Nederlaget #2

Jeg var så glad. Juni 2018. For første gang på mange, mange år kom jeg meg inn i ei på 36. Ei bukse altså. Jeg, som en periode hadde vært helt oppe i 40, skulle plutselig valse rundt, stram og lekker, i 36. Lykkefølelse rett og slett. Jeg skulle aldri tilbake til 38 og kasta derfor alle de gamle buksene. Jeg er en luring.

 

Bukser slites. Spesielt hvis du ikke har så mange og de du har kanskje er litt for trange. Tør påstå, med bortimot 100% sannsynlighet, kanskje til og med 110%, at jeg er den eneste toppbloggeren i Norge med bare fire bukser, inkludert dressbuksa og joggebuksa. Da det til slutt bare var frynser igjen, og den ene buksa revna på kneet og den andre i skrittet, tok jeg i går grepet jeg skulle gjort for lenge siden. Jeg kjøpte meg rett og slett to nye bukser. En grå og en svart.

 

Et bilde sier mer en tusen ord. For det første at jeg er jævlig kort i beina og for det andre at 36 nå bare er et fjernt sommerminne. Jeg er tilbake til 38. Det er kanskje der jeg hører hjemme. Skomaker, bli ved din lest.

 

-Du ser så godt ut! sa folk til meg i fjor. Folk som slanker seg får en drøss med komplimenter.

-Du har blitt så fin! Jo, takk, var jeg så stygg før da?

-Du er så flink! Det er så enkelt. Færre kalorier inn enn ut. Det har egentlig ikke vært noe problem. Jeg har ikke slanket meg, har bare endret kostholdet litt og blitt mer bevisst.

 

Det er ingen som sier noe når du legger på deg igjen. Ingen komplimenter. Ingen som ser litt for lenge på magen din og sier du har blitt så flott i det siste, men det er helt greit, for jeg er ikke fornøyd selv heller. Jeg skal tilbake til 36, jeg gir meg ikke, men det kreves motivasjon og viljestyrke og det tar tid å finne dem fram igjen.  Akkurat nå tror jeg det kanskje er lurest å være fornøyd med to nye bukser og heller være glad for at de tross alt ikke var i størrelse 40.

 

Ønsker dere en strålende dag, uansett midjemål og lengde på beina!

 

Bade i mine nederlag?: Les mer HER

 

42 kommentarer
    1. Hvis det er Dressmann sine i bomull (som du kan sånn to for tilbud for), så er de små i størrelsen.😊 Kjæresten måtte ha to tommer større i disse enn andre.😄

    2. Deilig følelse, ikke sant? 😃💪
      Jeg tok grep for fire-fem år siden da vekta viste 99.7 kg og de ikke hadde større størrelser i de buksene jeg ville ha. 36″ var maks. Nå viser vekta 69.8 (fremdeles under 70, selv om det er farlig nært) og rommene i buksa er 29 (fremdeles under 30, men farlig nært der også)
      Man blir hva man spiser 😉 Lørdag er best på onsdag og potetgullet smaker fire ganger bedre. Hvis det ikke blir lørdag på lørdag også.
      Ja til sunn fornuft, nei til slankehysteri 😃

    3. Jotakk, kjenne til d der. 🙄 Men lærte etter at jeg rydda ut “store” bukser som jeg ALDRI skulle bruke mer. 😂😂 Nå har jeg en skuff for større bukser, “sommerkropp/vinterkropp skuffen kaller jeg den! 😜Selv om kroppen ikke vil følge årstidene. 😂😂 Gidde ikke stresse, tror trivselsvekta går opp og ned av seg selv. 😊Nyt livet og hverandre dere, så lenge kjæreste trives med deg så er d viktigst. ❤️👌😊

    4. Jeg må le! Veldig gjenkjennbart. Trodde helst det var et dameproblem. Ha en fin dag i de nye buksene🤗

    5. Jeg må le! Veldig gjenkjennbart. Trodde helst det var et dameproblem. Ha en fin dag i de nye buksene🤗

    6. Falt i bloggfellen, nå kommer kroppspresset fra Kokkejævelen også, blir vel sponsede innlegg av nutrilett eller max nutrition snart og deretter skal kokken på “trivselstur” til en klinikk i Tyrkia fordi “rompa trenger et løft”. Jaja, vi fikk hvertfall nytt det så lenge det varte.

      1. Passe feigt å skrive (idiotisk) kritikk anonymt…

        Men nettroll e jo gjerne feige, og hadde aldri turt å si det de meiner ansikt til ansikt til den de kritiserer.

    7. Det e jo ikke rart, at man har problem med å slanke sæ.
      Det som skal inn, skal jo også ut igjen.
      Og når kjeften e myyye større enn rævhollet, så blir det problem!!
      Sånn e det med den saken!
      Ps. bukser med strikk i livet e også en mulighet 😀 😀

    8. 🤣 Du er ikke alene der 🤔 Fin dag til deg i 38, det er helt ok det. Men vi er nok mange som skulle ønske vi var i en størrelse eller to mindre.

    9. Ja- det kunne vært verre- det er vel en av de få utsagne som kan trøste litt når man sliter psykisk…. Ogja man kan rett bli litt pissed når man må kjøpe større størrelser… på denne årstida siger alltid vekta opp- nå vet eg det og driter i det… på våren renner de av igjen ( ja vist man ikke tar helt av da )
      Klem

    10. Takk for dine refleksjoner tidlig om morgenen!
      Jeg har å hatt utfordringer med bukser størrelsen….men de var for noen år siden. Da var jeg i buksestørrelse 36. Fikk jeg ofte høre «du kan sikkert spise hva som helst, du som er så tynn» eller «du er jo så tynn, spis nå litt til», det siste ofte hørt av tanter og besteforeldre generasjonen.
      Nå har jeg størrelse 38 og er strålende fornøyd, for nå hører jeg ikke lengre om at jeg er tynn…..eller er det bare fordi jeg har blitt en middelaldrende kvinne….uansett så er det 38 dame størrelse 😎

      Ha en super dag!

    11. Husk at dersom du hadde vært lengre i beina ville BMI vært mer “riktig” Du er mao ikke for tjukk, bare for kort 😂

    12. Hehe, stygg før ja, kjenner til den. Som slankeoperert, og nesten 100 kg på 2 år så er de mange som skal legge seg borti den vekta. Eller enda værre huden som er igjen.

      Skriv meir sånt 😜😂

    13. God morgen til Alta – jeg skulle ønske at DET er greit at man finnes i forskjellige størrelser – er jo liksom mangfoldet som beriker tilværelsen vår.

    14. Jepp, da e vi to – eller sikkert mange fleire…🙄
      Du sei d vi andre tenke😉😊👍🏻 Ha en fin dag!

    15. Gratulerer med to nye bukser, e sikkert kjempefine begge to, men det viktigste e at de passer 👍 fin dag te dæ å dine 😊

        1. Det var nyhetsmorgen på NRK, så det er nok mange som hørte på, på vei til jobb etc. Det var også en som prøvde å forklare hvorfor du har slik suksess som du har med bloggen din 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg