre er å beklage for mitt toskskap.

        1. Å slette de uintelligente bildene, bilder som forteller at jeg er konge og gjør som jeg vil, har vært en god ide’. Tror jeg venter i 14 dager før jeg handler hos deg, om ikke du selv har gitt i karantene.

    4. Godt jobbet!
      Ja!! Supert om Kjærest vil gjesteblogge! Kjekt å “se” hva to vakre kvinner får ut av en Oslo-tur når kjæresten/pappaen er på jobb 🌞😍

    5. Gratulerer så masse med boksignering💐
      Godt å lese at dere kosa dere. Velfortjent!
      Ønsker både deg, kjærest♡baby og datter, en fortsatt fin sommer.
      Og all mulig lykke til dere alle.
      Beste hilsen, fra Lofoten.

    6. Skjønner at du elsker å provosere, men at heller ingen av de som kommenterte før meg ikkje har regarte på din idiotiske måte å være morsom på er jo enda mer skremmende…Nok et bevis på at du tror du er opphøyet fra oss andre?

        1. Eg har ALDRI skrevet at eg blir kvalm av deg, men at du til tider kunne ha kvalmende clickbait overskrifter – Stor forskjell 😉 At du syns det er kult å kødde med helserådene (spesielt med tanke på hvor mye mennesker du omgir deg med og reiser frem og tilbake) sier veldig mye om deg, dessverre, men kvalmende har eg som sagt aldri sagt du er. Skjerp deg!

    7. Elsker å lese bloggen din og gleder meg til boka kommer, men må bare få sagt at du skuffer litt på bildene her ift. bruk av munnbind. Det er ikke greit å ha det bare over munn eller bare over nesa. Bare det å ta i det / ta det av og på flere ganger øker risiko for evt smittespredning om du skulle være eksponert. Du har stor påvirkningskraft som influencer og burde huske på eksemplets makt. Det er en grunn til dette munnbindpåbudet om vi liker det eller ei og det minste en bør gjøre er å bruke det riktig når vi er på farta. Ett brukt munnbind er alltid urent og det finnes annen smitte enn covid-19 – tenk på hva som kan være på hendene og hvor hendene er etterpå – ble de spritet etter hver berøring?
      Vet det er mange som gjør som du, fløy selv Oslo- Tromsø t/r nylig og som sykepleier gremmes jeg.
      Måtte bare få sagt det – og kanskje det kunne være et tema å nå ut med. ❤️

      1. Du har selvsagt helt rett. Brukte munnbindet korrekt under hele turen, men akkurat da jeg tok de bildene måtte jeg selvfølgelig “fjotte”. Tullete gjort. Har vel ikke riktig tatt inn over meg min nyvunnede påvirkningskraft. Dette burde ikke skjedd og jeg beklager.

        1. Nyvunnet påvirkningskraft?? Du har det siste året både titt og ofte fortalt oss alle at det er du som sitter med makta på toppen 🙂 Dårlig unnskyldning, selv om du bare skulle fjolle på et par bilder.

          Å nei, kjøre Kokkejævel, eg misliker deg ikkje som du tror. Du skriver veldig bra og du kan til tider være veldig gøyal, men bruk kraften(makten?) din skikkelig og ikkje tro du er noe du ikkje er 🙂

          Ellers? Kos deg, nyt en kommende suksess og ta det rolig i svingene 🙂

    8. Takk for jeg fikk være litt med på signingsferden🙌🌺og god tur hjem🌅Ønsker at boka blir en bestseller👏🏻🎉👏🏻🎉

    9. Koselig å komme seg bort av og til. Høres ut til å ha vært en flott tur som kanskje gir litt penger på konto etter hvert. God tur hjem til Alta.

    10. Selv tusen takk for år vi lesere fikk være med deg på reisen😍. Så fint at jentene har koset seg på turen👍. Det hadde vært veldig kjekt om kjærest kunne gjesteblogge her,med sine opplevelser👌. Nå kan du være meget stolt av deg selv,fantastisk flott bok med et gigantisk forhåndsalg😄. Ha en fin dag videre😉

    11. Så bra at alle er fornøyd med turen, hsr sikkert vært godt med et døgn til,så dåkker har kunne vært mer sammen, men ikke bestandig det går.
      Håpe at sprengte glass og lekk ovn e ordna til du kommer på jobb 🤞.
      Fin tur hjem til deg og jentene.

    12. Ser ut som fin tur for dere! Men ja takk for kjæresten for sannhetsblog hvordan det virkelig har vært 😜😜🙈🙈😈😈

    13. Supert at det ble en stor opplevelse for oss alle med din signerings tur i Oslo. Er utrolig spent på forsettelsen.Glad dere er trygt tilbake i Alta 😊

    14. Fint å høre at dere tre har hatt det fint i Oslo 👍 Skjønner at Datter har kost seg, moro med shopping i hovedstaden😉
      God tur hjemover😃 Kjærest kan gjerne gjesteblogge om turen😉😉

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg